Archiwalne

Zalety technologii wideokonferencyjnych - najnowsze badanie firmy Cisco

21.10.2010


Firma Cisco Systems zaprezentowała wyniki przeprowadzonego na światową skalę badania, które zawierają istotne dla całego rynku spostrzeżenia dotyczące technologii wideokonferencyjnych

[1].

Badanie zostało zrealizowane przez firmę Ipsos Mori i zostało przeprowadzone w grupie pracowników z 12 krajów świata. Badanie wykazało, że zalety technologii telepresence i wideokonferencji wykraczają znacznie poza podkreślane zwykle korzyści w postaci niższych kosztów i mniejszej częstotliwości odbywanych podróży służbowych. Ankietowani wymieniali także budowanie zaufania, lepszą współpracę w grupie i większą przewagę nad konkurencją jako niemal równie ważne czynniki, które dotychczas były rzadziej brane pod uwagę.

Jak wynika z badania, 90% użytkowników często[2] korzystających z systemów wideokonferencji i rozwiązań telepresence uważa, że technologie te pozwalają im zaoszczędzić co najmniej dwie godziny cennego czasu pracy w ciągu tygodnia. Co trzeci ankietowany, który często korzysta z rozwiązań tego typu, szacuje, że zaoszczędził w ten sposób prawie cały dzień, tzn. co najmniej siedem godzin tygodniowo. Łącznie daje to nawet ponad dwa miesiące, jakie pojedynczy pracownik może zaoszczędzić w ciągu roku.

Najważniejsze wnioski z badania

Badanie wykazało, że zalety technologii wideokonferencyjnych dostrzegają zarówno ich użytkownicy, jak i osoby, które nie korzystają z tych rozwiązań (jest to odpowiednio 76% i 60%). Pracownicy, którzy często stosują te rozwiązania, dużo wyżej oceniają jednak pewne korzyści jakościowe niż osoby spoza grupy ich użytkowników. Korzyści te to np. zwiększanie przewagi nad konkurencją (wymieniane przez 73% osób często korzystających z technologii wideokonferencyjnych i 42% osób spoza grupy ich użytkowników), ściślejsza współpraca między ludźmi (odpowiednio: 71% i 40%) oraz lepsze zachowanie równowagi między pracą zawodową a życiem prywatnym (odpowiednio: 70% i 37%).

Wszyscy respondenci zgadzają się, że rozwiązania wideokonferencyjne poprawiają komunikację, gdy pracują w domu (68%), pomagają utrzymać działanie firmy również w trakcie zakłóceń w pracy (67%), poprawiają współpracę w grupie (67%), zmniejszają ilość nieporozumień (67%) i pozwalają firmie zyskać opinię nowoczesnej (64%).

W skali globalnej największą procentowo grupę pracowników przekonanych, że dzięki technologiom wideokonferencyjnym mogą uzyskać oszczędności czasowe na poziomie co najmniej siedmiu godzin tygodniowo, stanowią Chińczycy (46%). Co piąty ankietowany z Rosji stwierdził natomiast, że dzięki wykorzystaniu wideokonferencji i rozwiązań telepresence jest w stanie zaoszczędzić ponad siedem godzin na tydzień.

Z technologii wideokonferencyjnych korzysta ponad połowa respondentów w Chinach (56%) - to ponad dwa razy więcej niż w jakimkolwiek innym kraju.

Ponad dwie trzecie (68%) wszystkich ankietowanych dostrzega korzyści, jakie technologie wideokonferencyjne zapewniają środowisku naturalnemu;. Respondenci uwzględniają przy tym zarówno większą świadomość w dziedzinie zagadnień ekologicznych, jak i zalety mniejszej częstotliwości podróży służbowych. Na wszystkich 12 rynkach co najmniej połowa pracowników była w stanie wskazać pewne korzyści dla środowiska naturalnego związane z rozwiązaniami tego typu.

Co trzeci ankietowany, który nie korzysta obecnie z rozwiązań wideokonferencyjnych, stwierdził, że chętnie by z nich skorzystał, jeśli miałby do nich dostęp. Udział procentowy pracowników, którzy mają dostęp do tych technologii, ale z nich nie korzystają, jest znacznie większy we Francji (54%) niż na innych rynkach, takich jak Stany Zjednoczone (21%), Szwecja (13%), Niemcy (13%) i Hiszpania (13%).

***

Internetowa ankieta przeprowadzona przez firmę Ipsos Mori w maju i czerwcu 2010 r. objęła 500 pracowników z każdego spośród 12 ważnych rynków, takich jak Stany Zjednoczone, Australia, Chiny, Rosja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Holandia, Norwegia, Szwecja i Dania. Respondenci mieli co najmniej 18 lat, byli zatrudnieni na pełen etat lub w niepełnym wymiarze godzin, uczestniczyli w co najmniej jednym służbowym spotkaniu tygodniowo i pracowali w firmie zatrudniającej na całym świecie co najmniej 250 pracowników.

[1] Technologie te zostały zdefiniowane w badaniu jako wideokonferencje i rozwiązania telepresence.
[2] Użytkownicy ci korzystają z technologii telepresence i/lub wideokonferencji co najmniej raz w tygodniu.

źródło: Cisco

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

News Budowa i przebudowa systemów sieci telekomunikacyjnych w budynkach

Wraz z rozwojem technologii umożliwiających komunikowanie się na odległość, szybki dostęp do internetu oraz sprawny system telekomunikacyjny stały się kluczowymi elementami zarówno życia osobistego, jak i biznesowego. Właśnie dlatego budowa i przebudowa infrastruktury telekomunikacyjnej w obiektach mieszkalnych i komercyjnych to zadanie wymagające fachowej wiedzy i doświadczenia. W niniejszym artykule omówimy zagadnienia związane z tym tematem oraz przedstawimy, dlaczego warto zaufać doświadczonej firmie Elektro-Spark. czytaj więcej

News Co to jest i jak działa czat RCS?

RCS to skrót od wyrażenia "Rich Communication Services". Oznacza ono zaawansowany oraz rozbudowany system wiadomości tekstowych. Głównym celem systemu RCS jest wyparcie klasycznych wiadomości SMS oraz MMS. Mimo że technologia RCS jest znana światu już od ponad 15 lat, to dopiero w 2016 roku zaczęto wdrażać ją u większości operatorów sieci komórkowych. Jakie są korzyści z korzystania z czatu RCS? Czym różni się RCS od klasycznych wiadomości tekstowych oraz MMS? Odpowiedzi na wyżej postawione pytania znajdziesz w tym artykule. czytaj więcej

News Jak wygląda automatyzacja procesów biznesowych?

Automatyzacja procesów biznesowych (BPA) to wykorzystanie technologii do automatyzacji i usprawnienia manualnych procesów biznesowych. Jest to potężne narzędzie, które może pomóc firmom stać się wydajniejszymi. Z tego artykułu dowiesz się o kluczowych etapach automatyzacji, różnicach między robotyzacją a automatyzacją procesów biznesowych, kluczowych zaletach, a także przykładach zastosowania technologii w praktyce. czytaj więcej

News 5G i telefonia komórkowa

Jak system 5G wpłynie na technologię komórkową? Jaki smartfon będzie w pełni korzystał z niesamowitych możliwości nowego standardu transmisji danych? czytaj więcej