Archiwalne

Wyniki Wielkiego Finału ogólnopolskiej olimpiady DialNet Masters

17.06.2009

Zespoły: „=Quan=Rolnicy” z Gimnazjum Ratowników Górskich w Świeradowie-Zdroju oraz „Pro skilled” z IV LO w Sosnowcu zwyciężyły w Wielkim Finale III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Internecie DialNet Masters, który odbył się 17 czerwca we Wrocławiu.

Zwycięzcy w nagrodę już we wrześniu pojadą do Chin. Konkurs zorganizowała Telefonia DIALOG przy merytorycznej współpracy z Politechniką Wrocławską. Patronat nad olimpiadą objęła Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska.

Drugie miejsce wśród gimnazjów zajęła drużyna: „Rycerze Hardcore’u” z Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi przy Salezjańskim Zespole Szkół w Tarnowskich Górach, a trzecie – „Wolne Miasto Gdańsk” z Gimnazjum nr 5 w Ostrołęce. Wśród szkół ponadgimnazjalnych na drugim miejscu uplasował się legnicki zespół „EjTyNoAleJaNieWiem” z I LO, a na trzecim – „Segfault” z V LO w Bielsku-Białej.

Nagrodą główną w olimpiadzie jest wycieczka do Chin, a zwycięzcy zobaczą m.in. Hongkong i Pekin. Na wrześniową wyprawę pojedzie Wielka Dziesiątka – zdobywcy I miejsc wraz z nauczycielami. Laureaci II i III miejsca otrzymali wysokiej klasy netbooki. Najlepszym osobiście pogratulował Leszek Hajkowski, prezes zarządu Telefonii DIALOG SA. Ponadto, wszystkim członkom drużyn finałowych wręczono gadżety: torby na laptopy, smycze, koszulki z nadrukiem okolicznościowym.

Imprezie finałowej – utrzymanej w chińskiej stylistyce – towarzyszyły liczne atrakcje związane z Państwem Środka: chińskie potrawy i tradycyjna muzyka, hostessy w chińskich strojach i smok – symbol mocy przynoszącej szczęście. W turnieju finałowym wzięły udział drużyny wyłonione podczas Meczów Masterów – półfinałów rozegranych w kwietniu br. w 7 miastach Polski: Świdnicy, Poznaniu, Bydgoszczy, Warszawie, Lublinie, Częstochowie i Krakowie. Poprzedzały je dwuetapowe testy on-line i eliminacje wewnątrzszkolne. Informacje o starcie olimpiady zostały wysłane w styczniu do 14 tys. szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Spośród 40 tys. osób biorących udział w eliminacjach wewnątrzszkolnych do turnieju głównego, czyli finału zakwalifikowały się 22 drużyny gimnazjalne i 21 ponadgimnazjalnych.

– Wyrażam nadzieję, że w czasie półrocznego okresu trwania igrzysk, wszyscy jej uczestnicy zdobyli nowe umiejętności, doświadczenia oraz dobrze się bawili – mówi Anna Streżyńska, prezes UKE.

Wielki Finał to ostatni etap olimpiady DialNet Masters. Spośród fascynatów internetu wyłonił najlepszych dziesięciu w Polsce. Finał przebiegał podobnie jak mecze półfinałowe, był jednak zdecydowanie trudniejszy i zawierał więcej elementów multimedialnych. Zadania przygotowali eksperci z Politechniki Wrocławskiej. Nad przebiegiem konkursu czuwało jury powołane przez prezesa Zarządu Telefonii DIALOG.

– Cieszy nas wysoki poziom tego konkursu, zainteresowanie młodzieży nowoczesnymi technologiami informacyjnymi oraz wiedzą o samym internecie. Jak pokazują organizatorzy konkursu DialNet Masters, DialNet to usługa dostępu do Internetu, zaś słowo master uczy właściwej postawy i wskazuje na ducha współzawodnictwa. Wirtualne rozgrywki Olimpiady są dobrym przykładem mądrego wykorzystania narzędzia, jakim stał się internet, będąc jednocześnie inspiracją dla innych tego typu działań sportowych – dodaje Anna Streżyńska.

Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie DialNet Masters to konkurs naukowy dla młodzieży szkolnej, organizowany w kilku etapach: etap szkolny, okręgowy, wojewódzki, a potem półfinały i ogólnopolski finał. Turniej dotyczy szeroko rozumianej wiedzy o internecie i technologiach teleinformatycznych. Zespół stanowi czterech uczniów i nauczyciel – opiekun drużyny. Uczestnicy olimpiady znakomicie orientują się w zasobach sieci i rozwiązują testy i zadania związane z wirtualnym światem. DialNet Masters jest rozgrywany w dwóch odrębnych kategoriach: gimnazjalnej
i ponadgimnazjalnej.

– DialNet Masters to przedsięwzięcie potwierdzające, że Telefonia DIALOG angażuje się nie tylko w projekty biznesowe, ale jest także spółką społecznie odpowiedzialną, realizującą ważne projekty, m.in. na rzecz młodzieży – mówi Robert Banasiak, wiceprezes zarządu Telefonii DIALOG SA. – Olimpiada informatyczna, dzięki której wyławiamy i nagradzamy talenty, jest właśnie jednym z nich, co znalazło swoje odzwierciedlenie w rankingu najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm w branży Telekomunikacja i IT – dodaje.

Na wszystkich etapach olimpiada była obsługiwana przez specjalny serwis internetowy http://www.dialnetmasters.pl. Dzięki niemu można było śledzić relacje filmową z przebiegu finałowych rozgrywek na żywo.

Sponsorem nagrody głównej jest firma Sequence. Patronat medialny nad olimpiadą objęły TVP1, Radio ESKA, grupa wydawnicza Polskapresse, portal Onet.pl, magazyn Komputer Świat oraz czasopisma młodzieżowe Cogito i Victor.

źródło: Dialog

News Korzystasz z Chatu GPT? Uważaj na podejrzane łącza i wyniki wyszukiwania

Niedawno opublikowane badania ujawniły, że wyniki wyszukiwania, które prezentuje ChatGPT mogą prowadzić do podejrzanych witryn internetowych, na których użytkownicy mogą być narażeni na ataki phishingowe. Co prawda niektóre zapytania kierowane do sztucznej inteligencji – takie jak te związane z kryptowalutami – mogą owocować w złośliwe wyniki częściej niż inne, powinno to jednak zwrócić uwagę na problem, który może stać się znacznie poważniejszy. czytaj więcej

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej