w związku ze zbliżającą się erą „+intelligence”.
Usługi w chmurze dla konsumentów (Huawei Consumer Cloud Services) skupiają się na dostarczeniu rozwiązań dla użytkowników indywidualnych. Wszystko to, aby zwiększyć lojalność konsumentów oraz zbudować zrównoważony ekosystem dla urządzeń Huawei. Jak twierdzi Jervis Su, prezes departamentu Huawei B.G., odpowiedzialnego za usługi w chmurze dla konsumentów, liczba użytkowników korzystających z chmury Huawei w 2016 roku osiągnęła 210 milionów z ponad 200 różnych krajów i regionów świata.
Siedem najważniejszych usług w chmurze
Chmura Huawei, skierowana do konsumentów, ma za zadanie zapewnić użytkownikowi szereg bezpiecznych i kompleksowych usług. Jest to możliwe dzięki współpracy między urządzeniem a chmurą obliczeniową oraz przyjęciu, wyróżniającej Huawei technologii opartej na sieci internetowej. Usługi, które dostępne są już w tej chwili to: Huawei Theme Store, Magazine Unlock, HiCloud, SkyTone, Huawei Pay, HiApp oraz Huawei Videos. Wiele z nich w krótkim czasie zajęło czołową pozycję w branży pod względem użyteczności oraz zasięgu.
Huawei Theme Store, czyli aplikacja, umożliwiająca ściąganie dodatkowych motywów graficznych na smartfon lub tablet, jest teraz dostępna w ponad 200 krajach i regionach świata. W 2016 r. korzystało z niej ponad 130 milionów użytkowników na świecie, a liczba pobrań sięgnęła 390 milionów. Stworzono również lokalne wersje serwisu.
Huawei Magazine Unlock, to pierwsza usługa tego rodzaju, dająca możliwość automatycznej zmiany grafiki ekranu blokowania. Pod względem liczby użytkowników korzystających z niej codziennie zajęła ona pierwsze miejsce na świecie. Usługa generuje około 2 miliardów odsłon dziennie, a liczba użytkowników, którzy korzystają z niej każdego dnia sięga 50 milionów.
Aplikacja HiCloud łączy się z ponad 110 milionami telefonów Huawei na całym świecie, zapewniając użytkownikom synchronizację i przechowywanie danych osobowych oraz wygodnie zarządzanie nimi. Codziennie do chmury użytkownicy dodają ponad 41 milionów zdjęć oraz 20 milionów nowych kontaktów. Łącznie stanowią one 316 petabajtów danych, przechowywanych w chmurze.
Usługa SkyTone jest dostępna u 50 operatorów w 80 krajach i regionach, zapewniając dostęp do Internetu bez konieczności posiadania karty SIM. Z tej możliwości korzysta 6 milionów telefonów Huawei.
W zakresie płatności mobilnych Huawei Pay jako pierwsza w branży oferuje klientom 39 banków wykonywanie szybkich płatności, a także pozwala użytkownikom w sześciu chińskich miastach wykorzystywać telefon jako kartę miejską.
HiApp to jeden z trzech wiodących sklepów z aplikacjami na świecie. Obsługuje on użytkowników w ponad 95 krajach i regionach świata, m. in. w Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. W 2016 r. zanotowano 45 miliardów pobrań aplikacji ze sklepu.
Huawei Videos to zachwycając usługa wideo bez reklam. Dzięki zastosowanej w niej technologii WiseVideo użytkownicy mogą cieszyć się bardziej realistycznymi i płynnie odtwarzanymi filmami. Biblioteka Huawei Videos obejmuje ponad 35 tysięcy godzin wysokiej jakości nagrań wideo. Co istotne, znajdują się w niej jedynie treści o wysokich ocenach na serwisach IMDB lub Douban.
Globalne usługi i kompletny ekosystem
Usługi w chmurze Huawei umożliwiają programistom obsługę użytkowników w każdym miejscu na świecie. Celem jest budowa otwartego i kompletnego systemu, który będzie przydatny dla wszystkich. Do końca 2016 r. zarejestrowanych było ponad 220 tysięcy programistów, czyli 70% więcej niż w poprzednim roku. Partnerzy Huawei wygenerowali ponad 400 milionów dolarów przychodów, podczas gdy łączny przychód programistów tworzących motywy wzrósł o 251%, zaś w przypadku twórców gier – o 200%.
Za chmurą Huawei stoją trzy główne centra regionalne oraz 15 centrów danych na świecie. To dzięki nim usługi są dostępne w ponad 200 krajach i regionach świata. Chmura Huawei posiada odpowiednie certyfikaty w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania prywatnymi danymi w wielu krajach i regionach świata.
