Huawei

Huawei na 72. miejscu rankingu Interbrand 2016 Best Global Brands

10.10.2016
Huawei, drugi rok z rzędu, odnotowuje wzrost swojej pozycji na liście najlepszych marek świata. W tegorocznej edycji raportu Interbrand 2016 Best Global Brands firma awansowała aż o 16 pozycji i tym samym uplasowała się na 72. miejscu listy.

Według raportu 2016 Best Global Brands, Huawei jest jedną z najszybciej rozwijających się marek z sektora technologicznego, co zaowocowało skokiem z 88. na 72. miejsce na liście. Tym samym wartość marki została oszacowana na poziomie 5,835 miliarda dolarów. Jest to wzrost w porównaniu do roku poprzedniego aż o 18 proc.

O tak dobrym wyniku zadecydowała m.in. strategia firmy zorientowana na potrzeby klientów oraz innowacyjne usługi i produkty. Na szczególną uwagę zasługuje też fakt, że marka Huawei, mająca od lat ustabilizowaną pozycję rynkową w Chinach, dzięki szerokim kampaniom wizerunkowym, staje się coraz bardziej znana również w Europie. Rosnąca rozpoznawalność marki Huawei przekłada się na przychody firmy, które w ostatnich latach są intensywnie generowane przez grupę biznesową Consumer. Pomiędzy 2011 a 2015 rokiem, firma odnotowała 18 proc. wzrost CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu), w tym dochód całej firmy w zeszłym roku ukształtował się na poziomie 395 miliarda CNY (60,8 miliarda dolarów). Udział Consumer Business Group wyniósł 129,1 milarda CNY (19,36 milarda USD), co daje 72,9 proc. wzrostu w stosunku do roku 2014. W 2015 na całym świecie Huawei dostarczył ponad 108 milionów smartfonów, co stanowi 44 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

- Misją Huawei jest tworzenie lepiej skomunikowanego świata, którego fundamentem są technologie informacyjno-komunikacyjne, a w szczególności rozwiązania chmurowe, SDN, „Internet rzeczy” oraz sztuczna inteligencja. W naszej strategii biznesowej skupiamy się przede wszystkim na potrzebach naszych klientów, którzy są zawsze na pierwszym miejscu. Dzięki filozofii nastawionej na otwartą współpracę w biznesie możemy wpłynąć na przyspieszenie rozwoju społeczeństwa cyfrowego. – powiedział Kevin Zhang, Prezes Marketingu Huawei Corporate.

Jako czołowa firma z branży technologicznej, Huawei przekazuje rokrocznie 10 proc. swojego zysku ze sprzedaży na badania i rozwój w 16 centrach badawczo-rozwojowych, zlokalizowanych na całym świecie. Przykładem może być Aesthetics Reaserch Center w Paryżu, gdzie francuskie firmy z kategorii premium pracują razem z inżynierami Huawei nad dostosowaniem technologii do przyszłych trendów w modzie. Z kolei, najnowsze centrum badawcze – Max Berek Innovation Lab w Wetzlar w Niemczech – zostało otwarte wspólnie z marką Leica, by tworzyć coraz lepsze rozwiązania w dziedzinie fotografii mobilnej oraz usprawnić jakość wykonywanych zdjęć w smartfonach. Oprócz tego, Huawei posiada ponad 10 laboratoriów badawczych w Chinach, Europie i innych lokalizacjach, gdzie projekty są realizowane z ponad 600 partnerami.

W ostatnim czasie, firma powołała wart 1 miliard dolarów Developer Enablement Program, którego celem jest wspieranie partnerów oraz twórców aplikacji mobilnych.

Huawei Kiedy kupić pierwszy telefon dla dziecka? Polscy rodzice odpowiadają

Kiedy kupić dziecku pierwszy telefon, w jaki sposób można wykorzystać urządzenie w procesie wychowania i czym kierować się przy jego wyborze? Ponad połowa polskich rodziców zapytanych przez GfK Polonia na zlecenie Huawei wskazało, że 10 rok życia to odpowiedni wiek na podarowanie dziecku pierwszego telefonu. Najważniejszą potrzebą rodziców - stojącą za zakupem urządzenia - jest pozostawanie w stałym kontakcie z dzieckiem. Z badań wynika, że głównymi kryteriami wyboru smartfona dla najmłodszych są: atrakcyjna cena, solidne wykonanie i pojemna bateria. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wprowadza na rynek dedykowane rozwiązania dla przemysłu

Podczas tegorocznych targów CEBIT Huawei uruchomił dedykowane rozwiązanie dla przemysłu – Intent-Driven Network (IDN). czytaj więcej

Huawei Huawei z rozwiązaniem LampSite Family

Huawei wysunął propozycję przejścia sektora odpowiadającego za emisję sygnału sieciowego w budynkach na Indoor Digital System (IDS), który jest architektonicznym rozwiązaniem cyfryzacji wnętrz. Firma ogłosiła swój pomysł na ostatnim Small Cell World Summit w Londynie. System IDS składa się z trzech elementów: cyfrowej stacji czołowej czyli centralnego punktu dystrybucyjni, kabla IT oraz instrukcji użytkowania i konserwacji (O&M), które stanowią główną różnicę w stosunku do tradycyjnego systemu obsługującego rozproszone po budynku zestawy anten (DAS). czytaj więcej

Wiadomości firmowe CEBIT 2018: Huawei wprowadza nowe rozwiązanie Smart City

Podczas tegorocznych targów CEBIT Huawei zaprezentował platformę Smart City Digital zgodną z koncepcją firmy "Platforma + Ekosystem". W oparciu o infrastrukturę teleinformatyczną platforma integruje IoT, Big Data, chmurę wideo, system informacji geograficznej (GIS) oraz zasoby komunikacji konwergentnej. czytaj więcej

Huawei Limitowana edycja etui na smartfony z Robertem Lewandowskim od Huawei

Huawei prezentuje ekskluzywną, limitowaną edycję etui z wizerunkiem i podpisem ambasadora marki, jednego z najlepszych piłkarzy świata - Roberta Lewandowskiego. Dostępne są dwie wersje etui - dla smartfonów Huawei P20 lub Huawei Mate 10 Pro. Klienci mogą otrzymać obudowę za darmo przy zakupie telefonu P20 lub Mate 10 Pro. czytaj więcej

Wiadomości firmowe CEBIT 2018: Huawei prezentuje serwer KunLun V5

Podczas targów CEBIT 2018 firma Huawei wraz z globalnym partnerem SUSE zaprezentowała KunLun V5 – serwer nowej generacji x86. czytaj więcej

Huawei „Fani od zawsze”, czyli „Lewy”, jakiego nie znacie

Z okazji Mistrzostw Świata Huawei prezentuje kolejną odsłonę współpracy z Robertem Lewandowskim. Historię najlepszego polskiego piłkarza, w trzech krótkich odcinkach, po raz pierwszy opowiadają jego najwierniejsi fani – przyjaciele, którzy są z nim od zawsze. Projekt zrealizowała agencja Stor9_. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i DU-IT budują Smart City w Niemczech

Na CEBIT 2018 Huawei i DU-IT GmbH, miejska spółka zależna Duisburger Versorgungs- und Verkehrsgesellschaft mbH (DVV), podpisały umowę ramową dotyczącą marki "Rhine Cloud" i usług Smart City. Umowa rozszerza współpracę obu firm i wzmacnia ich wspólne staranie, aby Duisburg stał się inteligentnym miastem. Zarówno Huawei, jak i DU-IT GmbH są częścią sieci "Smart City Duisburg". czytaj więcej

Wiadomości firmowe CEBIT 2018: nowość od Huawei dla branży motoryzacyjnej

Podczas targów CEBIT 2018 w Hanowerze Huawei zaprezentował nową wersję platformy OceanConnect IoV. Została ona stworzona z myślą o inteligentnych i połączonych pojazdach, przekształceniu usług dla producentów samochodów oraz ewolucji w kierunku inteligentnego transportu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Rozwiązania 5G od Huawei jako pierwsze na świecie uzyskały certyfikat CE-TEC

– Produkty Huawei 5G NR po licznych testach spełniły wszystkie wymagania TÜV SÜD – globalnej firmy świadczącej usługi w zakresie badań, certyfikacji, szkoleń i usług technicznych. czytaj więcej

Huawei Kiedy kupić pierwszy telefon dla dziecka? Polscy rodzice odpowiadają

Kiedy kupić dziecku pierwszy telefon, w jaki sposób można wykorzystać urządzenie w procesie wychowania i czym kierować się przy jego wyborze? Ponad połowa polskich rodziców zapytanych przez GfK Polonia na zlecenie Huawei wskazało, że 10 rok życia to odpowiedni wiek na podarowanie dziecku pierwszego telefonu. Najważniejszą potrzebą rodziców - stojącą za zakupem urządzenia - jest pozostawanie w stałym kontakcie z dzieckiem. Z badań wynika, że głównymi kryteriami wyboru smartfona dla najmłodszych są: atrakcyjna cena, solidne wykonanie i pojemna bateria. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wprowadza na rynek dedykowane rozwiązania dla przemysłu

