Archiwalne

Wyniki finansowe Grupy Multimedia Polska za I kwartał 2007 r.

17.05.2007

Grupa Multimedia Polska przedstawiła swoje wyniki za pierwszy kwartał 2007.

Przychody Multimedia Polska w pierwszym kwartale 2007 roku wyniosły niemal 100 mln zł. Skorygowana EBITDA sięgnęła rzędu 49,5 mln zł, a marża skorygowanego EBITDA utrzymała się na rekordowym poziomie 49,5%. Spółka dynamicznie zwiększa liczbę klientów korzystających z usług pakietowych z czego 36,6 tys. abonentów korzystało ze sztandarowej usługi Triple Play łączącej w jednym pakiecie telewizję, Internet i telefon. Średni przychód na abonenta wzrósł w I kwartale 2007 r. do poziomu 54,54 zł.

"Lepsze wyniki to przede wszystkim efekt wzrostu naszych internautów i abonentów telewizji kablowej. Znacząco zwiększyliśmy również baz bazę użytkowników telefonii VoIP. Do poprawy wyników przyczyniło się także przejęcie udziałów w spółce Automatic Serwis i związany z tym wzrost liczby abonentów" – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

w PLN I. kw. 2006 I kw. 2007 wzrost
Przychody ze sprzedaży 92,3 99,9 8,2 %
Skorygowana EBITDA 43,1 49,5 14,7%
Zysk operacyjny 20,0 23,8 18,9 %
Zysk netto 11,2 16,5 47,3%

Szybciej od przychodów ze sprzedaży rosły zyski Multimedia Polska. "Wyższa rentowność spółki to m.in. efekt spadku średniego kosztu w przeliczeniu na jedną usługę. Koszt ten obniżył się w ciągu roku o 13,5% i wyniósł 19,6 zł. To przede wszystkim efekt pakietyzacji usług oraz konsekwentnej kontroli kosztów" wyjaśnia Prezes Rogowski.

Struktura przychodów Multimedia Polska pozostaje na zrównoważonym poziomie. Zmieniła się nieznacznie w stosunku do I kwartału 2006 r. Udział przychodów z telewizji kablowej był na podobnym poziomie (ponad 48%). Wzrósł natomiast udział szerokopasmowego dostępu do Internetu (z 17% do 20,5%). Zmniejszył się udział telefonii stacjonarnej z 32,7% na 28,7%.

Zwiększenie udziału Internetu w strukturze przychodów potwierdza dynamiczny wzrost użytkowników tej usługi. Ich liczba wzrosła o około 53% do 166 tys. Dynamicznie rośnie liczba abonentów korzystających z telefonii VoIP. Zwiększyła się z 27,9 tys. w I kwartale 2006 r. do 48,4 tys. na koniec marca 2007 r. Rośnie też przychód na abonenta korzystającego z VoIP. Zwiększył się o 13% do 41,35 zł.

"Oczekujemy, że podobne tendencje będą kontynuowane w kolejnych kwartałach. Dynamicznie będzie rosła liczba użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu i telefonii VoIP. Spodziewamy się też, że wprowadzenie kablowej telewizji cyfrowej powinno przyczynić się znacznego wzrostu liczby klientów korzystających z tej innowacyjnej usługi" mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Wzrost liczby klientów

Na koniec I kwartału 2007 r. klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 861,8 tys. usług (RGU - telewizja, Internet i telefon). Liczba RGU powiększyła się o blisko 55 tys. w stosunku do 31 grudnia 2006 r. Na koniec I kwartału 2007 r. Spółka dostarczała usługi 601,9 tys. abonentom.

Dzięki dynamicznemu wzrostowi sprzedaży usług pakietowych, w tym Triple Play, rośnie także średni przychód na abonenta (ARPU). W I kwartale 2007 r. wyniósł 54,54 zł czyli 1,5% więcej niż w IV kwartale 2006 r. Z usługi Double Play (dwie wybrane usługi w pakiecie) i Triple Play (wszystkie trzy usługi w pakiecie) korzystało na koniec marca 2007 r. łącznie 169 tys. użytkowników.

Podwójny pakiet wykupiło 132,4 tys. abonentów, a potrójny - 36,6 tys. Zwiększa się wskaźnik liczby usług na jednego abonenta. Na jednego klienta Multimedia Polska przypadało w I kwartale 2007 r. średnio 1,43 usługi, podczas gdy w IV kwartale 2006 r. było to 1,4. "Osiągnięte wyniki potwierdzają skłonność klientów do zakupu łączonych usług czyli pakietów. Wpływa to korzystnie na wyniki finansowe i operacyjne spółki" mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Inwestycje Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2007 r. 92,5 mln zł. Większość środków przeznaczono na przejęcie spółki Automatic Serwis (54,5 mln zł). Około 38 mln zł, spółka zainwestowała w rozbudowę i modernizację sieci, podłączenie nowych abonentów, a także zakup sprzętu. Około 90% tych wydatków przeznaczono na projekty rozwojowe, które przyczynią się do wzrostu przychodów w tym roku i latach kolejnych. Dzięki dokonanym inwestycjom około 93% gospodarstw w zasięgu sieci Multimedia Polska było gotowych do świadczenia dostępu do szerokopasmowego internetu, a 64% telefonii.

źródło: Multimedia Polska

Cyfrowy Polsat WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2017 roku

Wzrost liczby usług kontraktowych, przychodów oraz wyniku EBITDA Grupy. czytaj więcej