Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki  za pierwszą połowę 2017 r.
Huawei

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

27.07.2017
Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego.

Prezes Huawei CBG Richard Yu komentuje: - Nasza firma stale odnotowuje znaczny wzrost, plasując się powyżej średniej i docierając na rynki premium na całym świecie. Te wyniki świadczą o silnej pozycji marki Huawei oraz dynamice, którą zawdzięczamy naszym przełomowym produktom wysokiej klasy, wpisującym się w oczekiwania wymagających konsumentów naszych czasów.

Według danych IDC w pierwszym kwartale 2017 r. udział Huawei w światowym rynku smartfonów wzrósł do 9,8 %. Odpowiada za to rosnąca sprzedaż smartfonów klasy średniej i wyższej w kluczowych regionach świata. W Chinach firma Huawei mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 22.1% oraz zwiększeniem dostaw o 24% w porównaniu do minionego roku. W Europie także odnotowano szybkie wzrosty – Huawei zyskało 18% rok do roku, najlepsze wyniki odnotowując w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach skandynawskich. Grupa Huawei CBG ma na koncie też duże osiągnięcia na rynkach Azji i Pacyfiku, m.in. w Tajlandii, Malezji, Japonii, Korei Południowej i Rosji. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK i Sino, urządzenia z linii Honor znalazły się w Chinach na pierwszym miejscu pod względem liczby smartfonów sprzedawanych przez Internet oraz przychodów w okresie styczeń–maj 2017 r.

Te wzrosty przełożyły się na pozycję Huawei jako marki premium o światowej renomie. W 2017 r. marka Huawei uplasowała się na 49. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ  na 88. pozycji w zestawieniu magazynu Forbes oraz na 40. pozycji wśród najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500.

Urządzenia Huawei spotykają się z pozytywnym przyjęciem ze strony użytkowników z całego świata, ponieważ każde z nich to gwarancja jakości, pozytywnych doświadczeń i innowacyjność – tłumaczy Yu. Huawei oferuje solidny ekosystem urządzeń konsumenckich obejmujący popularne smartfony, tablety, galanterię elektroniczną a od niedawna także komputery PC. Konsumenci mają pewność, że urządzenia premium marki Huawei spełnią ich wysokie wymagania.

Wraz z umocnieniem pozycji marki Huawei ewoluować będzie także strategia sprzedażowa firmy. Huawei planuje rozwój sieci detalicznej – do końca 2017 r. liczba sklepów na całym świecie ma sięgnąć 56 tysięcy, podczas gdy w maju 2016 r. wynosiła 35 tysięcy. Firmowe placówki mają odzwierciedlać luksusowy wizerunek marki najwyższej klasy, który Huawei buduje we wszystkich zakątkach globu.

Znaczący wzrost w Europie Wschodniej

Z 50% wzrostem (pierwsza połowa 2017r. – 20.2% i pierwsza połowa 2016r.  – 13.5%) w Europie Wschodniej Huawei umacnia silną pozycję rynkową w tej części Europy. Firma osiągnęła kolejny ważny przełom w zrównoważonym rozwoju i utrzymaniu się na czołowej pozycji na rynku.

Huawei patrzy w przyszłość i zamierza utrzymywać tendencję wzrostową, proponując kolejne innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i systemów uczących się – to one wprowadzą technologię w nową „erę smart”. Ambicją CBG jest oferować inteligentne urządzenia, wyprzedzające potrzeby użytkowników i organicznie dostosowujące się do ich stylu pracy i życia.

Piętnaście globalnych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz 36 centrów innowacji pracuje nad nowymi technologiami takimi jak czujniki, metody zarządzania danymi i ulepszenia w chipsetach Kirin, które powstały po to, aby umożliwić wprowadzenie na rynek tego nowego rodzaju funkcjonalności. Opracowując innowacyjne rozwiązania Huawei współpracuje z najważniejszymi graczami w branży, takimi jak Leica, Dolby, Microsoft, Intel i Google. 

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Wiadomości firmowe CEO Huawei Polska: sieć 5G może się pojawić w pierwszych polskich miastach już w 2020 roku

Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający (CEO) Huawei Polska podczas tegorocznego Forum Gospodarczego TIME wziął udział w debacie eksperckiej poświęconej optymalizacji budowy warstw sieci bezprzewodowej 5G. W trakcie dyskusji CEO zwrócił uwagę m.in. na kwestie czasu i kosztów wdrożenia sieci 5G w Polsce. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei otwiera Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego w Brukseli

Huawei otworzył dziś w Brukseli swoje Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 200 przedstawicieli urzędów regulacyjnych, operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz mediów. Podczas ceremonii otwarcia głos zabrali przedstawiciele Unii Europejskiej, GSMA i Światowego Forum Ekonomicznego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wspiera HAWE Telekom opracowywać zintegrowane rozwiązanie transportowe MS-OTN

HAWE Telekom i Huawei ogłosiły nawiązanie bliskiej współpracy podczas tegorocznych targów MWC 2019 w Barcelonie dotyczącej rozwoju kompetencji polskiej spółki w zakresie technologii 5G. Obie strony porozumiały się co do możliwości i wyzwań, jakie niosą ze sobą sieci 5G oraz omówiły rozwiązanie ewolucji połączeń ukierunkowanych na zintegrowane sieci transportowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i islandzki operator Nova podpisali umowę w zakresie testowania 5G

Podczas Mobile World Congress 2019 (MWC 2019) Huawei i islandzki operator Nova podpisali umowę na przeprowadzenie pierwszych testów technologii 5G na Islandii. Jest to pierwsze partnerstwo firmy w obszarze 5G na Islandii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Maxis i Huawei podpisali porozumienie na rzecz przyspieszenia wdrożenia 5G

Podczas Mobile World Congress 2019 (MWC 2019) Huawei i Maxis, wiodący dostawca konwergentnych usług komunikacyjnych i cyfrowych, podpisali porozumienie, które zakłada, że obie strony będą współpracowały w celu przyspieszenia wdrożenia technologii 5G w Malezji. Przedmiotem porozumienia jest współpraca w zakresie kompleksowych testów technologii 5G obejmujących systemy i usługi end-to-end. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Biała księga na temat zastosowań przedkomercyjnych 5G

Podczas 24. warsztatów Global TD-LTE Initiative (GTI) – międzynarodowej platformy współpracy branżowej – w Barcelonie, organizacja GTI zaprezentowała białą księgę dotyczącą zastosowań przedkomercyjnych sieci 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei na nowo definiuje streaming filmów i gier dzięki sieci 5G i składanemu smartfonowi

Tematem przewodnim było budowanie w pełni zintegrowanego, inteligentnego świata, a także przegląd nowych technologii i najnowszych trendów w branży. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei zdobywa nagrodę GTI „Market Development Award" za wybitne osiągnięcia w komercjalizacji technologii 5G

Huawei zdobył nagrodę „Market Development Award", przyznawaną za wybitne osiągnięcia na rynku komercyjnym oraz za kompleksową promocję technologii 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe CEO Huawei Polska: sieć 5G może się pojawić w pierwszych polskich miastach już w 2020 roku

Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający (CEO) Huawei Polska podczas tegorocznego Forum Gospodarczego TIME wziął udział w debacie eksperckiej poświęconej optymalizacji budowy warstw sieci bezprzewodowej 5G. W trakcie dyskusji CEO zwrócił uwagę m.in. na kwestie czasu i kosztów wdrożenia sieci 5G w Polsce. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei otwiera Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego w Brukseli

Huawei otworzył dziś w Brukseli swoje Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 200 przedstawicieli urzędów regulacyjnych, operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz mediów. Podczas ceremonii otwarcia głos zabrali przedstawiciele Unii Europejskiej, GSMA i Światowego Forum Ekonomicznego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wspiera HAWE Telekom opracowywać zintegrowane rozwiązanie transportowe MS-OTN

HAWE Telekom i Huawei ogłosiły nawiązanie bliskiej współpracy podczas tegorocznych targów MWC 2019 w Barcelonie dotyczącej rozwoju kompetencji polskiej spółki w zakresie technologii 5G. Obie strony porozumiały się co do możliwości i wyzwań, jakie niosą ze sobą sieci 5G oraz omówiły rozwiązanie ewolucji połączeń ukierunkowanych na zintegrowane sieci transportowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i islandzki operator Nova podpisali umowę w zakresie testowania 5G

Podczas Mobile World Congress 2019 (MWC 2019) Huawei i islandzki operator Nova podpisali umowę na przeprowadzenie pierwszych testów technologii 5G na Islandii. Jest to pierwsze partnerstwo firmy w obszarze 5G na Islandii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Maxis i Huawei podpisali porozumienie na rzecz przyspieszenia wdrożenia 5G

Podczas Mobile World Congress 2019 (MWC 2019) Huawei i Maxis, wiodący dostawca konwergentnych usług komunikacyjnych i cyfrowych, podpisali porozumienie, które zakłada, że obie strony będą współpracowały w celu przyspieszenia wdrożenia technologii 5G w Malezji. Przedmiotem porozumienia jest współpraca w zakresie kompleksowych testów technologii 5G obejmujących systemy i usługi end-to-end. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Biała księga na temat zastosowań przedkomercyjnych 5G

Podczas 24. warsztatów Global TD-LTE Initiative (GTI) – międzynarodowej platformy współpracy branżowej – w Barcelonie, organizacja GTI zaprezentowała białą księgę dotyczącą zastosowań przedkomercyjnych sieci 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei na nowo definiuje streaming filmów i gier dzięki sieci 5G i składanemu smartfonowi

Tematem przewodnim było budowanie w pełni zintegrowanego, inteligentnego świata, a także przegląd nowych technologii i najnowszych trendów w branży. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei zdobywa nagrodę GTI „Market Development Award" za wybitne osiągnięcia w komercjalizacji technologii 5G

Huawei zdobył nagrodę „Market Development Award", przyznawaną za wybitne osiągnięcia na rynku komercyjnym oraz za kompleksową promocję technologii 5G. czytaj więcej