Wydajność i szybkość to najważniejsze priorytety w logistyce, szczególnie w firmie, która zatrudnia ponad 350 000 pracowników w 220 krajach. Dr Markus Voss, dyrektor ds. informatyki i dyrektor operacyjny DHL Supply Chain, wyjaśnia w jaki sposób cyfrowa transformacja oparta na współpracy z Huawei może kształtować procesy, które pomagają gigantom transportu towarowego nadal realizować swoje hasło: „Excellence. Simply delivered”.
Darwinizm cyfrowy
W 2014 r. Deutsche Post DHL ogłosiło plan na najbliższe lata – „Strategy 2020: Focus. Connect. Grow". Obejmuje on rozszerzenie usług logistycznych na rozwijające się rynki światowe i maksymalizację zwrotów z globalnego boomu w handlu elektronicznym. – Cyfryzacja jest kluczowym tematem naszej strategii do 2020 roku. Będzie to miało dogłębny wpływ na nas i na inne podmioty oraz na wszystkich ludzi, ponieważ logistyka jest istotną częścią życia – mówi Voss.
Digitalizacja świata fizycznego nie odbywa się bez pewnych wyzwań dla przedsiębiorstw. Jednak firmy, które chcą prosperować i pozostać na rynku, muszą działać już teraz. Zgodnie z danymi Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) w grę wchodzą podmioty logistyczne o wartości 1,5 bln USD, podczas gdy do 2025 r. digitalizacja przyniesie korzyści społeczne o wartości 2,4 bln USD.
– Nawet firmy o ugruntowanej pozycji nie mogą pozwolić sobie na zaniedbanie transformacji cyfrowej. Wystarczy spojrzeć na listę Fortune 500, z 2000 roku. Połowa największych firm zniknęła. Ich modele biznesowe zostały całkowicie przejęte przez cyfrowe modele biznesowe. To prawdziwy świat cyfrowego darwinizmu. Jeśli nie chcemy na tym stracić, musimy stale wprowadzać na rynek usługi oparte na nowych technologiach – uważa Voss.
Niewydolność tradycyjnego systemu
Logistyka może nie być postrzegana jako nowatorska dla wielu, ale w łańcuchu dostaw zachodzą daleko idące zmiany. WEF uważa, że branża logistyczna jest w wielu obszarach bardzo nieefektywna, np. 50 proc. ciężarówek podróżuje pusto w drodze powrotnej, co niepotrzebnie obciąża środowisko, a także jest niekorzystne dla wyników finansowych firmy. – Mamy wiele przykładów wprowadzania samolotów bezzałogowych i robotów. Zasadniczo robią to samo, co my teraz, ale po prostu robią to szybciej, współpracują z naszymi pracownikami i pomagają zwiększyć wydajność o 10-15 procent – wyjaśnia Voss.
Nowe modele biznesowe oparte na technologiach cyfrowych oraz cele polegające na obniżeniu kosztów, tworzeniu rozwiązań i oferowaniu usług o wartości dodanej napędzają transformację cyfrową. – Digitalizacja oznacza nowe modele biznesowe, nowe sposoby komercjalizacji i prowadzenia czegoś, co kiedyś było czystą logistyką, oraz oferowania nowych usług – podkreśla Voss.
AR, VR i IoT
DHL Supply Chain jest jedną z pierwszych firm, które na szeroką skalę wdrażają rzeczywistość rozszerzoną (AR) i rzeczywistość wirtualną (VR) w swoich codziennych działaniach. Dzięki udanej próbie AR w Holandii w 2014 roku, DHL Supply Chain rozpoczął kolejny etap Vision Picking Program w USA i Europie. Osoby wybierające są wyposażone w inteligentne okulary, które wizualnie pokazują, gdzie każdy z wybranych przedmiotów ma być umieszczony w wózku. Vision Picking umożliwia składanie zamówień bez użycia rąk w szybszym tempie i przy niższym poziomie błędów. – Wierzymy, że program ten zmienia sposób, w jaki prowadzimy działalność w ramach łańcucha dostaw i dostarczamy wartość dodaną naszym klientom - twierdzi Voss.
DHL Supply Chain stosuje IoT w swoich operacjach magazynowych, aby zoptymalizować wydajność i uczynić pracę bezpieczniejszą. – Do 2020 r. podłączonych zostanie 50 mld urządzeń. Musimy też śledzić nasze towary, które eksportujemy poprzez łańcuch dostaw, za pomocą cyfrowego lustra. IoT umożliwia nam optymalizację łańcucha dostaw – zauważa Voss.
Konkretnym przykładem jest tutaj YMS (yard management system) w produkcji samochodów. – Obok siebie są setki bram, pod które muszą podjechać odpowiednie ciężarówki we właściwym momencie. To problem, który należy rozwiązać – wyjaśnia Voss. Chociaż nie jest to skomplikowana operacja, jest ona niezwykle podatna na błędy. – Aby rozwiązać ten problem firma Huawei zastosowała u nas technologię NB-IoT, aby wyposażyć wszystkie bramy w czujnik informujący o tym, czy brama jest aktualnie pusta. Wszyscy kierowcy mają aplikację mobilną, która informuje ich kiedy i dokąd jechać. Skróciło to czas oczekiwania kierowców o 50 proc. i wyeliminowało wszystkie błędy – zaznacza Voss.
