Wiadomości firmowe

Grape Up: idzie nowa era dla automotive dzięki cyfryzacji i chmurze

28.05.2019
Za sprawą polskiej firmy samochody mogą zyskać cyfrowego bliźniaka, a kierowcy nowe usługi

Grape Up, polska firma specjalizująca się w technologiach cloud native oraz w podejściu DevOps w produkcji oprogramowania, zaprezentowała ofertę dotyczącą tworzenia rozwiązań opartych o IoT i digital twin dla firm motoryzacyjnych. Dzięki niej, producenci samochodów będą mogli łatwo stworzyć cyfrowego bliźniaka swoich pojazdów i jednocześnie udostępnić kierowcom możliwość interakcji z nim na niespotykaną dotąd skalę. Pierwszym motoryzacyjnym klientem, któremu Grape Up pomógł stworzyć takie rozwiązanie, jest czołowy producent samochodów z Niemiec.

Grape Up planuje tworzyć rozwiązania wykorzystujące technologie IoT i digital twin dla firm motoryzacyjnych głównie w oparciu o swoją autorską platformę PaaS – Cloudboostr, która integruje wiodące technologie open source w obszarze cloud native, jak Kubernetes. Rozwiązanie to jest znacznie tańsze niż inne komercyjne platformy PaaS, a Grape Up zapewnia dodatkowo jej wsparcie i utrzymanie. Dzięki tej platformie, firmy mogą tworzyć, testować i bardzo szybko wdrażać dowolne rozwiązania w chmurze publicznej, prywatnej lub hybrydowej.

Cyfrowy bliźniak dla samochodu? Żaden problem!

Jednym z takich rozwiązań może być platforma dla branży automotive do tworzenia cyfrowych replik samochodów, która będzie odzwierciedlała wszystkie zmiany, jakie zachodzą w trakcie eksploatacji auta. Umożliwia ona producentom efektywne, zdalne zarządzanie ich samochodami, w tym „funkcjami na żądanie” (włączanie i wyłączanie różnych opcjonalnych funkcji dla kierowców), odczyty parametrów pojazdów, przewidywanie napraw, a nawet serwis auta.

Wdrożenie takiego rozwiązania oznacza także wiele nowych możliwości dla kierowców, którzy będą mogli zarządzać z poziomu smartfona wieloma funkcjami samochodu, w tym ustawieniami klimatyzacji, otwieraniem/zamykaniem drzwi, czy personalizować system swojego auta. Z platformą będzie także można zintegrować wiele usług od zewnętrznych dostawców, jak wyszukiwanie stacji ładujących, rozliczanie płatności za korzystanie z takich stacji, informacje o utrudnieniach w ruchu na poszczególnych trasach, sprawdzanie dostępności miejsc parkingowych w danym obszarze, czy umawianie się na wspólny wyjazd i udostępnianie znajomym informacji o położeniu samochodu” – tłumaczy Łukasz Zwoliński, CTO w Grape Up.

Grape Up zapewnia, że oferowane rozwiązanie będzie spełniać bardzo wysokie wymagania w zakresie bezpieczeństwa, dostępności oraz skalowalności, a także zapewni stałą komunikację z samochodem.

Nawet zerwanie połączenia samochodu z Internetem nie spowoduje zaprzestania działania usługi, bo jej podstawą będą dane pochodzące z ostatniej synchronizacji pomiędzy samochodem i jego cyfrowym bliźniakiem. Dodatkowo dane na temat poszczególnych samochodów mogą być aktualizowane w oparciu o informacje zbierane z innych pojazdów, które korzystają z tego samego modelu danych” – tłumaczy Łukasz Zwoliński.

Przetestowane przez niemieckiego giganta motoryzacji

Oferta dla branży motoryzacyjnej powstała w oparciu o doświadczenia Grape Up z projektu, który firma zrealizowała dla jednego z największych producentów samochodów w Niemczech. Początkowo był to projekt badawczy, którego głównym celem było przetestowanie możliwości oferowanych przez technologie digital twin i IoT w sportowej marce należącej do klienta Grape Up.

