Wiadomości firmowe

Huawei w ciągu trzech lat chce zainwestować w Europie 50 mln

14.11.2018
Dyrektor Huawei OpenLab w Europie Zachodniej, podczas konferencji Huawei eco-Connect Europe 2018 w Rzymie zapowiedział powstanie trzech nowych centrów badawczo-rozwojowych w Europie. Zapowiedział także, że firma na działalność OpenLabów chce przeznaczyć 50 mln USD w ciągu trzech lat.

Wu Mo, dyrektor Huawei OpenLab w Europie Zachodniej, podczas konferencji Huawei eco-Connect Europe 2018 w Rzymie zapowiedział powstanie trzech nowych centrów badawczo-rozwojowych w Europie. Zapowiedział także, że firma na działalność OpenLabów chce przeznaczyć 50 mln USD w ciągu trzech lat.

 

Inwestycje Huawei w Europie

Huawei zbudował i prowadzi obecnie 11 OpenLabs na całym świecie. Jeszcze tylko w tym roku firma chce ukończyć budowę OpenLab w Ismaning w regionie Monachium, który skupiać się będzie na przemyśle 4.0 i Smart Manufacturing. Będzie to kolejny tego typu obiekt Huawei w Europie. Podobny firma otworzyła w 2016 roku w Monachium oraz 2017 w Paryżu. Ich celem jest wzmocnienie współpracy w zakresie innowacji i tworzenia rozwiązań z klientami i partnerami.

 

W ciągu najbliższych trzech do pięciu lat technologia AI Huawei będzie szeroko wykorzystywana do analizy obrazu w chmurze. Dotyczy to będzie m.in. takich kwestii jak autonomiczna jazda samochodem w zakresie współpracy pojazd-droga czy też budowę cyfrowych miasta – mówi Wu Mo, dyrektor OpenLab Huawei w Europie Zachodniej. – Misją naszych OpenLabs w Europie Zachodniej jest zbudowanie platformy cyfrowej dla inteligentnych miast, przemysłu produkcyjnego i handlu detalicznego. Ponadto chcemy udostępniać zasoby Huawei w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu ułatwienia naszym partnerom rozwoju bogatych, różnorodnych oraz inteligentnych rozwiązań w różnych gałęziach przemysłu. Dzięki temu możliwie jest stworzenie w pełni połączonego, inteligentnego świata – powiedział Wu Mo, dyrektor OpenLab Huawei w Europie Zachodniej.

 

Globalny program OpenLab

Program OpenLab jest zgodny ze strategią Huawei Enterprise Business Group "Platforma + Ekosystem". Koncentruje się ona na współpracy z partnerami i klientami w celu opracowania innowacyjnych, zróżnicowanych i wiodących w branży rozwiązań, które umożliwiają tworzenie otwartych, elastycznych, wszechstronnych i bezpiecznych platform napędzających cyfrową transformację przedsiębiorstw. Huawei w tej strategii koncentruje się na wdrożeniu wspólnych innowacji i rozszerzeniu ekosystemu pod względem partnerstw branżowych i biznesowych oraz platform programistycznych i społeczności open source.

 

Tylko w 2018 roku Huawei przeznaczył około 2 mln USD na rozwój i zachęcał partnerów do tworzenia rozwiązań przemysłowych opartych na black-land (platformie cyfrowej Huawei enablement). Obecnie tylko w dwóch OpenLabs w Europie Zachodniej, firma opracowała liczne, wspólne rozwiązania i wprowadziła je na rynek z ponad 40 partnerami z całego świata. Dotyczy to m.in. takich partnerów jak SAP, Accenture, start-upów Malong i Hanshow. Huawei współpracuje także z firmą Altair w celu zbudowania wspólnego rozwiązania symulacyjnego R&D w chmurze, a także Wipro z którą chce stworzyć inteligentny łańcucha dostaw – dodał Wu Mo.

 

SAP począwszy od 2012 r. współpracuje z Huawei, który jest technologicznym partnerem firmy. Nasze strategiczne relacje są owocne zarówno dla obu organizacji, jak i – co najważniejsze – dla naszych wspólnych klientów. Partnerstwo to przyniosło już wiele innowacyjnych rozwiązań, które oferują większą niezawodność i lepszą cenę oraz wydajność. Aktualnie, poprzez wykorzystanie kompetencji i możliwości Huawei OpenLab i SAP Co-innovation labolatorium, rozszerzamy współpracę w zakresie produkcji oraz inteligentnych gałęzi przemysłu miejskiego – komentuje współpracę z Huawei, Dyrektor Regionu Południowego SAP EMEA Marco Ciavarella.

 

Huawei angażuje się we współpracę ze swoimi klientami i partnerami w budowaniu platform teleinformatycznych wykorzystujących współpracę Cloud, Pipe i Device oraz aranżację symbiotycznych, żywych i zrównoważonych ekosystemów. Firma będzie także kontynuować współpracę ze swoimi partnerami w celu zbadania nowych sposobów radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z transformacją cyfrową w nowej erze ICT.

Huawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017

Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował  sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.

czytaj więcej

Huawei Huawei liderem sprzedaży tabletów w Polsce

Marka Huawei, która odnosi sukcesy na rynku smartfonów, cieszy się coraz większą popularnością także w segmencie tabletów. Jak wynika z najnowszych danych GfK Polonia, w ostatnim roku Huawei podwoił swoją sprzedaż i został nowym liderem całego segmentu. Firma powinna umocnić swoją pozycję w kolejnych miesiącach za sprawą nowego tabletu Huawei MediaPad M5 10. czytaj więcej

Huawei Polscy studenci na warsztatach w centrali HUAWEI w Chinach

10 z 12 laureatów międzynarodowego konkursu „Seeds for the Future” organizowanego przez firmę HUAWEI, w dniach 3-19 listopada wzięło udział w warsztatach technologiczno-kulturalnych w Chinach. Projekt prowadzony jest od 2008 roku (w Polsce od roku 2014) i obejmuje swoim zasięgiem 96 krajów, angażując 20 tys. studentów z ponad 280 uczelni świata. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile Polska wzmacnia swoje struktury

1 października T‑Mobile Polska wprowadza w swoich wewnętrznych strukturach zmiany, które wzmacniają kompetencje firmy w zakresie obsługi klienta, jego doświadczenia i cyfryzacji działalności operatora. Jednocześnie, od 1 grudnia br. do zarządu Spółki dołączy Dorota Kuprianowicz-Legutko, jako Dyrektor ds. Personalnych. czytaj więcej