UKE dostosował umowę o połączeniu sieci Intertel i Telekomunikacji Polskiej do zasad rozliczeń w oparciu o stawki z oferty RIO.
W dniu 28 stycznia 2008 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał decyzję w sprawie zmiany Umowy o Współpracy i Wzajemnych Rozliczeniach z dnia 27 lipca 1998 r., zawartej pomiędzy Telekomunikacją Polską S.A. i Intertel Sp. z o.o., poprzez ustalenie zasad rozliczeń za:
- zakańczanie połączeń strefowych w sieci TP i w sieci Intertel,
- zakańczanie połączeń w obszarze tranzytowym i poza obszarem tranzytowym w sieci TP,
- połączenia do numerów AUS,
- tranzyt połączeń z sieci Intertel przez sieć TP do sieci innych operatorów.
Jak informuje UKE, decyzja Prezesa UKE w sprawie zmiany Umów pomiędzy Intertel i TP powinna przyczynić się do wzrostu konkurencji na rynku telekomunikacyjnym, a także umożliwić dalszą współpracę pomiędzy Intertel a TP na zasadzie niedyskryminacji.
Prezes UKE, analizując wysokość i charakter opłat za zakańczanie połączeń w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych obowiązujących w rozliczeniach międzyoperatorskich, wziął pod uwagę zaszłości, które powstały w związku z wykonywaniem Umowy w oparciu o zasadę bill and keep.
Należy wyjaśnić, że umowa typu bill and keep (w dosłownym tłumaczeniu - taryfikuj i zatrzymaj) to typ umowy polegającej na tym, że operatorzy wymieniają się ruchem za darmo, każdy taryfikuje swojego abonenta, ale pieniądze zatrzymuje po swojej stronie operator wywołujący (z którego sieci abonent rozpoczął połączenie).
źródło: UKE
News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS
W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej