Huawei

210 milionów użytkowników usług chmury Huawei w 2016 roku

12.04.2017
12 kwietnia 2017 r. w Shenzhen odbyła się 14. edycja Huawei Global Analyst Conference. Udział w konferencji wzięło ponad 500 analityków i przedstawicieli mediów z całego świata. Podczas wydarzenia uczestnicy otrzymali informacje na temat aktualnych wyników oraz działalności Huawei B.G. w 2016 roku. Podczas konferencji przedstawiono również postęp prac nad ekosystemem, który ma stanowić podstawę dla usług w chmurze dla konsumentów - Huawei Consumer Cloud Services. Oprócz tego uczestnicy dowiedzieli się więcej na temat strategii
w związku ze zbliżającą się erą „+intelligence”.

Usługi w chmurze dla konsumentów (Huawei Consumer Cloud Services) skupiają się na dostarczeniu rozwiązań dla użytkowników indywidualnych. Wszystko to, aby zwiększyć lojalność konsumentów oraz zbudować zrównoważony ekosystem dla urządzeń Huawei. Jak twierdzi Jervis Su, prezes departamentu Huawei B.G., odpowiedzialnego za usługi w chmurze dla konsumentów, liczba użytkowników korzystających z chmury Huawei w 2016 roku osiągnęła 210 milionów z ponad 200 różnych krajów i regionów świata.

Siedem najważniejszych usług w chmurze

Chmura Huawei, skierowana do konsumentów, ma za zadanie zapewnić użytkownikowi szereg bezpiecznych i kompleksowych usług. Jest to możliwe dzięki współpracy między urządzeniem a chmurą obliczeniową oraz przyjęciu, wyróżniającej Huawei technologii opartej na sieci internetowej. Usługi, które dostępne są już w tej chwili to: Huawei Theme Store, Magazine Unlock, HiCloud, SkyTone, Huawei Pay, HiApp oraz Huawei Videos. Wiele z nich w krótkim czasie zajęło czołową pozycję w branży pod względem użyteczności oraz zasięgu.

Huawei Theme Store, czyli aplikacja, umożliwiająca ściąganie dodatkowych motywów graficznych na smartfon lub tablet, jest teraz dostępna w ponad 200 krajach i regionach świata. W 2016 r. korzystało z niej ponad 130 milionów użytkowników na świecie, a liczba pobrań sięgnęła 390 milionów. Stworzono również lokalne wersje serwisu.

Huawei Magazine Unlock, to pierwsza usługa tego rodzaju, dająca możliwość automatycznej zmiany grafiki ekranu blokowania. Pod względem liczby użytkowników korzystających z niej codziennie zajęła ona pierwsze miejsce na świecie. Usługa generuje około 2 miliardów odsłon dziennie, a liczba użytkowników, którzy korzystają z niej każdego dnia sięga 50 milionów.

Aplikacja HiCloud łączy się z ponad 110 milionami telefonów Huawei na całym świecie, zapewniając użytkownikom synchronizację i przechowywanie danych osobowych oraz wygodnie zarządzanie nimi. Codziennie do chmury użytkownicy dodają ponad 41 milionów zdjęć oraz 20 milionów nowych kontaktów. Łącznie stanowią one 316 petabajtów danych, przechowywanych w chmurze.

Usługa SkyTone jest dostępna u 50 operatorów w 80 krajach i regionach, zapewniając dostęp do Internetu bez konieczności posiadania karty SIM. Z tej możliwości korzysta 6 milionów telefonów Huawei.

W zakresie płatności mobilnych Huawei Pay jako pierwsza w branży oferuje klientom 39 banków wykonywanie szybkich płatności, a także pozwala użytkownikom w sześciu chińskich miastach wykorzystywać telefon jako kartę miejską.

HiApp to jeden z trzech wiodących sklepów z aplikacjami na świecie. Obsługuje on użytkowników w ponad 95 krajach i regionach świata, m. in. w Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. W 2016 r. zanotowano 45 miliardów pobrań aplikacji ze sklepu.

Huawei Videos to zachwycając usługa wideo bez reklam. Dzięki zastosowanej w niej technologii WiseVideo użytkownicy mogą cieszyć się bardziej realistycznymi i płynnie odtwarzanymi filmami. Biblioteka Huawei Videos obejmuje ponad 35 tysięcy godzin wysokiej jakości nagrań wideo. Co istotne, znajdują się w niej jedynie treści o wysokich ocenach na serwisach IMDB lub Douban.

