MoBlog.pl istnieje od trzech lat i w tym czasie firma Nokia Poland, będąca jego właścicielem, cały czas inwestuje w rozwój projektu. Po ostatnich zmianach moBlog.pl to już nie tylko serwis poświęcony MMS-owemu blogowaniu.
Użytkownicy mają do dyspozycji zaawansowane opcje personalizacji swoich moBlogów, w łatwy sposób mogą zmienić ich wygląd, decydując nawet o rozmieszczeniu poszczególnych elementów. Bardzo ważne są także funkcjonalności społecznościowe – takie jak listy znajomych, czy grupy.
MoBlog.pl powstał w 2005 roku, a jego przygotowaniem zajęła się agencja K2 Internet S.A. Serwis przeszedł metamorfozę zarówno graficzną, jak i funkcjonalną w październiku ubiegłego roku, a teraz użytkownikom zaoferowano kolejne nowości. Są one wynikiem pracy zespołu K2. Przy projekcie pracowali programiści, graficy, webdeveloperzy i architekci informacji. Wszystko po to, aby zaoferować użytkownikom strony najnowocześniejsze rozwiązania stosowane na serwisach społecznościowych.
„Wokół moBloga zgromadziła się duża grupa osób. Znają się, lubią. Chcieliśmy dać im narzędzia, które umożliwią im płynniejsze komunikowanie się między sobą. Mogą teraz zakładać grupy dostępne dla wszystkich, albo tylko dla wybranych osób. Zaoferowaliśmy także wewnętrzne skrzynki pocztowe, które ułatwią wymianę wiadomości między moBlogowiczami. Podstawowa geolokalizacja umożliwia sprawdzenie skąd pochodzą znajomi danej osoby, a także skąd zostały dodane opublikowane przez nią wpisy. Każdy użytkownik dostaje od nas swoje miejsce w Internecie, które sam może kreować, a także pokazywać na nim swoje treści z innych serwisów takich jak YouTube czy Google Picassa” - powiedział Slavomír Vaškovič, szef marketingu Nokia na Polskę, Czechy i Słowację.
Teraz każdy moBlogowicz ma także możliwość stworzenia własnego dodatku do moBloga dzięki otwartemu API. Dodatkowo moBlogowe skórki zaprojektowane przez użytkowników są za zgodą ich autorów udostępniane innym użytkownikom. To oczywiście nie wszystkie moBlogowe nowości – zmian jest sporo, a moBlogowicze aktywnie uczestniczą w dyskusjach na ich temat, często wychodząc z nowymi pomysłami i rozwiązaniami.
„MoBlog to specyficzny i wymagający projekt, przede wszystkim dlatego, że stoi za nim grupa jego pasjonatów, którzy żywo reagują na wszystkie wprowadzane na serwisie zmiany. Dlatego cały czas staramy się być na bieżąco w kontakcie z naszymi użytkownikami i reagować na ich sugestie. Ten etap rozwoju moBloga spełnił nasze oczekiwania i jesteśmy zadowoleni z finalnego efektu” - powiedziała Krystyna Sakowicz, Project Manager odpowiedzialna za moBlog.pl z agencji K2 Internet S.A.
źródło: Nokia