Zgodnie z wynikami badania IDC, przeprowadzonego na zlecenie Huawei, do 2022 roku macierze all-flash osiągną 55 proc. udziałów w rynku pamięci masowych. Dyski SSD zajmują więc wyraźnie miejsce HDD. O przewadze jednej technologii nad drugą rozmawiano w trakcie wydarzenia Huawei IT Day, które odbyło się 26 marca w Warszawie.
Badanie IDC na temat transformacji cyfrowej
IDC przeprowadziło na zlecenie Huawei badanie dotyczące wpływu transformacji cyfrowej na infrastrukturę IT oraz wykorzystanie macierzy all-flash (AFA). Z zebranych danych wynika m.in., że wśród biznesowych priorytetów europejskich szefów IT jest poprawa doświadczeń klientów i partnerów handlowych, a także efektywności operacyjnej poprzez transformację procesów. Dodatkowo respondenci wskazywali również na napędzanie innowacji poprzez rozwój cyfrowych produktów i usług oraz wzrost produktywności organizacji. Wśród powodów inwestycji w technologię AFA uczestnicy badania wymienili m.in. wysoką wydajność (82,5 proc.), niższe TCO (74,2 proc.), łatwiejszą automatyzację (71,9 proc.) oraz wysoki poziom dostępności do usług (66,4 proc.).
– Dzięki przeskokowi z technologii HDD na SSD możliwe jest zwiększenie wydajności nawet kilkukrotnie. Dyski SSD są nie tylko szybsze, ale również zajmują mniej miejsca, mają mniejsze opóźnienia oraz są o wiele bardziej wytrzymałe niż dyski HDD – mówi Jarek Smulski, Senior Program Manager w IDC Polska. – Sprzedaż rozwiązań tego typu szybko rośnie, a liczba organizacji planujących ich zakup jest równa tym, które już je posiadają – wyjaśnia Jarek Smulski.
Ekspert z firmy IDC Polska podczas prezentacji wskazał również, że na wzrost udziałów w rynku macierzy all-flash będzie mieć wpływ technologia NWMe. Dzięki niej, możliwe jest jeszcze kilkukrotne poprawienie ich wydajności. Według niego będzie to kolejny krok, który nas czeka w cyfrowej transformacji. Zgodnie z wynikami badania, obecnie już ok. 10% firm w regionie CEE planuje wdrożenie macierzy AFA NWMe.
Huawei na rynku macierzy
Jak zauważył Dariusz Dobkowski, dyrektor sprzedaży rozwiązań Data Center w Huawei Polska, obecnie rynek pamięci masowej w Polsce ma się bardzo dobrze. Tylko w 2018 r. urósł on o 12%. W tym samym czasie, Huawei zanotował wzrost o 44% w tym sektorze. Podkreślił także, że firma chce wyjść naprzeciw transformacji cyfrowej i wspierać przedsiębiorców, którzy chcą wprowadzić innowacje do swoich działów IT. W związku z tym, do 30 czerwca br., w cenie dysków twardych HDD Huawei będzie oferować taką samą przestrzeń na dyskach SSD.
– Do tej pory technologia Flash kojarzyła się z tym, że jest wydajna, niezawodna, ale również droższa. Huawei chce to zmienić dzięki programowi Flash Only. Dla przedsiębiorców, którzy chcą nabyć rozwiązania macierzowe, ale budżet danego projektu nie pozwala na zakup dysków all-flash, proponujemy taką samą cenę za dyski SSD, jaką uzyskali na rozwiązania oparte o dyski HDD. To znaczy, że jeżeli klienci będą chcieli kupić macierz o pojemności 100 TB w technologii HDD, zaproponujemy im 100 TB pojemności w technologii SSD – oświadczył Dariusz Dobkowski.
– Aby firmy mogły robić niezwykłe rzeczy, potrzebna jest niezwykła technologia. Taką technologią są rozwiązania all-flash opracowywane przez Huawei. Jeszcze 4 lata temu technologia SSD była 5-krotnie droższa niż dyski wykonane w technologii HDD. Obecnie jest to niecała 2-krotność tej ceny i w następnych latach można się spodziewać dalszej tendencji spadkowej w tej kwestii – dodał dyrektor sprzedaży rozwiązań Data Center w Huawei Polska.
OceanStor Dorado
Wraz z rozwojem i popularyzacją technologii SSD zmienia się więc zarówno podejście, jak i oczekiwania rynku odnośnie wydajnego przechowywania danych. Konrad Tutak, IT Product Manager w Huawei Polska, wskazał podczas spotkania na elementy wyróżniające rozwiązania firmy.
– Macierz Huawei OceanStor Dorado jest obecnie jedną z najszybszych macierzy na świecie, osiągającą czas opóźnienia rzędu 0,3 milisekundy i wydajność transakcyjną 7 mln IOPS, czyli operacji wejścia/wyjścia w czasie jednej sekundy. Stosuje ona także deduplikację oraz kompresję w locie, co powoduje, że jest w stanie efektywnie pomieścić znacznie więcej danych. Przekłada się to z kolei na mniejsze zużycie energii – nawet do 70% – oszczędność miejsca w serwerowni oraz niższy koszt jej utrzymania i mniej czynności administracyjnych – zaznacza Konrad Tutak. – Ponadto, dzięki m.in. wirtualizacyjnej technologii RAID2.0+, która równoważy obciążenie całego systemu i kilkunastokrotnie skraca czas odbudowy danych, tolerancji na jednoczesną awarię trzech dysków bez utraty danych, możliwości budowy systemu wysokiej dostępności Active-Active, firmy mają zapewnioną dostępność swoich usług na poziomie 99,9999%, co przekłada się na maksymalne 31,56 sekund przestoju w ciągu roku. Co ważne, czas potrzebny na administrowanie takim rozwiązaniem jest ograniczony do minimum ze względu na dużą automatyzację procesów – podkreśla IT Product Manager w Huawei Polska.
