Archiwalne

WSA utrzymał karę dla Polkomtela

18.06.2008

Sąd odrzucił skargę Polkomtela na decyzję o nałożeniu kary 450.000 zł za naruszenie obowiązków informacyjnych wobec użytkowników.

W dniu 18 czerwca 2008 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny ogłosił wyrok w sprawie ze skargi Polkomtel S.A. na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 25 stycznia 2008 r. mocą której, w punkcie pierwszym jej sentencji, Prezes UKE uchylił decyzję z dnia 5 grudnia 2007 r. w części dotyczącej pkt 1 sentencji tej decyzji i orzekając w tym zakresie co do istoty sprawy nakazał Polkomtel S.A. usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, polegających na braku w treści zawieranych umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych postanowień wymaganych zgodnie z art. 56 ust. 3 pkt 2 i 3 oraz 5-8 Prawa telekomunikacyjnego, w terminie do dnia 1 maja 2008 r. W punkcie drugim sentencji zaskarżonej decyzji z dnia 25 stycznia 2008 r. Prezes UKE utrzymał decyzję z dnia 5 grudnia 2007 r. w pozostałym zakresie w mocy.

Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę Polkomtela w zakresie rozstrzygnięcia decyzji ujętego w punkcie pierwszym jej sentencji oraz odrzucił skargę w zakresie rozstrzygnięcia ujętego w punkcie drugim sentencji decyzji Prezesa UKE.

Podając ustne motywy rozstrzygnięcia Sąd podkreślił, że stosownie do treści art. 201 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego w decyzji wydawanej na tej podstawie może zostać ujęte zarówno postanowienie wzywające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości wraz z określeniem terminu na ich usunięcie jak i postanowienie nakładające karę pieniężną. W zakresie tych dwóch rozstrzygnięć przysługują dwa tryby odwoławcze. Co do postanowienia wzywającego do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w określonym terminie przysługuje skarga do sądu administracyjnego, zaś co do postanowienia nakładającego karę pieniężną przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Z uwagi na powyższe Sąd uznał, że skarga na decyzję Prezesa UKE w odniesieniu do postanowienia decyzji odnoszącego się do nałożonej kary pieniężnej (punkt II jej sentencji) podlegała odrzuceniu jako, że sąd administracyjny nie jest w tym zakresie właściwy. Sąd podzielił także stanowisko Prezesa UKE co do tego, że w treści art. 56 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego ujęty został wykaz postanowień umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i odesłanie do regulaminu w zakresie niektórych z tych postanowień nie spełnia wymogu określonego w tym przepisie.

źródło: UKE

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej

News Jak wybrać sprzęt audio do domowego kina: Kompleksowy przewodnik

W dzisiejszych czasach, kiedy technologia rozwija się w zawrotnym tempie, stworzenie idealnego domowego kina stało się bardziej osiągalne niż kiedykolwiek wcześniej. Kluczowym elementem każdego zestawu kina domowego jest sprzęt audio, który może znacząco wpłynąć na jakość odbioru dźwięku. Wybór odpowiednich akcesoriów audio jest nie tylko kwestią estetyki, ale przede wszystkim funkcjonalności i jakości dźwięku. W tym artykule przyjrzymy się, jak wybrać najlepsze akcesoria audio, które poprawią jakość dźwięku w Twoim domowym kinie, oraz jakie elementy są niezbędne, aby cieszyć się pełnią możliwości Twojego sprzętu. czytaj więcej

News Jak naładować telefon szybciej?

W dzisiejszym dynamicznym świecie smartfony stały się dla nas nieodłącznym towarzyszem. Czy to do komunikowania się z bliskimi, organizacji naszego dnia, czy też pracy zawodowej – telefonu używamy przez większość dnia. Niestety, im więcej korzystamy z urządzenia, tym szybciej zużywa się jego bateria. Nic więc dziwnego, że mamy potrzebę ładowania telefonów co najmniej raz dziennie. Ale co, jeśli się spieszymy, a bateria znów jest na wyczerpaniu? Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci naładować telefon szybciej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Hakerzy wkraczają do gry: Krakowskie MPK na celowniku cyberprzestępców

Wyobraźcie sobie poranek, kiedy zmarznięci i zaspani próbujecie kupić bilet na tramwaj przez aplikację MPK, ale zamiast tego na ekranie pojawia się komunikat: "Twój system został shackowany". Tak wyglądał 3 grudnia 2024 roku dla krakowian, którzy padli ofiarą... no dobra, może nie oni bezpośrednio, ale ich ulubiony przewoźnik – MPK. czytaj więcej

News Co to jest SLA w hostingu? Jakie SLA jest dobre? Sprawdź!

Bardzo często decydując się na korzystanie ze specjalistycznych usług czy zaawansowanych systemów informatycznych siłą rzeczy skazujemy się na wsparcie osób trzecich. Wynika to chociażby z braku odpowiedniej wiedzy, kwalifikacji, dostępu do systemów itd. O ile zapewnienie ciągłości działania systemu czy dostępu usługi jest dla kluczowe dla Twojego biznesu powinieneś koniecznie zadbać o odpowiednie zapisy umowne lub wykupić dodatkowe SLA. Czym jest i jak działa SLA? Na co powinieneś zwrócić uwagę w kontekście usług hostingowych? czytaj więcej