Richard Yu, Prezes Huawei CBG komentuje: - Pomimo trudnych warunków na globalnym rynku Huawei Consumer Business Group wciąż odnotowuje wzrost. Jest to rezultat naszego podejścia skupiającego się na potrzebach konsumenta, a także tworzeniu innowacyjnych produktów premium. Osiągane wyniki są również rezultatem zwiększenia naszych globalnych kanałów sprzedaży oraz rozwijania sieci obsługi. W 2017 roku będziemy rozwijać nasze działy badań, dostaw oraz pozostałe obszary, niezbędne do usprawnienia działalności i zwiększania efektywności firmy. Będziemy także sukcesywnie kontynuować globalną strategię, polegającą na rozwijaniu nowych możliwości i produktów w segmencie premium.
Innowacja jako główny kierunek oraz nowe trendy technologiczne
Światowy rynek smartfonów zwalnia. Mimo to, Huawei wprowadza innowacyjne, pionierskie produkty i technologie. Rok 2016 był dla firmy przełomowy pod tym względem dzięki zaprezentowaniu nowego systemu operacyjnego EMUI 5.0, podwójnego aparaty czy pracy nad sztuczną inteligencją.
Kluczową zmianą było rozwiązanie sprzyjające optymalizacji systemu Android. Huawei zaprezentował nowy system operacyjny EMUI 5.0, który jest głęboko zintegrowany z procesorem Kirin i zawiera opatentowaną technologię 20+, pozwalającą w pełni wykorzystać możliwości oprogramowania i sprzętu Huawei.
W obszarze fotografii, Huawei we współpracy z Leica, stworzył podwójny aparat, wprowadzając nowy standard jakości obrazu. Dzięki temu modele wykorzystujące to rozwiązanie: Huawei P9 i Mate 9, zyskały ogromną popularność wśród konsumentów. We wrześniu 2016 Huawei wspólnie z Leica założył również Max Berek Innovation Lab.
W tym laboratorium będą prowadzone wspólne badania mające na celu rozwój systemów optycznych oraz algorytmów przetwarzania obrazu VR i AR.
Flagowe modele - Huawei, P9, Mate 9 oraz Honor 8 - zdobyły światowe uznanie wśród konsumentów. Dostawy modeli P9 i P9 Plus przekroczyły 10 milionów sztuk i jako pierwsze flagowce pobiły rekord liczby sprzedanych urządzeń w ciągu roku. Również Huawei Mate 9 na krótko po wejściu na rynek, w listopadzie 2016 zyskał niesamowitą popularność, wyprzedzając o 50 proc. sprzedaż modelu Mate 8 w analogicznym okresie.
Huawei rozwija też system usług w chmurze, oferując nowe możliwości dedykowane dla biznesu. Tworzy transparentny ekosystem, w którym ponad 200 milionów użytkowników, korzysta z mobilnych rozwiązań chmurowych i jest zarejestrowanych ponad 220 000 deweloperów. Udział partnerów w 2016 roku wynosił ponad 2,8 mld RMB przychodów, osiągniętych poprze usługi chmurowe.
Kanały i usługi budujące pozycję Huawei
Huawei, mając na uwadze dobro swoich klientów, poza poszerzaniem portfolio produktów z segmentu premium inwestuje także w rozwój swoich kanałów sprzedaży. W ramach wsparcia przed i posprzedażowego, Huawei zbudował pięć centrali wspierających 105 krajów za pośrednictwem infolinii. Posiada również ponad 460 punktów serwisowych w 45 krajach na całym świecie. Według danych IPSOS, m.in. w Polsce, w Chinach czy w Meksyku, serwisy Huawei zajmują 1. miejsce pod względem satysfakcji użytkowników.
Wspierający urządzenia Huawei Cloud Service, zapewnił bezpieczeństwo, dostęp do wysokiej jakości treści i aplikacji usług dla użytkowników na całym świecie. W 2016 roku z App Store Huawei ściągnięto w sumie ponad 45 miliardów aplikacji. Obecnie ten sposób dystrybucji posiada najlepszy system zabezpieczeń w branży, składający się z czterowarstwowego mechanizmu weryfikacji, testowania, dostępu oraz raportowania, który wyróżnia ponad 240 000 ryzykownych aplikacji. Huawei rozwija globalne usługi chmurowe, których efektem będzie zwiększenie ich dostępności w skali globalnej.
