Zagrożenia związane z atakami Shellshock przeciwko Internetowi rzeczy - wpis na blogu FireEye
Firma FireEye obserwuje działania cyberprzestępców próbujących wykorzystać lukę w Bashu do wstrzykiwania kodu zdalnego w systemach Network Attached Storage. Ataki te umożliwiają zdalny dostęp do urządzeń na prawach administratora z dostępem do pełnej zawartości NAS. Cele ataków znajdują się przede wszystkim w Japonii i Korei, jeden z ataków zaobserwowano w USA.
Systemy NAS są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa do przechowywania dużej ilości plików i baz danych, a także przez konsumentów do przechowywania danych osobistych. To czyni rozwiązania NAS atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców, z uwagi na szerokie spektrum danych, które może zostać skradzione. Atakujący może uzyskać pełny dostęp do zawartości NAS oraz prowadzić inne działania z wykorzystaniem dostępu do systemu z prawami administratora.
Z uwagi na szerokie wykorzystanie urządzeń z systemami wbudowanymi opartymi na Linuksie oraz długim czasem do wprowadzenia łat bezpieczeństwa, ryzyko włamań na podłączone do sieci urządzenia do przechowywania danych osobistych i firmowych jest obecnie bardzo wysokie. Eksperci z FireEye uważają, że to dopiero początek zagrożeń związanych z atakami Shellshock przeciwko Internetowi rzeczy.
Szczegóły znajdą Państwo na stronie: http://www.fireeye.com/blog/technical/2014/10/the-shellshock-aftershock-for-nas-administrators.html
źródło: FireEye
News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog
Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcejNews Szybka naprawa usterek IT dla Twojej firmy. Poznaj IT Service Management
Monitorowanie sieci informatycznej w firmie i sprawne usuwanie usterek to podstawa, by zapewnić optymalne warunki pracy dla każdego działu. Bez prawidłowo działającego systemu IT trudno zbudować duże przedsiębiorstwo i zadbać o jego dalszy rozwój zgodnie z nowoczesnymi standardami. Usługi informatyczne są zatem kluczowe dla współczesnych firm. Jeśli w przedsiębiorstwie nie ma jeszcze działu IT, warto stworzyć nowoczesny servicedesk, który zajmie się bieżącym monitorowaniem sieci i usuwaniem usterek.
1. IT service management a ciągłość działania systemów informatycznych
2. Intuicyjny helpdesk do zarządzania usługami IT