Archiwalne

Wyniki finansowe i prognozy Dialogu

23.04.2007

W 2006 roku Telefonia Dialog zrealizowała plany finansowe na niemal każdym założonym poziomie i osiągnęła 71,3 mln zł zysku netto (99% wyżej niż planowano). Również zysk ze sprzedaży przekroczył planowany o 15 % i wyniósł 54,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży - zgodnie z prognozami - po raz kolejny przekroczyły pół miliarda i osiągnęły pułap 501 mln zł. Stabilny jest też wynik EBITDA na poziomie 121,5 mln zł.

„Rok 2006 był dla Dialogu rokiem przełomu - znaczących zmian w organizacji spółki i filozofii jej działania” - mówi prezes zarządu Sławomir Szych. „Rok 2007 będzie zatem rokiem prawdy” - podsumowuje prezes Szych. „Wszystkie rozpoczęte w ubiegłych latach projekty wchodzą teraz w decydującą fazę” - dodaje.

„Jednocześnie chcemy, by ogromne inwestycje i wydatki marketingowe wynikające z wejścia na nowe rynki i rozpoczęcia ogólnopolskiej ekspansji nie przeszkodziły nam w realizacji tegorocznych planów finansowych” - podkreśla prezes Sławomir Szych.

W 2007 roku Dialog planuje utrzymać konsekwentny od kilku lat wzrost podstawowych wskaźników finansowych. Przychody mają przekroczyć poziom 540 mln zł, a EBITDA wyniesie około 135 mln zł, to jest na poziomie zbliżonym do EBITDA zakładanego na 2007 rok przez Netię.

W ubiegłym roku wydatki inwestycyjne pochłonęły 114,2 mln zł. W 2007 roku blisko 70% ogółu nakładów (wynoszących w sumie około 170 mln zł) będzie przeznaczona na realizację nowych projektów.
Telefonia Dialog posiada obecnie bardzo wysoką zdolność kredytową wycenianą nawet do 500 mln zł, co stawia spółkę w bardzo korzystnej sytuacji z punktu widzenia realizacji dynamicznych przedsięwzięć inwestycyjnych i rozwojowych.

W 2006 roku Dialog aktywnie włączył się w proces fuzji i przejęć na szeroko rozumianym rynku telekomunikacyjnym. Nabyto 100 % udziałów spółki Tele Video Media, wspólnie z którą prowadzony jest projekt IPTV oraz 90 % udziałów w sklepie internetowym Vivid.pl (w styczniu 2007 dokupiono pozostałe 10% akcji, stając się jedynym właścicielem). Również w 2007 roku spółka będzie aktywnym uczestnikiem na rynku fuzji i przejęć.

„Pierwszy zakup już za nami – pod koniec lutego tego roku nabyliśmy wrocławską sieć e-wro - jedną z nielicznych sieci metropolitalnych w Polsce i w Europie” – mówi prezes Sławomir Szych.

„Cieszy nas, że niemal wszyscy klienci e-wro zdecydowali się pozostać z nami” – dodaje wiceprezes zarządu Marcin Olewnik. „Jesteśmy przekonani, że będą zadowoleni z nowego dostawcy i skorzystają z kompleksowego pakietu usług telekomunikacyjnych – od tradycyjnej telefonii stacjonarnej, przez szybki Internet po telefonię internetową” – dodaje.

źródło: Dialog

News Jak najlepiej nadpłacać kredyt hipoteczny?

Nadpłata kredytu hipotecznego to efektywny sposób na skrócenie okresu spłaty zobowiązania i zmniejszenie całkowitych kosztów kredytu. Ale jak właściwie nadpłacać kredyt hipoteczny, aby maksymalnie skorzystać z tej możliwości? Czy lepiej skupić się na nadpłacaniu kredytu, czy może skrócić okres kredytowania? W tym artykule przedstawimy krok po kroku, jak najlepiej podejść do nadpłaty kredytu hipotecznego, odpowiadając na najważniejsze pytania i rozwiewając wątpliwości. czytaj więcej

News Przebudowa finansowa - Jak odzyskać stabilność finansową firmy

Ciągłe zmiany na rynku finansowym czasami mogą wprowadzić firmę w niestabilną sytuację finansową. Dlatego ważne jest, aby przeprowadzić przebudowę finansową w celu odzyskania stabilności. Czy wiesz, jak skutecznie przywrócić równowagę finansową Twojej firmy? czytaj więcej

News KSeF Connector - czym jest ta usługa i dlaczego warto ją wdrożyć w swojej firmie?

W erze cyfryzacji kluczowe dla przedsiębiorstw staje się efektywne zarządzanie dokumentacją finansową, zwłaszcza fakturami. Ważną rolę w tej przemianie odgrywa Krajowy System e-Faktur (KSeF) – platforma opracowana przez Ministerstwo Finansów. KSeF umożliwia wystawianie i odbieranie faktur w formie elektronicznej, rewolucjonizując dotychczasowe metody pracy z dokumentami finansowymi. Platforma KSeF odpowiada na potrzebę usprawnienia procesów związanych z fakturami, oferując bezpieczne i standaryzowane środowisko dla elektronicznych dokumentów finansowych. Jest to system umożliwiający wystawianie faktur ustrukturyzowanych w formacie XML, zgodnych ze strukturą logiczną e-Faktury. Takie ustrukturyzowane dokumenty umożliwiają automatyczne przetwarzanie i analizę danych, co jest kluczowe dla efektywności operacyjnej. KSeF został wprowadzony jako opcjonalne rozwiązanie, dając przedsiębiorcom możliwość wyboru między nowym systemem a tradycyjnymi metodami. W przyszłości jednak planuje się, by KSeF stał się obowiązkowym standardem. Faktury w ramach tego systemu można wystawiać za pomocą narzędzi udostępnionych przez Ministerstwo Finansów lub za pomocą komercyjnych oprogramowań, co zapewnia elastyczność dostosowania do różnych potrzeb biznesowych. Wdrażanie KSeF to odpowiedź na globalne tendencje cyfryzacji i zwiększania bezpieczeństwa w obrocie dokumentami. To krok ku przyszłości w obszarze elektronicznych dokumentów finansowych, który wpisuje się w globalne trendy digitalizacji biznesu. W kontekście KSeF, KSeF Connector to narzędzie ułatwiające integrację obecnych systemów księgowych firm z nowym systemem e-faktur. To rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą sprawnie zarządzać elektronicznymi dokumentami finansowymi i płynnie przejść do nowego systemu. czytaj więcej

News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcej