Archiwalne

Wydatki urzytkowników na telefonię mobilną spadają - Ericsson poleca rozwiązanie Dynamic Discount

05.08.2009

Ericsson oferuje operatorom Dynamic Discount podnoszący zysk operatora uzyskiwany od pojedynczego użytkownika (tzw. ARPU). Dynamic Discount wzmacnia lojalność abonentów w stosunku do operatora. Jeżeli operatorzy telefonii mobilnej wdrożą to rozwiązanie w Polsce, abonenci otrzymają możliwość wykonywania tańszych połączeń.

Wprowadzenie rozwiązania Dynamic Discount przez operatora pozwoli abonentowi na sprawdzenie na wyświetlaczu swojego telefonu, jaki rabat na rozmowy przysługuje mu w danej chwili, w określonym miejscu. Podczas małego ruchu w sieci ceny poszczególnych połączeń mogą być niższe nawet o 99%.

Usługa Dynamic Discount jest dostępna dla wszystkich użytkowników, których należności naliczane są w czasie rzeczywistym. Uaktywnienie usługi następuje po wpisaniu odpowiedniego kodu. Rozwiązanie Dynamic Discount oznacza zupełnie nowy sposób wyceny usług telekomunikacyjnych, który motywuje użytkowników do nawiązywania połączeń w promocyjnych cenach. Operator, który zdecyduje się na wdrożenie Dynamic Discount w Polsce zyska istotną przewagę konkurencyjną.

Główny Urząd Statystyczny w opublikowanej właśnie „Informacji o Sytuacji Społeczno-Gospodarczej Kraju” dotyczącej I półrocza 2009 roku wskazuje na wzrost liczby abonentów telefonii mobilnej o 6,5 proc. w stosunku do zeszłego roku. Według analiz GUS 44,4 mln abonentów w Polsce posiada telefon komórkowy. Rosnącemu zainteresowaniu telefonią  mobilną towarzyszy spadek liczby stacjonarnych łączy głównych o 5,8 proc. w porównaniu z 2008 rokiem.

Jednocześnie raport „Worldwide Mood of the World 2009 Factbook” opublikowany przez GfK Roper pokazuje, że 22 proc. Polaków dokonało znacznych cięć w swoich wydatkach związanych z telefonią komórkową. To drugi, zaraz po wydatkach na energię w gospodarstwie domowym koszt, którego zmniejszenie deklarują Polacy.

W 2008 roku Ericsson otrzymał wyróżnienie za usługę Dynamic Discount w kategorii najbardziej nowatorskie rozwiązanie  w konkursie AfricaCom. Wprowadzenie rozwiązania Dynamic Discount w sieci afrykańskiego operatora MTN spowodowało zwiększenie przeciętnego dochodu uzyskiwanego od pojedynczego abonenta o 5 proc. w skali  (ARPU).

źródło: Ericsson