Archiwalne

WSA utrzymał decyzję UKE w sprawie sprzeciwu TPSA

20.09.2007

Sąd nie dopatrzył się naruszenia prawa przez Prezesa UKE w decyzji o sprzeciwie wobec projektu zmiany cennika TP.

W dniu 19 września 2007 r. odbyła się rozprawa przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym dotycząca rozpoznania skargi Telekomunikacji Polskiej S.A. z dnia 22 czerwca 2007 roku na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 18 maja 2007 roku w przedmiocie sprzeciwu wobec przedłożonego przez TP projektu zmiany Cennika usług telekomunikacyjnych tp w zakresie wprowadzenia nowej ceny usługi „zawieszenia na życzenie Abonenta świadczenia usług telefonicznych w sieci analogowej na czas nie dłuższy niż 12 okresów rozliczeniowych”.

Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę TP. W ustnych motywach rozstrzygnięcia Sąd stwierdził, iż nie dopatrzył się naruszenia prawa procesowego i prawa materialnego. Zdaniem Sądu Prezes UKE zachował termin do zgłoszenia sprzeciwu oraz miał w pełni uzasadnione podstawy do jego zgłoszenia. Zgodnie ze stanowiskiem Sądu przedstawione przez TP materiały nie dawały podstaw do zaakceptowania ww. cennika. Cennik nie został sporządzony w oparciu o przejrzyste, obiektywne i niedyskryminujące zasady. Sąd zauważył, iż opłaty ponoszone przez klientów TP w planie socjalnym przy zawieszeniu usługi byłyby wyższe, niż gdyby jej nie zawieszali.

Ponadto Sąd potwierdził, iż nie jest zasadny zarzut wadliwego powołania Prezesa UKE i wskazał, że w tym zakresie jest już ugruntowane orzecznictwo sądów administracyjnych.

Wyrok nie jest prawomocny.

żródło: UKE

News Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn - jakie zmiany?

Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn będzie obowiązywać od 20 stycznia 2027 roku. Weszło ono w życie we wszystkich państwach członkowskich 19 lipca 2023 r., 20 dni po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Producenci maszyn mają teraz czas na spełnienie nowych wymogów bezpieczeństwa dotyczących urządzeń i maszyn. czytaj więcej

News Voicebot w branżach niszowych - jak go wykorzystać?

Nie od dziś wiadomo, że w przestrzeni internetowej ciągle ma miejsce automatyzacja różnego typu zadań, związanych np. ze sprzedażą czy też innymi przestrzeniami komunikacyjnymi. Korzystanie przez różnego rodzaju firmy z botów głosowych, nie jest już żadnym novum. Posiadanie głosowych asystentów w bankach, na infoliniach oraz w innych miejscach nikogo już nie dziwi. Jednym tego typu botów głosowych jest Voicebot. Gwałtowny rozwój sztucznej inteligencji sprawi, że w niedalekiej przyszłości dojdzie do optymalizacji procesów sprzedażowych, a być może asystent głosowy będzie nas rejestrował do lekarza itp. "Automatic speech recognition", czyli automatyczne rozpoznawanie mowy ludzkiej przez komputer to coś, na co warto postawić już dziś. czytaj więcej