Globalne usługi i kompletny ekosystem

Usługi w chmurze Huawei umożliwiają programistom obsługę użytkowników w każdym miejscu na świecie. Celem jest budowa otwartego i kompletnego systemu, który będzie przydatny dla wszystkich. Do końca 2016 r. zarejestrowanych było ponad 220 tysięcy programistów, czyli 70% więcej niż w poprzednim roku. Partnerzy Huawei wygenerowali ponad 400 milionów dolarów przychodów, podczas gdy łączny przychód programistów tworzących motywy wzrósł o 251%, zaś w przypadku twórców gier – o  200%.

Za chmurą Huawei stoją trzy główne centra regionalne oraz 15 centrów danych na świecie. To dzięki nim usługi są dostępne w ponad 200 krajach i regionach świata. Chmura Huawei posiada odpowiednie certyfikaty w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania prywatnymi danymi w wielu krajach i regionach świata.

W 2017 r. Huawei dalej będzie rozwijał tworzenie aplikacji w chmurze. Dzięki współpracy z partnerami możliwe jest zapewnienie użytkownikom szeregu bezpiecznych, cyfrowych usług o wysokiej jakości. Ponadto, celem będzie również dążenie do pełnego wykorzystania zdolności chmury oraz zajęcie pozycji lidera w branży.

Wiadomości firmowe Promocja Huawei - Weekendowy Strzał Cenowy!

Od najbliższego piątku do niedzieli wybrane smartfony Huawei będą dostępne w nowych atrakcyjnych cenach. Weekendowy Strzał Cenowy to promocja, która obejmie modele Huawei P20 128 GB, Huawei P20 Lite, Huawei Mate 10 Lite i Huawei Y5 2018. Promocja dotyczy sprzedaży w sklepach – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wystartował Huawei Enterprise Roadshow

W ciągu najbliższych tygodni w Gdańsku, Katowicach i Warszawie odbędzie się seria spotkań w ramach Huawei Enterprise Roadshow 2018. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei buduje uniwersalne rozwiązanie komunikacyjne dla inteligentnych sieci energetycznych

Huawei i Kenya Electricity Transmission Co. Ltd. ogłosiła analizę kluczowych czynników budowy sieci łączności elektroenergetycznej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa odsłona rozwiązań sieciowych IDN Huawei dla przemysłu

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 w Szanghaju, Huawei zaprezentował nową odsłonę rozwiązania Intent-Driven Network (IDN) dedykowanego dla przemysłu, które tworzy kompletny system sieciowy oparty na świecie cyfrowym i sieciach fizycznych. IDN Huawei pomaga klientom w elastycznym budowaniu inteligentnych sieci skoncentrowanych na doświadczeniach użytkowników. Rozwiązanie pozwala także na wdrażanie cyfrowej transformacji w przemyśle. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei Cloud prezentuje EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zaprezentowane zostało rozwiązanie Huawei Cloud EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast. Jia Yongli, dyrektor generalny działu produktów EI Huawei Cloud BU, ogłosił możliwość modernizacji usług Huawei Cloud Enterprise Intelligence (EI), zauważając, że usługi będą odtąd zasilane najnowszymi układami Huawei AI. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje AI + Digital Platform

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zgodnie z hasłem „Power of the Platform”, Huawei Enterprise Business Group podzieliła się wiedzą, w jaki sposób nowa strategia dla platformy cyfrowej pozwoli rządom i przedsiębiorstwom przyspieszyć cyfrową transformację i osiągnąć nowy poziom innowacyjności i wzrostu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy

Na HUAWEI CONNECT 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform, aby zapewnić najwyższą moc obliczeniową AI przyszłości

Na HUAWEI CONNECT 2018 Huawei zaprezentował inteligentną platformę obliczeniową Atlas, zasilaną przez serię układów AI Huawei Ascend oraz heterogeniczne komponenty obliczeniowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jakim typem użytkownika laptopa jesteś? „Szefem”? A może „Artystyczną duszą”?

