Archiwalne

Wyniki finansowe Telefonii Dialog za 2006 rok

01.03.2007

W 2006 roku Telefonia Dialog zrealizowała plany finansowe na niemal każdym założonym poziomie i osiągnęła 71,3 mln zł zysku netto (99% wyżej niż planowano). Również zysk ze sprzedaży przekroczył planowany o 15 % i wyniósł 54,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży – zgodnie z prognozami – po raz kolejny przekroczyły pół miliarda i osiągnęły pułap 501 mln zł. Stabilny jest też wynik EBITDA na poziomie 121,5 mln zł.

„Rok 2006 był dla Dialogu rokiem przełomu - znaczących zmian w organizacji spółki i filozofii jej działania” – mówi prezes zarządu Sławomir Szych. „Przełomem była również decyzja naszego właściciela KGHM Polska Miedź S.A. związana z zamknięciem procesu sprzedaży spółki i postawieniem na jej rozwój” – dodaje prezes Szych.

Nasilona konkurencja, szczególnie ze strony operatorów komórkowych i dostawców usług szerokopasmowych oraz nowe wyzwania związane z wyjściem poza dotychczasowe obszary sieciowe i dotarcie z ofertą do abonentów innych operatorów na terenie całego kraju wymusiły zmiany organizacyjne w spółce. Dwie podstawowe to likwidacja struktury opartej na regionach oraz realizacja nowych koncepcji w formie projektowej połączonej z centralizacją zarządzania wszystkimi procesami związanymi z opracowaniem, wdrożeniem i realizacją nowych usług i rozwiązań technologicznych.

Dzięki tym zmianom w 2006 roku prowadzono w Dialogu równolegle niezwykle istotne i jednocześnie złożone projekty:

- 150 ADSL - intensyfikacja sprzedaży usług szerokopasmowych i osiągniecie poziomu 150 tysięcy użytkowników usługi DialNet na koniec 2007 roku,
- WLR (Abonament w Dialogu) - projekt świadczenia pełnej palety usług głosowych – łącznie z abonamentem - klientom TP S.A.,
- BSA – świadczenie usług szerokopasmowych abonentom TP S.A.,
- Dialog media - wdrożenie usług multimedialnych (telewizja interaktywna, wideo na żądanie) oraz zintegrowanie tej oferty z głosem i internet w tzw. potrójną usługę,
- MVNO – projekt wdrożenia telefonii komórkowej jako operator wirtualny.

„Jednocześnie ani znaczące zmiany w samej organizacji, ani trudny, bardzo konkurencyjny rynek i rozpoczęcie ogólnopolskiej ekspansji nie przeszkodziły nam w realizacji założonych planów finansowych” – podkreśla prezes Sławomir Szych. „Konsekwentnie realizujmy przy tym nasz główny cel: zdobycie trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku, przy zachowaniu wysokiej jakości i standardów obsługi klienta” - dodaje.

Już teraz Dialog jest najwyżej wycenianą marką alternatywnej telefonii stacjonarnej, a o zadowoleniu abonentów świadczą wyniki cyklicznego raportu Telecoms Index TNS OBOP, w których regularnie osiągany jest najwyższy wśród wszystkich operatorów stacjonarnych stopień satysfakcji klientów (w styczniu 8,1).

Pod koniec 2006 roku w Telefonii Dialog dzwoniło 438 tys. linii dzwoniących – niewielki spadek potwierdza powszechną na rynku tendencję rezygnacji klientów indywidualnych z telefonu stacjonarnego. Spółka nadal jednak pozostaje liderem wśród operatorów alternatywnych pod względem ilości obsługiwanych linii.

Dynamicznie rośnie za to liczba użytkowników usług internetowych, głównie szerokopasmowych. Pod koniec 2006 roku było ich prawie 75 tysięcy, obecnie liczba ta zbliża się do 90 tys. Wskazuje to na realne szanse osiągnięcia zakładanego pułapu 150 tys. pod koniec 2007 roku.

Wydatki inwestycyjne pochłonęły w 2006 roku 114,2 mln zł. Telefonia Dialog posiada obecnie niewielkie zadłużenie (nie przekraczające 16 % kapitału obcego w stosunku do sumy aktywów) i bardzo wysoką zdolność kredytową wycenianą nawet do 500 mln zł, co stawia spółkę w bardzo korzystnej sytuacji z punktu widzenia realizacji dynamicznych przedsięwzięć inwestycyjnych i rozwojowych.

W 2006 roku Dialog aktywnie włączył się w proces fuzji i przejęć na szeroko rozumianym rynku telekomunikacyjnym. Nabyto 100 % udziałów spółki TVM, wspólnie z którą prowadzony jest projekt IPTV oraz 90 % udziałów w sklepie internetowym Vivid.pl (w styczniu 2007 dokupiono pozostałe 10% akcji, stając się jedynym właścicielem).

Również w 2007 roku spółka będzie aktywnym uczestnikiem na rynku fuzji i przejęć. „Pierwszy zakup już za nami – pod koniec lutego tego roku nabyliśmy wrocławską sieć e-wro - jedną z nielicznych sieci metropolitalnych w Polsce i w Europie” – mówi prezes Sławomir Szych.

źródło: Dialog

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Zmiany w zespole RTB House. Abgarowicz, Gilewska, Dąbrowski i Hada z nowymi kompetencjami

Zmiany na kluczowych stanowiskach w RTB House, globalnej spółce dostarczającej innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata. W odpowiedzi na dynamiczny wzrost i rozwój firmy, aż czworo specjalistów zyskało nowe, strategiczne kompetencje. czytaj więcej

Play Play przedstawił wyniki finansowe i komercyjne za 2017 rok

Dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA dzięki stałemu wzrostowi bazy klientów abonamentowych oraz wzrostowi zagregowanego ARPU czytaj więcej