W przypadku kanałów sprzedażowych, Huawei znacznie poprawił ich wydajność. Udział w rynku otwartych kanałów wzrósł do 71 proc. w roku 2016, czyli o 13 proc. więcej niż w 2015. Huawei ma obecnie ponad 70 000 sklepów na całym świecie. Zbudował również sieć stabilnych, długoterminowych partnerstw z setkami dystrybutorów i detalistów na całym świecie.
Wzrost świadomości marki
Wartość marki Huawei jest wysoko ceniona przez globalne autorytety. Huawei po raz kolejny został odnotowany w rankingu Interbrand Top 100 Global Brands, zajmując 72. pozycję. Natomiast w zestawieniu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands uplasował się na 50. pozycji.
Według badań IPSOS, globalna świadomość marki Huawei wzrosła z 76 proc. w 2015 do 81 proc. w roku 2016. Co istotne, preferencje zagranicznych użytkowników Huawei wzrosły o 66,7 proc. oraz o 100 proc. odpowiednio w 2015 roku. Wśród kluczowych określeń dotyczących marki pojawiły się sformułowania takie jak "elegancki", "modny" i "bardzo innowacyjny". Badania wykazały również, że 31 proc. zagranicznych użytkowników Huawei należy w swoich krajach do grupy 30 proc. osób o wysokich dochodach.
Sukces Huawei na europejskim rynku urządzeń premium.
Huawei osiągnął w 2016 pozycję lidera w kategorii produktów premium nie tylko na poziomie globalnym, ale także na europejskim rynku. Firma notuje stabilny wzrost w wielu krajach. Liczba dostaw urządzeń z górnej półki wzrosła aż o 36 proc. Zgodnie z danymi opublikowanymi w październiku 2016 roku przez GFK, globalny udział Huawei w rynku smartfonów wzrósł do 11,3 proc. W Europie na przełomowe wyniki miała wpływ wysoka sprzedaż modeli P9 oraz P9 Plus. Zgodnie z danymi GFK, Huawei posiada obecnie 15 proc. udziałów w rynkach w 33 krajach i ponad 20 proc. w 18 krajach, z czego prawie połowa to kraje europejskie. W północno-wschodniej i zachodniej Europie, udział w rynku Huawei przekroczył odpowiednio 15 proc.
i 10 proc. Firma posiada również znaczące udziały w niektórych krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech oraz na pozostałych rynkach.
Oprócz smartfonów, Huawei aktywnie rozwija swoje portfolio, inwestując m.in. w dodatki, Smart Home oraz Inteligentne Pojazdy (IOV). Innowacyjne produkty, takie jak MateBook spotykają się z pozytywnym odbiorem konsumentów, pomimo globalnych tendencji spadkowych w tym sektorze. W sumie dostarczono ponad 10 milionów sztuk urządzeń, co oznacza 90 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Eko-platforma HiLink dla Inteligentnego Domu zyskała aprobatę Haier, Gree oraz innych dostawców sprzętu domowego. Huawei nawiązał również współpracę z wiodącymi firmami motoryzacyjnymi takimi jak Audi i Volkswagen.
W roku 2017 Huawei będzie nadal koncentrować się na dostarczaniu najwyższej klasy urządzeń przeznaczonych dla wymagających konsumentów. W planach jest również zwiększanie swoich możliwości sprzedażowych oraz budowanie nowych kanałów sprzedaży i usług. Pozwoli to zwiększyć potencjał firmy i usprawnić działania m.in. w obszarze obsługi klienta. Dobre wyniki stanowią również podstawę do dalszego rozwoju w wielu sektorach, takich jak Smart Home czy rozwiązania chmurowe. Pozwoli to dostarczać klientom coraz bardziej nowoczesne, wygodne w obsłudze produkty i rozwiązania. Pozyskane w ten sposób doświadczenie przełoży się na umocnienie globalnej pozycji lidera w sektorze technologicznym.
Huawei Wystawa HUAWEI z rozwiązaniami dla Inteligentnego Miasta na Smart City Forum w Warszawie
Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) zmienia nasz sposób życia. Wykorzystując bowiem ich potencjał można skutecznie poprawić funkcjonalność naszego otoczenia. A szybka, otwarta wymiana informacji staje się kluczem do budowania lepszych miast. W ramach promocji tej idei firma HUAWEI w dniach 8 - 9 marca – podczas V edycji Smart City Forum w Warszawie – będzie prezentowała w formie otwartej dla wszystkich wystawy rozwiązania, które pomagają efektywnie tworzyć komfortowe i nowoczesne środowisko miejskie. czytaj więcejHuawei HUAWEI oraz hiszpańskie instytucje rządowe promują cyberbezpieczeństwo dla środowiska Internetu rzeczy podczas targów MWC 2017
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress firma HUAWEI, Hiszpański Narodowy Instytut ds. Bezpieczeństwa Cybernetycznego oraz organizacja Red.es opublikowały wspólny raport pod tytułem „Budowy zaufanego i zorganizowanego świata IoT”. czytaj więcejHuawei Huawei wprowadza pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G SOC 2.0 do użytku komercyjnego
Podczas trwających już targów Mobile World Congress w Barcelonie, Huawei wprowadził na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G do użytku komercyjnego pod nazwą Service-Oriented Core 2.0 (SOC 2.0). Wersja SOC 2.0 pokaże, w jaki sposób wykorzystać właściwości 5G, bowiem rozwiązanie to nie tylko gwarantuje łączność z siecią dla różnych branż, ale umożliwia także korzystanie z usług na żądanie. czytaj więcejHuawei Nowy HUAWEI WATCH 2 zaprezentowany na Mobile World Congress
Huawei Consumer Business Group zaprezentował zegarekHUAWEI WATCH 2. Urządzenie łączy w sobie możliwości smartfona z inteligentnymi aplikacjami smartwacha. Huawei Watch 2 na zewnątrz wygląda jak elegancki zegarek, a w środku oferuje zaawansowane funkcje sportowe. Nowe rozwiązania zwiększają motywację do trenowana i umożliwiają rejestrowanie bieżących postępów, jakie dają profesjonalne urządzenia do śledzenia osiągniętych wyników. czytaj więcej
Huawei Poznaj HUAWEI P10
Na początku tegorocznej edycji Mobile World Congress Huawei zaprezentował długo wyczekiwanego smartfona P10. Nowe urządzenie z serii P zachwyca designem i nowoczesnym oprogramowaniem. Ale to nie wszystko: nowe smartfony, dostępne w oryginalnych kolorach wyposażono w podwójny aparat drugiej generacji firmy Leica z zaawansowaną funkcją zdjęć portretowych. Po raz pierwszy przedni aparat został opracowany wspólnie z Leica, aby wynieść selfie na zupełnie nowy poziom. Oprócz rewolucyjnego smartfona P10, Huawei zaprezentował także drugą edycję Huawei Watch. czytaj więcejHuawei HUAWEI i Avira ogłosiły partnerstwo na rzecz cyberbezpieczeństwa
HUAWEI, dostawca rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych, podczas RSA Conference w San Francisco zawarł porozumienie o współpracy z firmą Avira, niemieckim producentem programów antywirusowych. Umowa partnerska przewiduje dostarczanie klientom na całym świecie systemów bezpieczeństwa opartych na chmurze obliczeniowej oraz ochronie przed złośliwym oprogramowaniem. czytaj więcejHuawei Prestiżowa iF Design Award dla Huawei Mate 9 Pro
Podczas Międzynarodowego Forum Wzornictwa Przemysłowego 2017 w Hanowerze, Mate 9 Pro został wyróżniony iF Design Award. To prestiżowe odznaczenie zdobyło w sumie aż pięć urządzeń Huawei. Oprócz Mate 9 Pro, docenione zostały także smartfon HUAWEI Nova Plus, tablet HUAWEI MediaPad M3, etui HUAWEI Mate 9 Pro Smart Cover i opaska HUAWEI FIT. czytaj więcejHuawei Nakładka EMUI 5.0 – szybsza niż czysty Android
Wielu użytkowników systemu Android ceni sobie możliwość korzystania z czystego systemu, czyli takiego, w którym producent smartfona nie zainstalował swoich aplikacji. Nie można jednak zapominać, że aplikacje te w kilku przypadkach sprawiają, że urządzenie pracuje stabilniej, działa jak nowe przez wiele długich miesięcy, a dodatkowo wyróżnia się niebanalnym wzornictwem. Przykładem takiej nakładki jest EMUI 5.0, zastosowanej w smartfonach Huawei z serii Mate 9. czytaj więcejHuawei Produkty HUAWEI z linii Small Cell uhonorowane prestiżową nagrodą iF Design Award
Najnowsze produkty HUAWEI z linii Small Cell – LampSite 3.0 oraz AtomCell BTS3912E – zostały wyróżnione nagrodą iF Design Awards podczas tegorocznego iF International Design Forum. Jury konkursu doceniło oba urządzenia m.in. za ich piękno oraz prostotę wzornictwa przemysłowego. czytaj więcejHuawei Dlaczego Huawei Mate 9 Pro działa jak nowy nawet po kilkunastu miesiącach?
Przez wiele lat urządzenia z systemem Android na pokładzie zwalniały po zaledwie kilku miesiącach użytkowania. Wynikało to z ogromnej liczby plików, które tworzył system. Nagromadzenie zbędnych danych powodowało nie tylko spadek wydajności smartfona, ale także skracało czas jego pracy na jednym ładowaniu. Rozwiązaniem problemów jest inteligentny algorytm, zastosowany w HUAWEI Mate 9 Pro. czytaj więcejHuawei Wystawa HUAWEI z rozwiązaniami dla Inteligentnego Miasta na Smart City Forum w Warszawie
Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) zmienia nasz sposób życia. Wykorzystując bowiem ich potencjał można skutecznie poprawić funkcjonalność naszego otoczenia. A szybka, otwarta wymiana informacji staje się kluczem do budowania lepszych miast. W ramach promocji tej idei firma HUAWEI w dniach 8 - 9 marca – podczas V edycji Smart City Forum w Warszawie – będzie prezentowała w formie otwartej dla wszystkich wystawy rozwiązania, które pomagają efektywnie tworzyć komfortowe i nowoczesne środowisko miejskie. czytaj więcejHuawei HUAWEI oraz hiszpańskie instytucje rządowe promują cyberbezpieczeństwo dla środowiska Internetu rzeczy podczas targów MWC 2017
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress firma HUAWEI, Hiszpański Narodowy Instytut ds. Bezpieczeństwa Cybernetycznego oraz organizacja Red.es opublikowały wspólny raport pod tytułem „Budowy zaufanego i zorganizowanego świata IoT”. czytaj więcejHuawei Huawei wprowadza pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G SOC 2.0 do użytku komercyjnego
Podczas trwających już targów Mobile World Congress w Barcelonie, Huawei wprowadził na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G do użytku komercyjnego pod nazwą Service-Oriented Core 2.0 (SOC 2.0). Wersja SOC 2.0 pokaże, w jaki sposób wykorzystać właściwości 5G, bowiem rozwiązanie to nie tylko gwarantuje łączność z siecią dla różnych branż, ale umożliwia także korzystanie z usług na żądanie. czytaj więcejHuawei Nowy HUAWEI WATCH 2 zaprezentowany na Mobile World Congress
Huawei Consumer Business Group zaprezentował zegarekHUAWEI WATCH 2. Urządzenie łączy w sobie możliwości smartfona z inteligentnymi aplikacjami smartwacha. Huawei Watch 2 na zewnątrz wygląda jak elegancki zegarek, a w środku oferuje zaawansowane funkcje sportowe. Nowe rozwiązania zwiększają motywację do trenowana i umożliwiają rejestrowanie bieżących postępów, jakie dają profesjonalne urządzenia do śledzenia osiągniętych wyników. czytaj więcej