Firma badawcza Ipsos – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich respondentów, korzystających z laptopów.
Jego wyniki pozwoliły wyróżnić pięć unikalnych typów użytkowników laptopów.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe Platforma programistyczna Bosch IoT Suite uruchomiona na Huawei Cloud

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 Bosch oraz Huawei ogłosiły partnerstwo mające na celu przyspieszenie rozwoju Internetu rzeczy w Chinach. Porozumienie o współpracy zakłada udostępnienie platformy programistycznej Bosch IoT Suite przy wykorzystaniu Huawei Cloud. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Promocja Huawei - Weekendowy Strzał Cenowy!

Od najbliższego piątku do niedzieli wybrane smartfony Huawei będą dostępne w nowych atrakcyjnych cenach. Weekendowy Strzał Cenowy to promocja, która obejmie modele Huawei P20 128 GB, Huawei P20 Lite, Huawei Mate 10 Lite i Huawei Y5 2018. Promocja dotyczy sprzedaży w sklepach – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wystartował Huawei Enterprise Roadshow

W ciągu najbliższych tygodni w Gdańsku, Katowicach i Warszawie odbędzie się seria spotkań w ramach Huawei Enterprise Roadshow 2018. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei buduje uniwersalne rozwiązanie komunikacyjne dla inteligentnych sieci energetycznych

Huawei i Kenya Electricity Transmission Co. Ltd. ogłosiła analizę kluczowych czynników budowy sieci łączności elektroenergetycznej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa odsłona rozwiązań sieciowych IDN Huawei dla przemysłu

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 w Szanghaju, Huawei zaprezentował nową odsłonę rozwiązania Intent-Driven Network (IDN) dedykowanego dla przemysłu, które tworzy kompletny system sieciowy oparty na świecie cyfrowym i sieciach fizycznych. IDN Huawei pomaga klientom w elastycznym budowaniu inteligentnych sieci skoncentrowanych na doświadczeniach użytkowników. Rozwiązanie pozwala także na wdrażanie cyfrowej transformacji w przemyśle. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei Cloud prezentuje EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zaprezentowane zostało rozwiązanie Huawei Cloud EI Intelligent Twins – inteligentne cyfrowe bliźniaki dla miast. Jia Yongli, dyrektor generalny działu produktów EI Huawei Cloud BU, ogłosił możliwość modernizacji usług Huawei Cloud Enterprise Intelligence (EI), zauważając, że usługi będą odtąd zasilane najnowszymi układami Huawei AI. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei prezentuje AI + Digital Platform

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zgodnie z hasłem „Power of the Platform”, Huawei Enterprise Business Group podzieliła się wiedzą, w jaki sposób nowa strategia dla platformy cyfrowej pozwoli rządom i przedsiębiorstwom przyspieszyć cyfrową transformację i osiągnąć nowy poziom innowacyjności i wzrostu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy

Na HUAWEI CONNECT 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform, aby zapewnić najwyższą moc obliczeniową AI przyszłości

Na HUAWEI CONNECT 2018 Huawei zaprezentował inteligentną platformę obliczeniową Atlas, zasilaną przez serię układów AI Huawei Ascend oraz heterogeniczne komponenty obliczeniowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jakim typem użytkownika laptopa jesteś? „Szefem”? A może „Artystyczną duszą”?

Firma badawcza Ipsos – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich respondentów, korzystających z laptopów.
Jego wyniki pozwoliły wyróżnić pięć unikalnych typów użytkowników laptopów.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe Platforma programistyczna Bosch IoT Suite uruchomiona na Huawei Cloud

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 Bosch oraz Huawei ogłosiły partnerstwo mające na celu przyspieszenie rozwoju Internetu rzeczy w Chinach. Porozumienie o współpracy zakłada udostępnienie platformy programistycznej Bosch IoT Suite przy wykorzystaniu Huawei Cloud. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Premiera Huawei P20 Pro i Huawei P20 - fotografia mobilna wspomagana sztuczną inteligencją

Podczas wyjątkowej premiery, która odbyła się dziś w Grand Palais, Huawei zaprezentował najbardziej wyczekiwane smartfony: Huawei P20 i Huawei P20 Pro. Huawei P20 Pro wyposażony jest w pierwszy na świecie aparat z trzema obiektywami, stworzony we współpracy z Leica. W obu urządzeniach zastosowano niespotykane dotąd rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym uzyskano zupełnie nowe, zapierające dech w piersiach możliwości fotograficzne. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej