Archiwalne

Zagłębie Lubin sprzedaje nazwę stadionu Dialogowi

03.02.2009

DIALOG ARENA – tak brzmi od dzisiaj oficjalna nazwa piłkarskiego stadionu w Lubinie. Umowę dotyczącą sprzedaży praw do nazwy obiektu podpisali Piotr Mazurkiewicz, prezes i Tomasz Szeląg, wiceprezes Telefonii DIALOG SA oraz Paweł Jeż, prezes Zagłębia Lubin SA.

Na lubińskim stadionie zawieszona zostanie wielkoformatowa reklama Telefonii DIALOG SA. Nazwa samego stadionu pojawi się na billboardach na terenie całego Dolnego Śląska. Umowa między klubem i Dialogiem została podpisana na 3 lata. Nazwa obiektu DIALOG ARENA będzie obserwowana nie tylko przez tysiące kibiców podczas meczów. Wielki neon na szczycie stadionu będzie również widać doskonale z drogi E65, którą przejeżdża dziennie około 30 tysięcy samochodów.

W Polsce sprzedaż praw do nazw nieruchomości, zwłaszcza sportowych, jest ciągle rozwiązaniem nowatorskim. Tymczasem na świecie pierwsze transakcje typu naming rights zawarto w latach 80. Przynoszą one dzisiaj wielorakie korzyści zarówno klubom sportowym, jak i sponsorom. Jeden z największych stadionów piłkarskich na świecie w Dortmundzie nosi nazwę firmy ubezpieczeniowej Signal Iduna. Na 18 stadionów Bundesligi aż 12 ma nazwę banku lub jakiegoś koncernu. Swoje stadiony ma m.in. Commerzbank we Frankfurcie, Allianz Arena w Monachium, Porsche (Porsche Arena w Stuttgarcie), Volkswagen patronuje dwóm obiektom: Volkswagen Arena w Wolfsburgu i Volkswagen Halle w Braunschweigu. We Włoszech funkcjonuje Land Rover Arena w Bolonii, fińska Nokia wykupiła prawa do nazwy stadionu w Izraelu (Nokia Arena w Tel Awiwie).

– Inwestycja w nazwę stadionu jest ważnym elementem naszej strategii marketingowej – podkreśla Piotr Mazurkiewicz, prezes Telefonii DIALOG. – Nazwa obiektu będzie się pojawiała w mediach, będą ją powtarzać mieszkańcy regionu i wszyscy kibice. To dla nas najlepsza promocja. Chcemy też, aby nasza marka kojarzyła się ze sportową rywalizacją i emocjami towarzyszącymi wszystkim miłośnikom piłki nożnej, którzy będą gośćmi lubińskiego stadionu.

DIALOG już wielokrotnie opierał swoje strategie marketingowe na sponsoringu sportowych przedsięwzięć. Do końca 2008 roku ten wrocławski operator usług telekomunikacyjnych był oficjalnym sponsorem Polskiej Kadry Narodowej w pływaniu. Paweł Korzeniowski był ambasadorem marki DialNet. Firma jest również partnerem rozgrywanego we Wrocławiu turnieju tenisowego zaliczanego do challengerów – KGHM DIALOG POLISH INDOORS. W 2009 roku DIALOG rozpoczął współpracę z Dolnośląskim Związkiem Piłki Nożnej, a dzisiejszą umową pokazał, że zaangażowanie w piłkę nożną staje się stałym elementem strategii marketingowej spółki.

Pierwszy etap budowy lubińskiego stadionu piłkarskiego jest już na ukończeniu. 14 marca 2009 odbędzie się tutaj mecz wiosennych rozgrywek pierwszej ligi: Zagłębie Lubin podejmie Górnika Łęczną. Na trybunach może pojawić się nawet 10 tysięcy kibiców. 

– Mamy ambicje, aby infrastruktura naszego stadionu dorównała obiektom w Europie Zachodniej – mówi Paweł Jeż, prezes Zagłębia Lubin SA. – Cieszę się, że partnerem obiektu jest Telefonia DIALOG, operator z aspiracjami dostarczania najwyższej jakości usług telekomunikacyjnych i innowacyjnych rozwiązań.

Budowa lubińskiego stadionu trwa już ponad rok. Na miejscu obiektu sportowego z lat 80. powstaje jeden z najnowocześniejszych stadionów w Polsce i Europie, spełniający wszystkie wymogi UEFA i FIFA, wyznaczony jako pomocniczy stadion podczas Euro 2012. Zakończenie całości inwestycji jest zaplanowane na początek 2010 roku. Docelowo na trybunach stadionu będzie mogło zasiąść 16.300 widzów. Pomiędzy pierwszymi rzędami a murawą nie stanie żadne ogrodzenie. Fanów piłki nożnej z pierwszego rzędu od murawy będzie dzielić jedynie kilka metrów.

Tym z odleglejszych miejsc w obserwowaniu zmagań na boisku pomogą dwa nowoczesne telebimy. Stadion oświetli 150 jupiterów o mocy 2000 lx, spełniając normy telewizji HDTV (jako drugi stadion w Polsce). Systemy zapewniające bezpieczeństwo, kontrole dostępu, telewizja CCTV (w systemie IP) oraz nagłośnienie zostały zaprojektowane na miarę najlepszych stadionów na świecie.

Zagłębie Lubin to dwukrotny mistrz Polski (1990/91 oraz 2006/07), wicemistrz Polski w sezonie 1989/90. Zespół trzykrotnie występował w Pucharze UEFA (1990/91, 1995/96, 2006/07). W obecnym sezonie jest wiceliderem I ligi, ambitnie walcząc o powrót do ekstraklasy. Napastnik Zagłębia Lubin, Ilijan Micanski, prowadzi w klasyfikacji ligowych strzelców.

źródło: Dialog

News Jak napisać CV? Sprawdzone porady dla początkujących

Tworzenie skutecznego CV może być wyzwaniem, szczególnie dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową. CV, czyli Curriculum Vitae, jest kluczowym dokumentem, który przedstawia Twoje doświadczenie zawodowe, umiejętności i osiągnięcia potencjalnym pracodawcom. Oto kilka sprawdzonych porad, które pomogą Ci przygotować efektywne CV - sprawdź! czytaj więcej

News Gdzie kupić używanego iPhone'a w dobrym stanie?

Zakup używanego iPhone'a może być dla wielu osób doskonałą opcją. Dzięki temu możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy, jednocześnie ciesząc się zaawansowanym urządzeniem. Jednak istotne jest, aby kupić go w odpowiednim miejscu, by uniknąć problemów. W poniższym artykule omówimy, gdzie w Polsce można nabyć używanego iPhone'a w dobrym stanie. czytaj więcej

News Czym zajmuje się agencja e commerce?

E-commerce, znany również jako handel elektroniczny, to proces kupowania i sprzedawania towarów lub usług przez internet. W jego ramach realizowane są także operacje związane z przesyłaniem pieniędzy i danych niezbędnych do wykonania transakcji. Współcześnie e-commerce obejmuje szeroki zakres działalności handlowej i może przybierać różne formy. czytaj więcej

News Jak skonfigurować GA4?

Umiejętność wyciągania wniosków z analizy danych dotyczących użytkowników naszej witryny internetowej to istotna kwestia dla osób, które chcą rozwijać swoją firmę i zwiększać jej przychody. Jednym z narzędzi pozwalających nam na pozyskiwanie takich informacji, jest Google Analytics. Podejmowanie decyzji opartych na analizie danych w GA4 wymaga jednak właściwego wdrożenia i skonfigurowania tego narzędzia. Jeżeli nie przeprowadzimy takich działań w sposób prawidłowy, wówczas otrzymane dane nie będą dla nas wartościowe i nie będą miały istotnego wpływu na poprawę funkcjonowania naszego przedsiębiorstwa. Jak więc skonfigurować GA4? Podpowiadamy. czytaj więcej