Podczas tegorocznych targów CEBIT Huawei uruchomił dedykowane rozwiązanie dla przemysłu – Intent-Driven Network (IDN). czytaj więcej

Huawei Huawei z rozwiązaniem LampSite Family

Huawei wysunął propozycję przejścia sektora odpowiadającego za emisję sygnału sieciowego w budynkach na Indoor Digital System (IDS), który jest architektonicznym rozwiązaniem cyfryzacji wnętrz. Firma ogłosiła swój pomysł na ostatnim Small Cell World Summit w Londynie. System IDS składa się z trzech elementów: cyfrowej stacji czołowej czyli centralnego punktu dystrybucyjni, kabla IT oraz instrukcji użytkowania i konserwacji (O&M), które stanowią główną różnicę w stosunku do tradycyjnego systemu obsługującego rozproszone po budynku zestawy anten (DAS). czytaj więcej

Wiadomości firmowe CEBIT 2018: Huawei wprowadza nowe rozwiązanie Smart City

Podczas tegorocznych targów CEBIT Huawei zaprezentował platformę Smart City Digital zgodną z koncepcją firmy "Platforma + Ekosystem". W oparciu o infrastrukturę teleinformatyczną platforma integruje IoT, Big Data, chmurę wideo, system informacji geograficznej (GIS) oraz zasoby komunikacji konwergentnej. czytaj więcej

Huawei Limitowana edycja etui na smartfony z Robertem Lewandowskim od Huawei

Huawei prezentuje ekskluzywną, limitowaną edycję etui z wizerunkiem i podpisem ambasadora marki, jednego z najlepszych piłkarzy świata - Roberta Lewandowskiego. Dostępne są dwie wersje etui - dla smartfonów Huawei P20 lub Huawei Mate 10 Pro. Klienci mogą otrzymać obudowę za darmo przy zakupie telefonu P20 lub Mate 10 Pro. czytaj więcej

Wiadomości firmowe CEBIT 2018: Huawei prezentuje serwer KunLun V5

Podczas targów CEBIT 2018 firma Huawei wraz z globalnym partnerem SUSE zaprezentowała KunLun V5 – serwer nowej generacji x86. czytaj więcej

Huawei „Fani od zawsze”, czyli „Lewy”, jakiego nie znacie

Z okazji Mistrzostw Świata Huawei prezentuje kolejną odsłonę współpracy z Robertem Lewandowskim. Historię najlepszego polskiego piłkarza, w trzech krótkich odcinkach, po raz pierwszy opowiadają jego najwierniejsi fani – przyjaciele, którzy są z nim od zawsze. Projekt zrealizowała agencja Stor9_. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i DU-IT budują Smart City w Niemczech

Na CEBIT 2018 Huawei i DU-IT GmbH, miejska spółka zależna Duisburger Versorgungs- und Verkehrsgesellschaft mbH (DVV), podpisały umowę ramową dotyczącą marki "Rhine Cloud" i usług Smart City. Umowa rozszerza współpracę obu firm i wzmacnia ich wspólne staranie, aby Duisburg stał się inteligentnym miastem. Zarówno Huawei, jak i DU-IT GmbH są częścią sieci "Smart City Duisburg". czytaj więcej

Wiadomości firmowe CEBIT 2018: nowość od Huawei dla branży motoryzacyjnej

Podczas targów CEBIT 2018 w Hanowerze Huawei zaprezentował nową wersję platformy OceanConnect IoV. Została ona stworzona z myślą o inteligentnych i połączonych pojazdach, przekształceniu usług dla producentów samochodów oraz ewolucji w kierunku inteligentnego transportu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Rozwiązania 5G od Huawei jako pierwsze na świecie uzyskały certyfikat CE-TEC

– Produkty Huawei 5G NR po licznych testach spełniły wszystkie wymagania TÜV SÜD – globalnej firmy świadczącej usługi w zakresie badań, certyfikacji, szkoleń i usług technicznych. czytaj więcej

Huawei Huawei znów w górę w rankingu „Best Global Brands Report”

Huawei coraz wyżej w rankingu najlepszych światowych marek. W najnowszym raporcie „Best Global Brands Report”, przygotowanym przez globalną firmę doradczą Interbrand, Huawei awansował na 70. miejsce, dwa oczka wyżej niż przed rokiem. To także trzeci wzrostowy rok z rzędu. czytaj więcej

Huawei Huawei na drugim miejscu w Europie Centralnej i Wschodniej

Według analityków Canalys w drugim kwartale 2017 roku Huawei zajął drugie miejsce pod względem sprzedaży smartfonów w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma dostarczyła konsumentom 1.8 miliona urządzeń. Oznacza to, że do Huawei należy obecnie 12% rynku. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500

W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej