Archiwalne

Zmiana decyzji dla PTK Centertel

27.09.2007

Prezes UKE zaakceptował przedstawiony przez PTK Centertel harmonogram rozwijania usług dostępowych w technologii CDMA i odpowiednio zmienił decyzję przyznającą Polskiej Telefonii Komórkowej sp. z o.o. częstotliwości w zakresie częstotliwości 450 MHz.

W dniu 27 września 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej w drodze decyzji administracyjnej zmienił decyzję Ministra Łączności z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie przydziału i sposobu wykorzystania częstotliwości dla realizacji sieci radiokomunikacji ruchomej lądowej typu komórkowego w zakresie częstotliwości 450 MHz, wydaną na rzecz Polskiej Telefonii Komórkowej sp. z o.o., zmienioną następnie decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty nr DZC-WAP-5176-6/05(5) z dnia 4 listopada 2005 r. wprowadzając do jej treści obligatoryjny harmonogram wykorzystania przez Polską Telefonię Komórkową Centertel sp. z o. o. technologii CDMA na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

Zmiana decyzji była wynikiem przeprowadzonego przez Prezesa UKE postępowania w sprawie zmiany lub cofnięcia rezerwacji częstotliwości dokonanej na rzecz PTK Centertel decyzją z 1991 r. w związku z nieefektywnym wykorzystywaniem zarezerwowanych częstotliwości.

Przeprowadzona kontrola oraz postępowanie wyjaśniające wykazały, iż mimo posiadania od 2005 r. możliwości świadczenia usług głosowych i dostępu do Internetu w nowoczesnej technologii CDMA, PTK Centertel wykorzystywał posiadane częstotliwości jedynie dla potrzeb starego analogowego systemu NMT. Ponadto wykorzystywana była tylko niewielka liczba kanałów, którymi dysponował ten operator.

W trakcie postępowania operator przedstawił Prezesowi UKE poparte stosownymi dokumentami deklaracje planu zbudowania ogólnopolskiej sieci CDMA do końca 2009 r. oraz rozpoczęcia powszechnego oferowania telefonicznych usług głosowych oraz szerokopasmowego dostępu do Internetu na obszarach pozbawionych obecnie takiej możliwości. Z przedstawionego przez PTK Centertel harmonogramu wynikało, że rozpoczęcie oferowania usług na pierwszych obszarach nastąpi do końca 2008, a następne progi pokrycia zostaną osiągnięte w czerwcu 2009 r. oraz w grudniu 2009 r. Oferowana usługa będzie obejmować szerokopasmowy dostęp do Internetu i skierowana ma zostać do klientów na obszarach wiejskich.

Dostrzegając konieczność szybkiego wyrównywania szans wszystkich obywateli w dostępie do szerokopasmowego Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania, w szczególności na obszarach wiejskich pozbawionych infrastruktury telekomunikacyjnej, Prezes UKE odstąpił od cofnięcia operatorowi prawa do nieefektywnie wykorzystywanych częstotliwości. Zamiast tego, zaakceptował przedstawiony przez operatora harmonogram i odpowiednio zmienił decyzję administracyjną, aby zagwarantować realizację deklaracji operatora. Prezes UKE będzie monitorował wywiązywanie się przez PTK Centertel z przyjętego harmonogramu i w razie jego niewykonywania wykorzystywał stosowne kompetencje ustawowe.

źródło: UKE

Wiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości

Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcej

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News Kampanie Google Ads: jak zaistnieć w sieci reklamowej Google?

Kampania Google Ads umożliwia promowanie produktów lub usług wśród wyników wyszukiwania Google. Ale o co dokładnie chodzi w tej sieci reklamowej? O czym trzeba pamiętać podczas wdrażania promocji w marketingu internetowym? Podpowiadamy! czytaj więcej