Huawei Najnowszy serwer HUAWEI pobił rekord wydajności SPECpower_ssj® 2008
Firma Standard Performance Evaluation Corporation (SPEC) ogłosiła najnowsze wyniki SPECpower_ssj® 2008, czyli przeprowadzonego przez nią testu wydajności serwerów. Rozwiązanie HUAWEI – FusionServer 2288H V5 – uzyskało 13 398 punktów, zajmując 1. miejsce w aktualnym zestawieniu. Tym samym serwer Huawei pobił dotychczasowe rekordy uzyskane przez testowane wcześniej serwery. czytaj więcejHuawei Gartner: HUAWEI w grupie firm aspirujących do bycia liderem na rynku zapór sieciowych
HUAWEI, jako światowy dostawca rozwiązań informacyjno-komunikacyjnych, został uwzględniony w najnowszym raporcie Gartnera pod kątem producentów na rynku IT. Firma doradczo-analityczna umieściła Huawei w grupie firm Challenger, czyli aspirujących do bycia liderem w rozwiązaniach typu firewall dla biznesu. czytaj więcejHuawei Huawei na drugim miejscu w Europie Centralnej i Wschodniej
Według analityków Canalys w drugim kwartale 2017 roku Huawei zajął drugie miejsce pod względem sprzedaży smartfonów w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma dostarczyła konsumentom 1.8 miliona urządzeń. Oznacza to, że do Huawei należy obecnie 12% rynku. czytaj więcejHuawei Honor 8 Pro otrzymał nagrodę „EISA Smartfon Konsumentów 2017-2018”
Marka smartfonów Honor zdobyła kolejne trofeum. Podczas gali EISA (Europejskiego Stowarzyszenia Technik Audiowizualnych) wyróżniono ją prestiżową nagrodą „EISA Smartfon Konsumentów 2017-2018”. Stowarzyszenie określiło model Honor 8 Pro mianem „godnego hołdu złożonego innowacyjnym rozwiązaniom inżynierskim oraz doskonałej wydajności”. czytaj więcejHuawei Huawei P10 i Huawei Watch 2 z nagrodami EISA
Europejskie Stowarzyszenie Technik Audiowizualnych (EISA) doceniło Huawei Business Group. Specjaliści dostrzegli znakomitą jakość podwójnego aparatu w modelu Huawei P10, przyznając nagrodę w kategorii „EISA Aparat w smartfonie 2017-2018”. Huawei Watch 2 obwołano natomiast mianem „EISA Produkt ubieralny 2017-2018”. Nagrody potwierdzają zaangażowanie firmy Huawei w to, by dostarczać urządzenia o najwyższej jakości, świetnej konstrukcji i doskonałej wydajności. czytaj więcejHuawei Huawei Histen - idealny dźwięk z Honora 9 dopasowany dla każdego
Honor 9 to nie tylko świetne podzespoły i elegancki wygląd. W najnowszym smartfonie zastosowano rozwiązania, które w 100% wykorzystują potencjał telefonu. Tak jest w przypadku technologii Huawei Histen, która odpowiada za zapewnienie idealnego dźwięku. czytaj więcejHuawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500
W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcejHuawei Wyjątkowa wakacyjna oferta Huawei - wybrane modele będą dostępne w promocyjnych cenach
Aby uczcić niewątpliwy sukces – ponad 1,5 miliona sztuk Huawei P8 lite, dostarczonych na polski rynek – firma Huawei zdecydowała się na przeprowadzenie specjalnej akcji sprzedażowej. Przez cały sierpień wybrane modele urządzeń Huawei będą dostępne w promocyjnych cenach. Flagowy smartfon Huawei P10 można kupić już za 2199zł, a ultrabook Huawei MateBook X za 4799zł. czytaj więcejHuawei Huawei Y7 – nowa odsłona popularnej serii Y
Huawei przedstawia model Y7 – najnowszą odsłonę smartfona z niezwykle popularnej serii Y. Huawei Y7 przeznaczony jest dla użytkowników, którzy od telefonu oczekują niezawodności i długiego czasu działania. Pomoże w tym bateria o pojemności 4000mAh i technologia inteligentnego oszczędzania energii. Dopełnieniem smartfona jest świetny aparat z błyskawicznym autofocusem. czytaj więcejHuawei Polska globalnym liderem sprzedaży Huawei P8 lite - ponad 1,5 miliona sztuk sprzedanych w Polsce
Huawei P8 lite, który na rynek trafił w 2015 roku, okazał się w Polsce prawdziwym sukcesem. Przez ostatnie dwa lata, Huawei dostarczył na polski rynek aż 1,55 miliona egzemplarzy tego modelu. Smartfon był hitem sprzedaży wśród ofert operatorów,ale cieszył się popularnością również na otwartym rynku. czytaj więcej
