Wiadomości firmowe

Huawei zaprezentował strategię AI oraz kompleksową ofertę produktów i usług z zakresu sztucznej inteligencji

11.10.2018
Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce.

Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce.

 

Podczas otwarcia konferencji Eric Xu, obecny prezes Huawei, ogłosił strategię Huawei w obszarze sztucznej inteligencji oraz zaprezentował rozbudowane portfolio AI o szerokim zastosowaniu, w tym nową serię układów AI Ascend. Oferta obejmuje również nowe produkty i usługi w chmurze, które zostały stworzone w oparciu o możliwości chipów Ascend. Dzięki kompleksowemu portfolio w obszarze AI, Huawei zamierza dostarczać rozwiązania, które przyczynią się do rozwoju przemysłu i budowy w pełni połączonego, inteligentnego świata.

 

10 zmian, które przyniesie przyszłość

Huawei przewiduje, że do 2025 roku na świecie pojawi się 40 miliardów inteligentnych urządzeń do użytku osobistego, a 90% ich użytkowników będzie posiadać własnego cyfrowego asystenta. Wykorzystanie danych sięgnie 86%, a usługi z zakresu sztucznej inteligencji będą tak wszechobecne jak powietrze, którym oddychamy. Według Huawei, AI stała się nową technologią powszechnego użytku, która zmieni wszystkie gałęzie przemysłu i instytucje na świecie.

 

Huawei zdefiniował dziesięć zmian, które pomogą wyznaczyć drogę rozwoju AI. Są to:

  1. Szybsze modele szkoleniowe
  2. Duża moc obliczeniowa dostępna w przystępnej cenie
  3. Wykorzystywanie sztucznej inteligencji i ochrona danych użytkowników
  4. Nowe algorytmy
  5. Automatyzacja sztucznej inteligencji
  6. Praktyczne zastosowania AI
  7. Aktualizacje w czasie rzeczywistym
  8. Synergia AI z innymi technologiami
  9. Platforma, która zapewni dostęp do narzędzi pozwalających na automatyzację działań
  10. Dostępność talentów, czyli ekspertów z zakresie AI

 

Te dziesięć zmian to nie tylko obecny obraz technologii AI, ale także inspiracja do stworzenia strategii w obszarze sztucznej inteligencji Huawei.

 

– Strategia rozwoju sztucznej inteligencji Huawei opiera się na inwestowaniu w badania i rozwój zasobu talentów, budowaniu bogatego portfolio rozwiązań AI o szerokim zastosowaniu oraz rozwijaniu otwartego, globalnego ekosystemu – podkreślił Eric Xu podczas swojego wystąpienia. – Będziemy dalej poszukiwać w Huawei dróg pozwalających na poprawienie zarządzania i wydajności przy zastosowaniu sztucznej inteligencji. W sektorze telekomunikacyjnym zastosujemy SoftCOM AI, aby poprawić efektywność w obszarze eksploatacji i utrzymania sieci. HiAI wprowadzi na rynku konsumenckim prawdziwą inteligencję do naszych urządzeń, czyniąc je inteligentniejszymi niż kiedykolwiek. Nasze usługi chmury publicznej Huawei EI i rozwiązania chmury prywatnej FusionMind zapewnią duże i przystępne cenowo moce obliczeniowe wszystkim organizacjom – w szczególności firmom i rządom – oraz znacznie ułatwią im korzystanie ze sztucznej inteligencji. W naszym portfolio znajdzie się również AI Acceleration Card, serwer AI, urządzenia AI i wiele innych produktów" – dodał Eric Xu.

 

Strategia rozwoju sztucznej inteligencji Huawei obejmuje pięć kluczowych obszarów:

  1. Inwestycje w badania z zakresu AI: Rozwój możliwości w obszarze samouczenia się maszyn w dziedzinach takich jak komputerowe rozpoznawanie obrazów, przetwarzanie języka, podejmowanie decyzji i wyciąganie wniosków itp. Huawei kładzie szczególny nacisk na samouczenie się maszyn, które będzie:
  • Wydajne w obszarze danych i energii (mniej danych i niższe zużycie energii)
  • Bezpieczne i wiarygodne
  • Zautomatyzowane/autonomiczne
  1. Stworzenie bogatej oferty w obszarze AI:
  • Dostarczanie dużych i przystępnych cenowo mocy obliczeniowych
  • Zapewnienie wydajnej i łatwej w użyciu platformy AI z szerokim wachlarzem usług
  • Opracowanie portfolio tak, aby można je było szeroko stosować
  1. Rozwinięcie otwartego ekosystemu i talentów: Współpraca na szeroką skalę ze środowiskami akademickimi, przemysłem i partnerami na całym świecie.
  2. Wzmacnianie istniejącego portfolio: Wprowadzenie myślenia i działania z perspektywy AI do istniejących produktów i rozwiązań w celu stworzenia większej wartości, i wzmocnienia przewagi konkurencyjnej.
  3. Zwiększenie wydajności operacyjnej Huawei: Zastosowanie sztucznej inteligencji w rutynowych działaniach biznesowych, aby poprawić wydajność i jakość.

 

Duże i niedrogie moce obliczeniowe

Huawei zaprezentował Ascend AI IP i serię chipów. Seria zapewnia świetną wydajność w przeliczeniu na jeden wat przy każdym scenariuszu zastosowania – chodzi tu zarówno o minimalne zużycie energii oraz maksymalną moc obliczeniową w centrach danych. Jej ujednolicona architektura ułatwia również wdrażanie, migrację i łączenie aplikacji AI w różnych warunkach. Układy Ascend 910 i Ascend 310, które zostały zaprezentowane podczas HUAWEI CONNECT, to dowód na wiodącą pozycję Huawei w obszarze układów scalonych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Przyczynią się one w dużym stopniu do przyspieszenia wdrażania AI w różnych obszarach przemysłu.

 

 

Oprócz tego, w ofercie Huawei znajdują się również następujące produkty:

  • CANN (Compute Architecture for Neural Networks)
  • MindSpore: Ujednolicone ramy uczenia i wnioskowania dla urządzeń, systemu edge i chmury (zarówno samodzielne, jak i współpracujące)
  • Włączenie aplikacji: Pełnoprzepustowe usługi (ModelArts), hierarchiczne interfejsy API i wstępnie zintegrowane rozwiązania

 

Co oznacza „bogata oferta” oraz „szerokie zastosowanie”?

„Bogata oferta” odnosi się do funkcjonalności technologii Huawei. Bogate portfolio produktów Huawei obejmuje układy scalone, ich zastosowanie, ramy szkolenia i wnioskowania, a także włączenie aplikacji. Przez „szerokie zastosowanie” Huawei rozumie różne zastosowania sztucznej inteligencji, w tym chmury publiczne i prywatne, edge computing we wszystkich formach, przemysłowe wykorzystanie urządzeń IoT oraz urządzenia dla konsumentów.

 

Huawei jest gotowy do współpracy ze wszystkimi interesariuszami, aby stosować sztuczną inteligencję w praktyce, po to była ona dostępna dla każdej osoby, każdego domu i każdej organizacji. Przy wykorzystaniu rozwiązań z portfolio AI, Huawei Cloud EI (chmurowe usługi Enterprise Intelligence) będą w stanie dostarczyć pełen zakres rozwiązań dla przedsiębiorstw i klientów rządowych, a HiAI będzie oferować szeroki wachlarz rozwiązań dla inteligentnych urządzeń. Usługi HiAI są wdrażane na bazie Huawei Cloud EI.

Huawei Huawei Mate 10 lite rozpozna twarz swojego właściciela

Identyfikacja twarzy właściciela i możliwość odblokowania smartfonu dzięki Face Unlock – to nowe funkcje telefonu Huawei Mate 10 lite, dostępne do tej pory jedynie w najdroższych modelach. Posiadacze Mate 10 lite otrzymają do nich dostęp dzięki trwającej aktualizacji oprogramowania. Oprócz identyfikacji twarzy, Mate 10 lite otrzyma też nowe funkcje fotograficzne bazujące na rzeczywistości wirtualnej (AR). czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT

W dniu 7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbędzie się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” to okazja do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji będą przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcej

News Pierwszy na świecie samochód kierowany przez... smartfon

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon napędzany sztuczną inteligencją, zadebiutował jako... kierowca autonomicznego samochodu! Bohaterem projektu jest Kirin 970, autorski procesor Huawei obecny w modelu Mate 10 Pro, który – podłączony do Porsche Panamera – nauczył się płynnie i bezpiecznie kierować autem. Huawei zaprezentował samochód sterowany przez smartfon szerszej publiczności podczas trwających targów MWC w Barcelonie. czytaj więcej

Huawei MWC 2018: dostęp do Internetu stanie się wkrótce prawem podstawowym

Firma Huawei była gospodarzem Global Digital Transformation Forum, poprzedzającego oficjalne rozpoczęcie Mobile World Congress 2018. Podjęte dyskusje z udziałem operatorów, instytucji branżowych skupiły się na pięciu obszarach: 5G, nowej wartości ekonomicznej, usługach B2B, big video i transformacji cyfrowej. Podczas Forum, Huawei przedstawił również swoje spostrzeżenia dotyczące przyspieszenia procesu cyfryzacji na rynkach wschodzących. czytaj więcej

Huawei Rusza przedsprzedaż tabletów z nowej serii Huawei MediaPad M5

Tablet Huawei MediaPad M5, jedna z nowości w portfolio Huawei, jest już dostępny w przedsprzedaży w polskich sklepach. Urządzenie wyposażone w cztery głośniki Harman Kardon i ekran 2k pokryty szkłem 2.5D można teraz zamówić w zestawie z prezentem – klawiaturą. Huawei zaprezentował MediaPad M5 wczoraj podczas globalnej premiery w Barcelonie, w przededniu targów MWC. czytaj więcej

Huawei Nowatorskie urządzenia od Huawei na targach MWC: MateBook X Pro, MediaPad M5

Pierwszy na świecie ultrabook z ekranem FullView, nowa seria tabletów i pierwszy na rynku komercyjny procesor dla urządzeń pracujących w sieci 5G – to nowości w portfolio Huawei zaprezentowane przez firmę w Barcelonie w przededniu targów Mobile World Congress. czytaj więcej

Huawei HUAWEI szacuje, że rynek cyfrowej transformacji warty będzie 23 biliony dolarów

W dniu 8 lutego br. odbył się w Londynie briefing dla mediów i ekspertów poprzedzający udział firmy HUAWEI w tegorocznej edycji targów Mobile World Congress w Barcelonie. Ryan Ding, dyrektor wykonawczy zarządu oraz prezes HUAWEI Carrier BG, w trakcie swojego wystąpienia zaprezentował m.in. szczegóły globalnej wizji firmy na temat rozwoju branży ICT. czytaj więcej

News Miłość w czasach smartfonów – miłe słowa, długie rozmowy i pikantne zdjęcia

Smartfony służą nam do zawierania znajomości, budowania związków i podtrzymywania ich temperatury na różne sposoby – wynika z badania Smart(fonowe) relacje wykonanego przez Ipsos na zlecenie Huawei. Trzy czwarte badanych stwierdziło, że używają smartfonu do budowania romantycznych relacji, rozmawiając i wysyłając wiadomości. Prawie połowa przyznała, że flirtuje za pomocą telefonu, a niemal jednej trzeciej zdarzyło się wysyłać do partnera pikantne wiadomości lub zdjęcia. czytaj więcej

News Huawei awansował na 25. miejsce w prestiżowym Brand Finance Global 500 2018

Huawei zajął 25. miejsce na 500 możliwych w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu Brand Finance Global. To skok o 15 miejsc w porównaniu z rokiem ubiegłym i dwa razy szybsze tempo wzrostu niż w porówaniu roku 2017 z 2016, gdy Huawei awansował o 7 pozycji. Wartość marki została oszacowana na 38,046 mld dolarów, o ponad 50% wyżej niż w poprzednim zestawieniu. czytaj więcej

News Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi

Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona, nieco więcej, prawie trzy czwarte, z jedzenia słodyczy. Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei, pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite rozpozna twarz swojego właściciela

Identyfikacja twarzy właściciela i możliwość odblokowania smartfonu dzięki Face Unlock – to nowe funkcje telefonu Huawei Mate 10 lite, dostępne do tej pory jedynie w najdroższych modelach. Posiadacze Mate 10 lite otrzymają do nich dostęp dzięki trwającej aktualizacji oprogramowania. Oprócz identyfikacji twarzy, Mate 10 lite otrzyma też nowe funkcje fotograficzne bazujące na rzeczywistości wirtualnej (AR). czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT

W dniu 7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbędzie się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” to okazja do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji będą przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcej

News Pierwszy na świecie samochód kierowany przez... smartfon

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon napędzany sztuczną inteligencją, zadebiutował jako... kierowca autonomicznego samochodu! Bohaterem projektu jest Kirin 970, autorski procesor Huawei obecny w modelu Mate 10 Pro, który – podłączony do Porsche Panamera – nauczył się płynnie i bezpiecznie kierować autem. Huawei zaprezentował samochód sterowany przez smartfon szerszej publiczności podczas trwających targów MWC w Barcelonie. czytaj więcej

Huawei MWC 2018: dostęp do Internetu stanie się wkrótce prawem podstawowym

Firma Huawei była gospodarzem Global Digital Transformation Forum, poprzedzającego oficjalne rozpoczęcie Mobile World Congress 2018. Podjęte dyskusje z udziałem operatorów, instytucji branżowych skupiły się na pięciu obszarach: 5G, nowej wartości ekonomicznej, usługach B2B, big video i transformacji cyfrowej. Podczas Forum, Huawei przedstawił również swoje spostrzeżenia dotyczące przyspieszenia procesu cyfryzacji na rynkach wschodzących. czytaj więcej

Huawei Rusza przedsprzedaż tabletów z nowej serii Huawei MediaPad M5

Tablet Huawei MediaPad M5, jedna z nowości w portfolio Huawei, jest już dostępny w przedsprzedaży w polskich sklepach. Urządzenie wyposażone w cztery głośniki Harman Kardon i ekran 2k pokryty szkłem 2.5D można teraz zamówić w zestawie z prezentem – klawiaturą. Huawei zaprezentował MediaPad M5 wczoraj podczas globalnej premiery w Barcelonie, w przededniu targów MWC. czytaj więcej

Huawei Nowatorskie urządzenia od Huawei na targach MWC: MateBook X Pro, MediaPad M5

Pierwszy na świecie ultrabook z ekranem FullView, nowa seria tabletów i pierwszy na rynku komercyjny procesor dla urządzeń pracujących w sieci 5G – to nowości w portfolio Huawei zaprezentowane przez firmę w Barcelonie w przededniu targów Mobile World Congress. czytaj więcej

Huawei HUAWEI szacuje, że rynek cyfrowej transformacji warty będzie 23 biliony dolarów

W dniu 8 lutego br. odbył się w Londynie briefing dla mediów i ekspertów poprzedzający udział firmy HUAWEI w tegorocznej edycji targów Mobile World Congress w Barcelonie. Ryan Ding, dyrektor wykonawczy zarządu oraz prezes HUAWEI Carrier BG, w trakcie swojego wystąpienia zaprezentował m.in. szczegóły globalnej wizji firmy na temat rozwoju branży ICT. czytaj więcej

News Miłość w czasach smartfonów – miłe słowa, długie rozmowy i pikantne zdjęcia

Smartfony służą nam do zawierania znajomości, budowania związków i podtrzymywania ich temperatury na różne sposoby – wynika z badania Smart(fonowe) relacje wykonanego przez Ipsos na zlecenie Huawei. Trzy czwarte badanych stwierdziło, że używają smartfonu do budowania romantycznych relacji, rozmawiając i wysyłając wiadomości. Prawie połowa przyznała, że flirtuje za pomocą telefonu, a niemal jednej trzeciej zdarzyło się wysyłać do partnera pikantne wiadomości lub zdjęcia. czytaj więcej

News Huawei awansował na 25. miejsce w prestiżowym Brand Finance Global 500 2018

Huawei zajął 25. miejsce na 500 możliwych w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu Brand Finance Global. To skok o 15 miejsc w porównaniu z rokiem ubiegłym i dwa razy szybsze tempo wzrostu niż w porówaniu roku 2017 z 2016, gdy Huawei awansował o 7 pozycji. Wartość marki została oszacowana na 38,046 mld dolarów, o ponad 50% wyżej niż w poprzednim zestawieniu. czytaj więcej

News Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi

Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona, nieco więcej, prawie trzy czwarte, z jedzenia słodyczy. Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei, pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi. czytaj więcej

News Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!

Obecność firm w internecie jest dziś obowiązkowa, stanowi bowiem swoistą legitymizację marki w oczach klientów. Z uwagi na fakt, iż codziennie miliardy ludzi spędza czas na przeglądaniu zamieszczonych w sieci treści, przestrzeń ta oferuje ogromne możliwości marketingowe. Aby właściwie je wykorzystać, warto podjąć współpracę z agencją interaktywną. czytaj więcej

News Tworzenie stron internetowych Gorzów Wielkopolski - Profesjonalne projektowanie na miarę potrzeb

W dynamicznie rozwijającym się świecie cyfrowym, profesjonalna strona internetowa jest kluczową wizytówką każdej firmy. W Gorzowie Wielkopolskim konkurencja w przestrzeni online stale rośnie, co wymusza na firmach potrzebę wyróżnienia się i zaprezentowania swoich usług w jak najlepszym świetle. Wiele lokalnych biznesów decyduje się na profesjonalne tworzenie stron internetowych, zwracając uwagę na każdy, nawet najmniejszy detal techniczny i wizualny, aby przyciągnąć nowych klientów i zbudować swoją markę w internecie. czytaj więcej

News Aktualne trendy w zatrudnianiu pracowników IT

W stale ewoluującym krajobrazie technologii, proces i strategie zatrudniania pracowników IT przeszły znaczące zmiany. czytaj więcej

News Avaya i Afiniti z rozwiązaniami sztucznej inteligencji dla contact center

Firmy Avaya Holdings Corp (NYSE: AVYA), czołowa firma działająca w obszarze komunikacji biznesowej, oraz Afiniti, czołowy dostawca rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji i profilowaniu behawioralnym, poinformowały o nawiązaniu strategicznej współpracy polegającej na integracji rozwiązań AI z technologiami routingu połączeń w contact centers. Dzięki czemu możliwe będzie podniesienie jakości obsługi klienta oraz wydajności centrów obsługi. czytaj więcej