W ramach projektu Grape Up musiał zaproponować i zaimplementować architekturę, która spełniałaby określone wymogi dot. bezpieczeństwa oraz utrzymania ciągłości komunikacji z pojazdem. Ważną kwestią było także zapewnienie możliwości wzbogacania platformy kolejnymi aplikacjami dostarczanymi przez zewnętrznych dostawców usług. Grape Up w trakcie projektu dzielił się także z zespołem klienta wiedzą z zakresu stosowania podejścia DevOps oraz Agile, wspierając go tym samym w procesie cyfrowej transformacji.

Doświadczenia z tego projektu pozwoliły nam stworzyć uniwersalną ofertę, z której mogą skorzystać także wszyscy inni producenci samochodów. Jednocześnie cały czas wspieramy rozwój wypracowanej platformy u naszego obecnego klienta. Ma ona docelowo zastąpić już wykorzystywane przez koncern rozwiązania w obszarze IoT dedykowane dla poszczególnych samochodów z portfolio firmy” – mówi Artur Witek, Wiceprezes Zarządu Grape Up.

Spółka promuje swoją ofertę głównie na rynku globalnym - przez bezpośredni kontakt z firmami motoryzacyjnymi, a także przez uczestnictwo w globalnych branżowych wydarzeniach, jak „TU-Automotive USA”. Wydarzenie to odbędzie się 4-6 czerwca w Detrioit w USA i będzie poświęcone trwającej cyfrowej transformacji w branży motoryzacyjnej.

Grape Up jest bardzo dynamicznie rosnącą polską firmą IT – spółka zanotowała w 2018 roku przychody na poziomie 25 milionów złotych netto, tym samym podwajając skalę biznesu w ciągu ostatnich trzech lat. Tak dynamiczny wzrost przychodów to wynik popularności usług Grape Up na zagranicznych rynkach oraz efekt koncentracji na świadczeniu usług dla dużych firm z różnych branż, których model biznesowy jest istotnie zaburzony przez zmiany na rynku wywołane rosnącą konkurencją. Realizowane dla nich projekty obejmują głównie pomoc w modernizacji istniejących systemów IT, a także tworzenie nowych aplikacji w oparciu o technologie cloud native i podejście DevOps.

Grape Up ma dwie siedziby w USA - w Santa Clara oraz w Chicago. Dodatkowo firma posiada dwa centra rozwoju oprogramowania w Polsce – w Krakowie oraz w Białymstoku, a także biura handlowe w Niemczech (Kolonia) i Wielkiej Brytanii (Londyn).

Cyfrowa transformacja w branży motoryzacyjnej

Cyfrowa transformacja zmienia cały przemysł motoryzacyjny, a proces rozwoju technologicznego szybko przyspiesza. Według firmy Frost & Sullivan, do 2020 roku wartość inwestycji w cyfryzację usług motoryzacyjno-transportowych, w tym metod ich oferowania i sprzedaży, ma osiągnąć 82 mld dolarów, co oznacza niemal 320-procentowy wzrost w ciągu pięciu lat. Główne obszary inwestycji są związane z motoryzacyjnym zapleczem (połączone łańcuchy dostaw oraz przemysłowy Internet Rzeczy), rozwiązania autonomiczne, cyfrowe modele sprzedaży, a także mobilność jako usługa, czyli cały szereg rozwiązań pozwalających na przemieszczanie się przy użyciu różnych rodzajów pojazdów bez konieczności ich posiadania.

Wiadomości firmowe Programista musi być poliglotą z miękkimi umiejętnościami

Znajomość programowania to już za mało, żeby znaleźć pracę w topowych firmach czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up pomaga Porsche w cyfrowej transformacji

Porsche zaprezentuje we wrześniu, jak tworzy nową platformę cyfrową One Digital Platform. Powstaje ona we współpracy z polską firmą IT czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up: Kubernetes zmienił sposób tworzenia aplikacji

Minęło właśnie 5 lat od ogłoszenia otwarcia kodu Kubernetes przez Google czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up otwiera nowe centrum Cloud R&D w Krakowie

Dawna fabryka Peterseima zmieniła się w cloud factory za sprawą krakowskiej firmy Grape Up czytaj więcej

