Z badań Nokia wynika, że większość starych telefonów komórkowych leży w szufladzie, zamiast trafić do recyklingu.
Tylko 3% użytkowników oddaje telefony komórkowe do recyklingu, choć większość ma
w domu stare, niepotrzebne urządzenia. Tak wynika z globalnej ankiety konsumenckiej, której wyniki opublikowała firma Nokia. Trzy czwarte respondentów dodało, że nawet nie myśli o recyklingu swoich urządzeń, a prawie połowa nie zdawała sobie sprawy z tego, że jest to możliwe.
Ankietę przeprowadzono w formie wywiadów z 6500 osobami z 13 krajów: Finlandii, Niemiec, Włoch, Rosji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, USA, Nigerii, Indii, Chin, Indonezji i Brazylii. Firma Nokia przeprowadziła tę ankietę, aby lepiej poznać podejście konsumentów do recyklingu i związane z nim zachowania, a także poinformować o firmowych programach zbiórki zużytych produktów i staraniach na rzecz zwiększenia stopnia ich recyklingu.
Markus Terho, dyrektor ds. ekologicznych firmy Nokia powiedział: „Z ankiety tej jasno wynika, że bardzo niewiele urządzeń mobilnych trafia do recyklingu po zakończeniu okresu eksploatacji. Wiele osób nawet nie wie, że stare i nieużywane telefony można oddać do recyklingu lub nie orientuje się, jak to zrobić. Nokia nie szczędzi starań, by im to ułatwić, dostarczając więcej informacji oraz poszerzając zasięg globalnych programów zbiórki zużytych urządzeń”. Dodał on także: „Gdyby każdy z trzech miliardów właścicieli telefonów komórkowych na świecie oddał choć jedno urządzenie, moglibyśmy zaoszczędzić 240 000 ton surowców i zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w takim stopniu jak przez wycofanie z ruchu 4 milionów samochodów. Kiedy działamy wspólnie, pozornie mało znaczące działania indywidualne składają się na doniosłe zmiany”.
Z ankiety wynika, że choć każdy przeciętnie miał już około pięciu telefonów, bardzo niewiele z nich trafiło do recyklingu po zakończeniu eksploatacji. Tylko 3% respondentów oddało swoje stare telefony do recyklingu. Bardzo mało starych urządzeń, bo 4%, trafia jednak na wysypiska śmieci. Większość z nich (44%) leży nieużywana w domu. Pozostałe zyskują nowe „życie”: jedna czwarta starych telefonów trafia do znajomych i członków rodziny właścicieli, a 16% użytkowników sprzedaje używane urządzenia, w szczególności na rynkach wschodzących.
W skali globalnej 74% konsumentów stwierdza, że nie myśli nawet o recyklingu swoich telefonów, choć mniej więcej tyle samo, bo 72%, uważa, że recycling ma wpływ na środowisko. Wyniki te były zbliżone w wielu różnych krajach: o recyklingu niepotrzebnych urządzeń nie myśli 88% ludzi w Indonezji, 84% w Indiach oraz 78% w Brazylii, Szwecji, Niemczech i Finlandii.
Z ankiety wynika, że telefony oddaje do recyklingu tak mało osób głównie dlatego, że większość po prostu nie wie o takiej możliwości. Tymczasem potencjalnie 80% dowolnego urządzenia Nokia nadaje się do powtórnego przetworzenia, a cenne materiały można wykorzystać do wytwarzania nowych produktów, takich jak czajniki, ławki parkowe, plomby dentystyczne, a nawet saksofony i inne instrumenty muzyczne. W skali globalnej połowa respondentów nie wiedziała, że telefony można w ten sposób przetwarzać. Poziom świadomości tego faktu był najniższy w Indiach (17%) oraz Indonezji (29%), a najwyższy w Wielkiej Brytanii (80%) oraz Finlandii i Szwecji (66%).
Markus Terho powiedział: „Dzięki najlepszym technologiom odzysku nic się nie marnuje. Od 65 do 80 % każdego urządzenia Nokia nadaje się do recyklingu. Tworzywa sztuczne, których nie można przetworzyć powtórnie, spala się w celu uzyskania energii do procesu recyklingowego, a inne materiały są przetwarzane i stosowane w materiałach budowlanych. W ten sposób nic nie trafia na wysypisko śmieci”.
Wielu respondentów, którzy nawet wiedzieli o tym, że urządzenie nadaje się do recyklingu, nie wiedziało, co należy w tym celu zrobić. Dwie trzecie stwierdziło, że nie wie, jak oddać do recyklingu niepotrzebne urządzenie, a 71% nie wiedziało, gdzie to można zrobić.
Nokia prowadzi punkty zbiórki niepotrzebnych urządzeń mobilnych w 85 krajach na całym świecie — jest to największy dobrowolny system recyklingu w branży telekomunikacji mobilnej. Stare urządzenia można oddać w sklepach Nokia i niemal 5000 punktach Nokia Care. Również w Polsce Autoryzowane Punkty Sprzedaży i Serwisu Nokia Care przyjmują telefony i akcesoria Nokia do recyklingu.
W odpowiedzi na wyniki ankiety Nokia opracowuje szereg kampanii i akcji informujących, dlaczego, jak i gdzie należy oddawać niepotrzebne, stare urządzenia, ładowarki i akcesoria. Firma rozszerza także globalny program zbiórki, dodając więcej pojemników i promując je w sklepach w celu zwiększenia świadomości konsumentów.
źródło: Nokia
News Jak działa aplikacja typu softphone?
W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcejNews Jakie akcesoria do smartfonów będą najlepszą propozycją?
Smartfony wykonywane są w taki sposób, aby był odporne na działanie wilgoci oraz innych czynników. Należy kupić także dodatkowe akcesoria telefoniczne, które będą w stanie zapewnić ochronę przed upadkiem lub innymi uszkodzeniami mechanicznymi. W ten sposób uda się przedłużyć żywotność telefonów komórkowych i wykorzystać ich maksymalny potencjał. czytaj więcejNews Sprzedaj bilet na koncert
Sprzedawanie biletów przez Internet to obecnie rozwiązanie cieszące się coraz większą popularnością wśród internautów. Nowoczesną platformę do sprzedaży biletów wyróżnia intuicyjność, szybkość i nowoczesność. Czym jeszcze cechuje się ta platforma? Dlaczego warto z niej korzystać? Jakie są jej główne zalety? Odpowiadamy w naszym artykule!1. System sprzedaży biletów online – podstawowe informacje
2. Sprzedaj bilet na koncert – szybko, nowocześnie i wygodnie
3. Najnowocześniejszy system biletowy i rezerwacji wejść – zalety
System sprzedaży biletów online to duże ułatwienie, które zapewnia wiele nowych możliwości. czytaj więcej