Huawei Najnowszy serwer HUAWEI pobił rekord wydajności SPECpower_ssj® 2008
Firma Standard Performance Evaluation Corporation (SPEC) ogłosiła najnowsze wyniki SPECpower_ssj® 2008, czyli przeprowadzonego przez nią testu wydajności serwerów. Rozwiązanie HUAWEI – FusionServer 2288H V5 – uzyskało 13 398 punktów, zajmując 1. miejsce w aktualnym zestawieniu. Tym samym serwer Huawei pobił dotychczasowe rekordy uzyskane przez testowane wcześniej serwery. czytaj więcejHuawei Gartner: HUAWEI w grupie firm aspirujących do bycia liderem na rynku zapór sieciowych
HUAWEI, jako światowy dostawca rozwiązań informacyjno-komunikacyjnych, został uwzględniony w najnowszym raporcie Gartnera pod kątem producentów na rynku IT. Firma doradczo-analityczna umieściła Huawei w grupie firm Challenger, czyli aspirujących do bycia liderem w rozwiązaniach typu firewall dla biznesu. czytaj więcejHuawei Huawei na drugim miejscu w Europie Centralnej i Wschodniej
Według analityków Canalys w drugim kwartale 2017 roku Huawei zajął drugie miejsce pod względem sprzedaży smartfonów w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma dostarczyła konsumentom 1.8 miliona urządzeń. Oznacza to, że do Huawei należy obecnie 12% rynku. czytaj więcejHuawei Honor 8 Pro otrzymał nagrodę „EISA Smartfon Konsumentów 2017-2018”
Marka smartfonów Honor zdobyła kolejne trofeum. Podczas gali EISA (Europejskiego Stowarzyszenia Technik Audiowizualnych) wyróżniono ją prestiżową nagrodą „EISA Smartfon Konsumentów 2017-2018”. Stowarzyszenie określiło model Honor 8 Pro mianem „godnego hołdu złożonego innowacyjnym rozwiązaniom inżynierskim oraz doskonałej wydajności”. czytaj więcejHuawei Huawei P10 i Huawei Watch 2 z nagrodami EISA
Europejskie Stowarzyszenie Technik Audiowizualnych (EISA) doceniło Huawei Business Group. Specjaliści dostrzegli znakomitą jakość podwójnego aparatu w modelu Huawei P10, przyznając nagrodę w kategorii „EISA Aparat w smartfonie 2017-2018”. Huawei Watch 2 obwołano natomiast mianem „EISA Produkt ubieralny 2017-2018”. Nagrody potwierdzają zaangażowanie firmy Huawei w to, by dostarczać urządzenia o najwyższej jakości, świetnej konstrukcji i doskonałej wydajności. czytaj więcejHuawei Huawei Histen - idealny dźwięk z Honora 9 dopasowany dla każdego
Honor 9 to nie tylko świetne podzespoły i elegancki wygląd. W najnowszym smartfonie zastosowano rozwiązania, które w 100% wykorzystują potencjał telefonu. Tak jest w przypadku technologii Huawei Histen, która odpowiada za zapewnienie idealnego dźwięku. czytaj więcejHuawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500
W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcejHuawei Wyjątkowa wakacyjna oferta Huawei - wybrane modele będą dostępne w promocyjnych cenach
Aby uczcić niewątpliwy sukces – ponad 1,5 miliona sztuk Huawei P8 lite, dostarczonych na polski rynek – firma Huawei zdecydowała się na przeprowadzenie specjalnej akcji sprzedażowej. Przez cały sierpień wybrane modele urządzeń Huawei będą dostępne w promocyjnych cenach. Flagowy smartfon Huawei P10 można kupić już za 2199zł, a ultrabook Huawei MateBook X za 4799zł. czytaj więcejHuawei Huawei Y7 – nowa odsłona popularnej serii Y
Huawei przedstawia model Y7 – najnowszą odsłonę smartfona z niezwykle popularnej serii Y. Huawei Y7 przeznaczony jest dla użytkowników, którzy od telefonu oczekują niezawodności i długiego czasu działania. Pomoże w tym bateria o pojemności 4000mAh i technologia inteligentnego oszczędzania energii. Dopełnieniem smartfona jest świetny aparat z błyskawicznym autofocusem. czytaj więcejHuawei Polska globalnym liderem sprzedaży Huawei P8 lite - ponad 1,5 miliona sztuk sprzedanych w Polsce
Huawei P8 lite, który na rynek trafił w 2015 roku, okazał się w Polsce prawdziwym sukcesem. Przez ostatnie dwa lata, Huawei dostarczył na polski rynek aż 1,55 miliona egzemplarzy tego modelu. Smartfon był hitem sprzedaży wśród ofert operatorów,ale cieszył się popularnością również na otwartym rynku. czytaj więcej