Wiadomości firmowe Holendrzy stawiają na Cloudboostr i Grape Up

Holenderski rząd będzie tworzył oprogramowanie w oparciu o polską platformę cloud czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up planuje rozwój dzięki cyfrowej transformacji w telekomunikacji

Swisscom i Telecom Italia w gronie pierwszych klientów Grape Up z branży telekomunikacyjnej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Chmura wciąga developerów - PaaS coraz popularniejsze

Cloud Foundry Foundation: firmy, które już wdrożyły chmurę, inwestują w nią jeszcze więcej czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w firmach – dużo słów, mało czynów

Grape Up: badania pokazują, że cyfrowa transformacja sprawia firmom olbrzymie trudności czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up otwiera centrum developerskie cloud native w Chicago

Polska firma IT otwiera kolejny oddział w USA i poszerza bazę klientów z segmentu dużych firm czytaj więcej

Wiadomości firmowe Programista musi być poliglotą z miękkimi umiejętnościami

Znajomość programowania to już za mało, żeby znaleźć pracę w topowych firmach czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up pomaga Porsche w cyfrowej transformacji

Porsche zaprezentuje we wrześniu, jak tworzy nową platformę cyfrową One Digital Platform. Powstaje ona we współpracy z polską firmą IT czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up: Kubernetes zmienił sposób tworzenia aplikacji

Minęło właśnie 5 lat od ogłoszenia otwarcia kodu Kubernetes przez Google czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up otwiera nowe centrum Cloud R&D w Krakowie

Dawna fabryka Peterseima zmieniła się w cloud factory za sprawą krakowskiej firmy Grape Up czytaj więcej

Wiadomości firmowe Holendrzy stawiają na Cloudboostr i Grape Up

Holenderski rząd będzie tworzył oprogramowanie w oparciu o polską platformę cloud czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up planuje rozwój dzięki cyfrowej transformacji w telekomunikacji

Swisscom i Telecom Italia w gronie pierwszych klientów Grape Up z branży telekomunikacyjnej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Chmura wciąga developerów - PaaS coraz popularniejsze

Cloud Foundry Foundation: firmy, które już wdrożyły chmurę, inwestują w nią jeszcze więcej czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w firmach – dużo słów, mało czynów

Grape Up: badania pokazują, że cyfrowa transformacja sprawia firmom olbrzymie trudności czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up otwiera centrum developerskie cloud native w Chicago

Polska firma IT otwiera kolejny oddział w USA i poszerza bazę klientów z segmentu dużych firm czytaj więcej

News Korzyści z posiadania wirtualnego numeru telefonu

W dobie cyfryzacji i rosnącej potrzeby mobilności, wirtualne numery telefonów zyskują na popularności. Ich wszechstronność oraz liczne korzyści sprawiają, że stają się one atrakcyjnym rozwiązaniem zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Wirtualny numer telefonu, który działa za pośrednictwem Internetu, umożliwia odbieranie połączeń i wiadomości SMS bez potrzeby posiadania fizycznej karty SIM. To nowoczesne rozwiązanie oferuje wiele zalet, które warto poznać. czytaj więcej

News Skuteczność marketingu SMS w erze cyfrowej

W dzisiejszych czasach, kiedy dominujący udział w komunikacji marketingowej zdobyły platformy cyfrowe, takie jak media społecznościowe i e-mail marketing, marketing SMS zyskuje na znaczeniu jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi dotarcia do klientów. Marketing SMS, znany również jako reklama SMS, to strategia, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do grupy docelowej w celu promocji produktów, usług lub budowania relacji z klientami. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up otwiera nowe centrum Cloud R&D w Krakowie

Dawna fabryka Peterseima zmieniła się w cloud factory za sprawą krakowskiej firmy Grape Up czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cloudboostr – otwarta platforma do tworzenia aplikacji w chmurze

Grape Up integruje rozwiązania open source i wprowadza otwartą platformę PaaS dla firm. Tworzenie i wdrażanie aplikacji w chmurze będzie teraz dużo szybsze i dostępne dla większego grona odbiorców. czytaj więcej