Archiwalne

Wyniki Wielkiego Finału ogólnopolskiej olimpiady DialNet Masters

17.06.2009

Zespoły: „=Quan=Rolnicy” z Gimnazjum Ratowników Górskich w Świeradowie-Zdroju oraz „Pro skilled” z IV LO w Sosnowcu zwyciężyły w Wielkim Finale III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Internecie DialNet Masters, który odbył się 17 czerwca we Wrocławiu.

Zwycięzcy w nagrodę już we wrześniu pojadą do Chin. Konkurs zorganizowała Telefonia DIALOG przy merytorycznej współpracy z Politechniką Wrocławską. Patronat nad olimpiadą objęła Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska.

Drugie miejsce wśród gimnazjów zajęła drużyna: „Rycerze Hardcore’u” z Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi przy Salezjańskim Zespole Szkół w Tarnowskich Górach, a trzecie – „Wolne Miasto Gdańsk” z Gimnazjum nr 5 w Ostrołęce. Wśród szkół ponadgimnazjalnych na drugim miejscu uplasował się legnicki zespół „EjTyNoAleJaNieWiem” z I LO, a na trzecim – „Segfault” z V LO w Bielsku-Białej.

Nagrodą główną w olimpiadzie jest wycieczka do Chin, a zwycięzcy zobaczą m.in. Hongkong i Pekin. Na wrześniową wyprawę pojedzie Wielka Dziesiątka – zdobywcy I miejsc wraz z nauczycielami. Laureaci II i III miejsca otrzymali wysokiej klasy netbooki. Najlepszym osobiście pogratulował Leszek Hajkowski, prezes zarządu Telefonii DIALOG SA. Ponadto, wszystkim członkom drużyn finałowych wręczono gadżety: torby na laptopy, smycze, koszulki z nadrukiem okolicznościowym.

Imprezie finałowej – utrzymanej w chińskiej stylistyce – towarzyszyły liczne atrakcje związane z Państwem Środka: chińskie potrawy i tradycyjna muzyka, hostessy w chińskich strojach i smok – symbol mocy przynoszącej szczęście. W turnieju finałowym wzięły udział drużyny wyłonione podczas Meczów Masterów – półfinałów rozegranych w kwietniu br. w 7 miastach Polski: Świdnicy, Poznaniu, Bydgoszczy, Warszawie, Lublinie, Częstochowie i Krakowie. Poprzedzały je dwuetapowe testy on-line i eliminacje wewnątrzszkolne. Informacje o starcie olimpiady zostały wysłane w styczniu do 14 tys. szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Spośród 40 tys. osób biorących udział w eliminacjach wewnątrzszkolnych do turnieju głównego, czyli finału zakwalifikowały się 22 drużyny gimnazjalne i 21 ponadgimnazjalnych.

– Wyrażam nadzieję, że w czasie półrocznego okresu trwania igrzysk, wszyscy jej uczestnicy zdobyli nowe umiejętności, doświadczenia oraz dobrze się bawili – mówi Anna Streżyńska, prezes UKE.

Wielki Finał to ostatni etap olimpiady DialNet Masters. Spośród fascynatów internetu wyłonił najlepszych dziesięciu w Polsce. Finał przebiegał podobnie jak mecze półfinałowe, był jednak zdecydowanie trudniejszy i zawierał więcej elementów multimedialnych. Zadania przygotowali eksperci z Politechniki Wrocławskiej. Nad przebiegiem konkursu czuwało jury powołane przez prezesa Zarządu Telefonii DIALOG.

– Cieszy nas wysoki poziom tego konkursu, zainteresowanie młodzieży nowoczesnymi technologiami informacyjnymi oraz wiedzą o samym internecie. Jak pokazują organizatorzy konkursu DialNet Masters, DialNet to usługa dostępu do Internetu, zaś słowo master uczy właściwej postawy i wskazuje na ducha współzawodnictwa. Wirtualne rozgrywki Olimpiady są dobrym przykładem mądrego wykorzystania narzędzia, jakim stał się internet, będąc jednocześnie inspiracją dla innych tego typu działań sportowych – dodaje Anna Streżyńska.

Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie DialNet Masters to konkurs naukowy dla młodzieży szkolnej, organizowany w kilku etapach: etap szkolny, okręgowy, wojewódzki, a potem półfinały i ogólnopolski finał. Turniej dotyczy szeroko rozumianej wiedzy o internecie i technologiach teleinformatycznych. Zespół stanowi czterech uczniów i nauczyciel – opiekun drużyny. Uczestnicy olimpiady znakomicie orientują się w zasobach sieci i rozwiązują testy i zadania związane z wirtualnym światem. DialNet Masters jest rozgrywany w dwóch odrębnych kategoriach: gimnazjalnej
i ponadgimnazjalnej.

– DialNet Masters to przedsięwzięcie potwierdzające, że Telefonia DIALOG angażuje się nie tylko w projekty biznesowe, ale jest także spółką społecznie odpowiedzialną, realizującą ważne projekty, m.in. na rzecz młodzieży – mówi Robert Banasiak, wiceprezes zarządu Telefonii DIALOG SA. – Olimpiada informatyczna, dzięki której wyławiamy i nagradzamy talenty, jest właśnie jednym z nich, co znalazło swoje odzwierciedlenie w rankingu najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm w branży Telekomunikacja i IT – dodaje.

Na wszystkich etapach olimpiada była obsługiwana przez specjalny serwis internetowy http://www.dialnetmasters.pl. Dzięki niemu można było śledzić relacje filmową z przebiegu finałowych rozgrywek na żywo.

Sponsorem nagrody głównej jest firma Sequence. Patronat medialny nad olimpiadą objęły TVP1, Radio ESKA, grupa wydawnicza Polskapresse, portal Onet.pl, magazyn Komputer Świat oraz czasopisma młodzieżowe Cogito i Victor.

źródło: Dialog

News 20 najlepszych pomysłów na aplikacje dla startupów w 2025

Rok 2024 to czas dynamicznego rozwoju technologii, w którym branża aplikacji mobilnych odgrywa kluczową rolę w transformacji cyfrowej biznesów na całym świecie. Właściciele firm, inwestorzy oraz przedsiębiorcy zwracają uwagę na ogromny potencjał, jaki niesie za sobą tworzenie oprogramowania mobilnego. czytaj więcej

News 3 argumenty które przekonają Cię do modernizacji strony internetowej

Zmieniające się trendy, rozwój technologii oraz rosnące oczekiwania użytkowników sprawiają, że regularna modernizacja strony internetowej jest kluczowa dla zachowania konkurencyjności. W tym artykule przedstawiamy trzy najważniejsze argumenty, które przekonają Cię, dlaczego warto zainwestować w modernizację swojej witryny już teraz. czytaj więcej

News Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!

Obecność firm w internecie jest dziś obowiązkowa, stanowi bowiem swoistą legitymizację marki w oczach klientów. Z uwagi na fakt, iż codziennie miliardy ludzi spędza czas na przeglądaniu zamieszczonych w sieci treści, przestrzeń ta oferuje ogromne możliwości marketingowe. Aby właściwie je wykorzystać, warto podjąć współpracę z agencją interaktywną. czytaj więcej