W 2017 r. Huawei dalej będzie rozwijał tworzenie aplikacji w chmurze. Dzięki współpracy z partnerami możliwe jest zapewnienie użytkownikom szeregu bezpiecznych, cyfrowych usług o wysokiej jakości. Ponadto, celem będzie również dążenie do pełnego wykorzystania zdolności chmury oraz zajęcie pozycji lidera w branży.
Huawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017
Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.czytaj więcej
Huawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń
Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcejHuawei Premiera Huawei P20 Pro i Huawei P20 - fotografia mobilna wspomagana sztuczną inteligencją
Podczas wyjątkowej premiery, która odbyła się dziś w Grand Palais, Huawei zaprezentował najbardziej wyczekiwane smartfony: Huawei P20 i Huawei P20 Pro. Huawei P20 Pro wyposażony jest w pierwszy na świecie aparat z trzema obiektywami, stworzony we współpracy z Leica. W obu urządzeniach zastosowano niespotykane dotąd rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym uzyskano zupełnie nowe, zapierające dech w piersiach możliwości fotograficzne. czytaj więcejHuawei Huawei liderem sprzedaży tabletów w Polsce
Marka Huawei, która odnosi sukcesy na rynku smartfonów, cieszy się coraz większą popularnością także w segmencie tabletów. Jak wynika z najnowszych danych GfK Polonia, w ostatnim roku Huawei podwoił swoją sprzedaż i został nowym liderem całego segmentu. Firma powinna umocnić swoją pozycję w kolejnych miesiącach za sprawą nowego tabletu Huawei MediaPad M5 10. czytaj więcejHuawei Bajkowy motyl zagościł w centrum Warszawy
Pierwszy dzień wiosny zaskoczył warszawiaków niespotykanym zjawiskiem. W samym centrum stolicy, na budynku Cepelii przy Rondzie Dmowskiego zagościł zjawiskowy motyl o niespotykanych rozmiarach. Trzymetrowy i niezwykle kolorowy – jest zapowiedzią kampanii promującej nową serię smartfonów Huawei P20. Ich globalna premiera odbędzie się 27 marca w Paryżu. P20 to smartfony, które wyniosą mobilną fotografię na nieosiągalny dla innych telefonów poziom i będą inspirować do odkrywania magicznego świata fotografii w myśl hasła #seemooore. czytaj więcejHuawei Huawei wprowadza na rynek komercyjne rozwiązania 5G
Yang Chaobin, dyrektor Huawei 5G Product Line, zaprezentował pełną gamę rozwiązań sieciowych sieci E2E (end-to-end) 5G opartych na standardzie 3GPP. Obejmują one stację bazową, sieć rdzeniową i urządzenia brzegowe oraz terminale umożliwiające dostęp do bezprzewodowego szerokopasmowego Internetu. Produkty Huawei są na ten moment jedynymi dostępnymi rozwiązaniami w branży ICT zapewniającymi możliwość obsługi 5G E2E. czytaj więcejHuawei Wyniki najnowszego badania na temat postaw Polaków wobec sztucznej inteligencji, zaprezentowane na kongresie Huawei Rozmowy o Przyszłości
Wśród Polaków rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji, ale mała jest ich wiedza na temat jej praktycznych zastosowań – wynika z badania przeprowadzonego przez InFuture Institute na zlecenie Huawei. 43% konsumentów uważa, że sztuczna inteligencja ułatwi ludziom życie, pełniąc rolę swego rodzaju osobistego asystenta. Przedstawiciele firm stwierdzili z kolei, że AI doprowadzi przede wszystkim do powstania zupełnie nowych zawodów. Spośród zbadanych przedsiębiorstw, 1/3 ma za sobą wdrożenia rozwiązań z tego zakresu, a aż 85% z nich przekonanych jest o pozytywnym wpływie AI na prowadzone działania. czytaj więcejHuawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń
Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcejHuawei Huawei P20 lite w sprzedaży w najbliższych dniach
Pierwszy smartfon z nowej serii Huawei P20 – P20 lite – będzie w sprzedaży w Polsce w najbliższych dniach. P20 lite wyglądem i specyfikacją nawiązuje do telefonów z najwyższej półki, kusi przy tym atrakcyjną ceną. P20 lite ma nową wersję ekranu FullView 2.0 o proporcjach 19:9, podwójny obiektyw 16 i 2 Mpx oraz aparat do selfie o rozdzielczości aż 16 Mpx. Całość zamknięta jest w szklanej obudowie o efektownych kolorach. czytaj więcejWiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT
7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbyła się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” było okazją do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji byli przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcejHuawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017
Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.czytaj więcej