Huawei Huawei P10 w kolorze roku 2017 według Pantone już w sprzedaży
W lutym, podczas barcelońskich targów MWC miała miejsce premiera Huawei P10. Podczas wydarzenia zaprezentowano smartfona w wielu kolorach, w tymw Greenery – kolorze 2017 roku według Instytutu Pantone. Huawei P10, w najmodniejszym kolorze sezonu, jest już dostępny w sprzedaży. czytaj więcej
Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej
Huawei Cyfrowa transformacja motywem przewodnim HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017 w Pradze
Ponad 100 reprezentantów branży ICT z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii zebrało się w Pradze, aby wziąć udział w konferencji HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017. Odbywające w dniach 30-31 maja spotkanie pod hasłem Leading New ICT, The Road to Digital Transformation to międzynarodowa platforma wymiany doświadczeń, trendów oraz najlepszych praktyk w zakresie cyfrowej transformacji zainicjowana przez HUAWEI. czytaj więcejHuawei Ostatnie chwile do zgłoszenia się do IV edycji konkursu „Seeds for the Future Polska”
Już tylko dwa dni mają studenci uczelni technicznych na zgłoszenie do programu Seeds for the Future. Na zwycięzców międzynarodowego konkursu czekają warsztaty technologiczne w siedzibie HUAWEI w Shenzhen oraz staż w instytucie badawczym NASK. czytaj więcejHuawei Huawei P9 lite 2017 - Smartfonowy hit 2016 roku powrócił w nowej odsłonie
Technologia mobilna rozwija się w zawrotnym tempie. Jeszcze kilka lat temu modele ze średniej półki nie mogły być porównywane z funkcjonalnością flagowych smartfonów. Dziś telefon za nieco ponad tysiąc złotych wiele funkcji współdzieli ze swoim droższym odpowiednikiem. Takim urządzeniem jest Huawei P9 lite 2017, czyli odświeżona wersja znakomicie przyjętego w 2016 roku Huawei P9 lite. czytaj więcejHuawei Huawei odkrywa drogę do cyfrowej transformacji podczas HUAWEI eco – CONNECT CEE & Nordic 2017
HUAWEI, jako wiodący dostawca rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych konsekwentnie buduje otwarty ekosystem wspierający rozwój społeczeństwa przyszłości. Podczas konferencji HUAWEI eco – CONNECT CEE & NORDIC 2017, która odbędzie się w dniach 30-31 maja w Pałacu Žofín w Pradze, firma połączy siły z globalnymi partnerami, aby wspólnie odkryć drogę do cyfrowej transformacji. czytaj więcejHuawei Huawei prezentuje nową stylową serię MateBooków
Huawei przedstawił dzisiaj trzy nowe MateBooki, poszerzając swoje portfolio urządzeń mobilnych. Huawei MateBook X, Huawei MateBook E oraz Huawei MateBook D na nowo definiują pojęcie mobilności komputerów osobistych. Nowa seria urządzeń jest kontynuacją osiągnięć Huawei we wprowadzaniu na rynek produktów klasy premium. Wśród zaprezentowanych urządzeń znajduje się nie tylko innowacyjny laptop 2 w 1, ale też pierwsze komputery osobiste marki Huawei. Najnowsza seria MateBooków pojawi się na rynku już latem 2017 roku. czytaj więcejHuawei Ruszyła przedsprzedaż Huawei Watch 2 z bezprzewodowymi słuchawkami Huawei Sport w prezencie
W przedsprzedaży pojawił się Huawei Watch 2 - nowa odsłona inteligentnego zegarka Huawei z zaawansowanymi funkcjami sportowymi. Nic tak nie uprzyjemnia treningu jak ulubiona muzyka, dlatego w zestawie przedsprzedażowym znajdą się bezprzewodowe słuchawki Huawei Sport, dzięki którym każda nuta zabrzmi głęboko i czysto. czytaj więcejHuawei Jak Polacy korzystają z tabletów - Badania na zlecenie Huawei Polska
Huawei sprawdził, w jakich okolicznościach i w jaki sposób Polacy korzystają z tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research, tablet to świetny pomysł na zapewnienie rozrywki całej rodzinie. Wśród nowych urządzeń Huawei każdy znajdzie coś dla siebie. Od stylowego i idealnego do odtwarzania multimediów modelu MediaPad M3 lite do przystosowanych dla rodziny tabletów z linii T3. czytaj więcejHuawei Wystartowała IV edycja konkursu „Seeds for the Future Polska”
„Seeds for the Future” to międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI organizowany w Polsce po razy czwarty. Jego celem jest wyłonienie uzdolnionych studentów na uczelniach wyższych i zapewnienie im możliwości zdobycia praktycznego doświadczenia w zakresie nowych technologii. czytaj więcejHuawei Huawei P10 w kolorze roku 2017 według Pantone już w sprzedaży
W lutym, podczas barcelońskich targów MWC miała miejsce premiera Huawei P10. Podczas wydarzenia zaprezentowano smartfona w wielu kolorach, w tymw Greenery – kolorze 2017 roku według Instytutu Pantone. Huawei P10, w najmodniejszym kolorze sezonu, jest już dostępny w sprzedaży. czytaj więcej
Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej