Archiwalne

Wyniki Grupy Mediatel w I połowie 2010 roku

24.08.2010


Drugi kwartał 2010 roku upłynął pod znakiem intensywnej restrukturyzacji, która objęła większość kluczowych dziedzin funkcjonowania Grupy Mediatel. To pierwszy kwartał, w którym Grupa realizowała zmodyfikowaną w marcu strategię.

Porównując drugi kwartał bieżącego roku z kwartałem poprzednim, przychody skonsolidowane wzrosły o 15,7% i wyniosły ponad 29 mln zł. Jest to efektem szybkiej reakcji Grupy na niekorzystne zjawiska w otoczeniu regulacyjnym.

Przeprowadzona w drugim kwartale restrukturyzacja jest bliska zakończeniu, a jej pozytywne efekty powinny być widoczne w wynikach za pierwsze półrocze 2011.

W całym I półroczu br. przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży wyniosły ponad 54 mln zł wobec 105 mln zł przychodów osiągniętych przed rokiem. Było to skutkiem trudnego otoczenia rynkowego, a w głównej mierze obniżki stawek MTR (stawki w rozliczeniach międzyoperatorskich dotyczące połączeń w sieciach telefonii komórkowej). Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 2,1 mln zł.

Na wyniki półroczne znacząco wpłynęły odpisy aktualizujące należności handlowe - głównie od klientów biznesowych, środki trwałe oraz sprzedaż spółki zależnej Mediatel 4B. Transakcja została ujęta w sprawozdaniu finansowym na dzień 30 czerwca, gdyż w tym dniu spółki Elterix oraz Mediatel operacyjnie przekazały kontrolę nad bazą klientów biznesowych nabywającemu. W pierwszej połowie 2010 roku Grupa osiągnęła ujemną wartość zysku EBITDA 3,5 mln zł. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej osiągnęły 7,5 mln zł w porównaniu z wartością ujemną w wysokości 646 tys. zł przed rokiem.

źródło: Mediatel

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Domeny.pl: teraz każdy może mieć adres w domenie .UK

Inwestycja w domenę? Właśnie pojawiło się prawie 2 miliony okazji po uwolnieniu domeny .UK czytaj więcej