News

Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy?

14.11.2017
W każdej prężnie rozwijającej się firmie można odnotować duże zapotrzebowanie na rozwiązania regulujące komunikację z użyciem telefonów. Na rynku pojawia się coraz to więcej rozwiązań technologicznych, które pozwalają nie tylko na poprawę jakości połączeń, ale i minimalizowanie kosztów rozmów telefonicznych. Jedną z opcji coraz częściej stosowanych przez organizacje jest VOIP.

Na czym polega rozwiązanie Voice over IP?

Jest to technologia, która polega na przesyłaniu głosu za pomocą połączenia internetowego. Pozwala to na regulowanie połączeń wykonywanych zarówno z telefonu na telefon, jak i z Internetu na telefon. Takie telefony posiadają specjalne wejście sieciowe, do którego można podłączyć kabel Ethernet. Część z nich działa również za pomocą Wi-Fi.

Telefonia VOIP - jakie są jej zalety?

Jednym z największych plusów VOIP-u jest bardzo dobra jakość połączeń, przy znacznej redukcji kosztów. Używając telefonii VOIP możemy obsługiwać wiele linii jednocześnie. Rozwiązanie to posiada również opcję video. Najczęściej firmy decydują się na rozwiązania, które pozwalają łączyć telefonię VOIP z tradycyjną. Kolejną zaletą telefonii VOIP jest to, że korzystając z niej, jesteśmy niezależni od dużych operatorów telefonicznych. Ponadto, rozmowy odbywające się wewnątrz firmy, są całkowicie bezpłatne. Nie musimy uiszczać również żadnych stałych opłat abonamentowych. Mamy dostęp do wielu funkcjonalności tj.: głosowe menu, przekierowania połączeń, poczta głosowa, kolejki połączeń, połączenia konferencyjne, muzyka na czas oczekiwania, a także nagrywanie prowadzonych rozmów. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że aby telefonia VOIP działała poprawnie, potrzebny dobrej jakości sprzęt oraz bardzo dobre łącze internetowe.

Cała gama możliwości

Okazuje się, że z rozwiązania VOIP możemy korzystać również posiadając zwykły telefon stacjonarny oraz łącze internetowe. Potrzebujemy do tego routera oraz tzw. bramki VOIP. Umożliwia ona wykonywanie połączeń za pomocą tradycyjnego telefonu. W takim wypadku warto jedynie zadbać o dobry aparat telefoniczny.

3S SA

ul. Ligocka 103, budynek 8
40-568 Katowice
tel: 32 428 8300