Huawei współpracuje z Dubai Airports – powstanie inteligentne lotnisko
– W porcie lotniczym w Dubaju pozostało niewiele miejsca na dalszą rozbudowę infrastruktury, dlatego też Dubai Airports łączy siły z najważniejszymi firmami na rynku w celu opracowania innowacyjnych produktów i usprawnień operacyjnych, które zaspokoją ambicje sektora i zapewnią stały wkład w gospodarkę Dubaju – komentuje Peter Moore, dyrektor ds. rozwoju w Dubai Airports.
MDCC rozwiązuje problem braku miejsca i pozwala zaoszczędzić prawie połowę czasu i środków potrzebnych do zbudowania tradycyjnego centrum danych. Szacuje się, że projekt zostanie ukończony w ciągu 10 miesięcy.
Modułowe centrum danych
Rozwiązanie FusionModule1000B składa się z 23 prefabrykowanych modułów wielkości kontenera wykorzystujących szeroką gamę najnowocześniejszych technologii w celu poprawy efektywności energetycznej. Klimatyzator rzędowy o zmiennej częstotliwości, wysokowydajny modułowy UPS i obudowa korytarza mogą zmniejszyć współczynnik zużycia energii (power usage effectiveness, PUE) do poziomu poniżej 1,6 – jest to o 30% lepszy wynik niż w przypadku tradycyjnego centrum danych. Oszczędność energetyczna nie odbija się jednak negatywnie na mocy. MDCC został zaprojektowany w taki sposób, aby mógł pomieścić 100 szaf serwisowych o mocy do 10 kW na szynę w jednej szafie. Maksymalna moc centrum danych Huawei wynosi 1 MW.
MDCC uzyska certyfikat Uptime Institute na Poziomie III (Tier III) w zakresie projektowania i budowy. Oznacza to przyjęcie długookresowej strategii działania, która charakteryzuje się bardzo krótkimi przestojami w pracy. Aby otrzymać pełne certyfikaty Poziomu III, centrum danych musi zapewnić dostępność na poziomie 99,98% oraz roczny czas przestoju wynoszący 1,6 godziny.
Huawei wyposażył nowy kompleks centrum danych w inteligentny system zarządzania NetEco, który upraszcza eksploatację i konserwację (O&M) oraz redukuje koszty związane z zarządzaniem. Rozmiar prefabrykowanych modułów jest zgodny z normami ISO, dzięki czemu pojemność można łatwo zwiększyć poprzez dodanie wymaganych modułów. W porównaniu z tradycyjnymi centrami obliczeniowymi, pozwala to na elastyczną rozbudowę i oszczędza koszty inżynieryjne oraz powierzchnię.
Obsługa klienta jest najważniejsza
Stowarzyszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) przeprowadziło w 2016 r. ogólnoświatowe badanie mające na celu dostarczenie wskazówek i sugestii dla działania portów lotniczych. Wyniki pokazują, że 64% respondentów woli wsiąść na pokład samolotu przy użyciu elektronicznych kart pokładowych w telefonie komórkowym, 39% woli elektroniczne etykiety bagażowe, a 61% oczekuje, że będzie mogło śledzić bagaż przez cały czas podróży, podobnie jak można namierzać przesyłki kurierskie. Ponadto 47% respondentów ma nadzieję, że czas na odprawę bagażową zostanie ograniczony do trzech minut, a 52% stwierdziło, że akceptowalny czas oczekiwania w kolejkach w przypadku wyjazdu za granicę wynosi od 5 do 10 minut.
Aby przyspieszyć procedury kontroli paszportów, na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju (DXB) wdrażane są inteligentne bramki (smart gates). Pasażer posiadający dowód osobisty Zjednoczonych Emiratów Arabskich lub paszport biometryczny może w ciągu kilku sekund ominąć długie kolejki i zakończyć proces odprawy. Usługa Smart Gate pozwala zaoszczędzić czas pasażerów i pomaga lotnisku utrzymać lepszą przepustowość.
Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) pomagają w budowie inteligentnych portów lotniczych
Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Komunikacyjnego (SITA) do budowy dynamicznego, wydajnego oraz inteligentnego lotniska, które będzie w stanie sprostać przyszłym wymaganiom potrzebne są technologie informacyjno-komunikacyjne. Z tego powodu wykorzystuje się m.in. chmurę obliczeniową czy Big data. Technologie LTE pomagają zapewnić zasięg sieci, z kolei Internet rzeczy (IoT) wspiera połączone i inteligentne urządzenia. Wszystkie te osiągnięcia są nierozerwalnie związane z przechowywaniem, przesyłaniem i przetwarzaniem informacji. Centrum danych jest zatem nieodłącznym elementem infrastruktury.
Po oficjalnym wdrożeniu, kompleks modułowego centrum danych (MDCC) zbudowany przez Huawei będzie świadczył na lotnisku w Dubaju usługi obejmujące prawie każdy aspekt działalności portu lotniczego np. informacje o lotach, łączność i usługi internetowe, transport pasażerski i bagażowy, konserwację sprzętu czy monitoring wideo. Dzięki elastyczności, możliwości szybkiej implementacji, niezawodności, oszczędności energii i kosztów oraz łatwej konserwacji MDCC zapewnia potężne wsparcie w prowadzeniu efektywnej działalności biznesowej w portach lotniczych obsługiwanych przez Dubai Airports – lotnisku Dubaj (DXB) i Dubaj Al Maktoum (DWC).
– Technologia jest kluczem do zwiększenia naszej zdolności do rozwoju i innowacji, a w efekcie do poprawy jakości obsługi klienta. Jednocześnie ulepszymy system na obu lotniskach i ograniczymy koszty operacyjne – twierdzi dyrektor ds. informacji w Dubai Airports.
Dzięki nowemu centrum danych Huawei firma Dubai Airports zapewni na swoich lotniskach najwyższy poziom mobilności, zrównoważony rozwój i optymalną obsługę gości przybywających z całego świata na targi Expo Dubai 2020.