Fortune 500 to ranking publikowany co roku przez magazyn Fortune, uwzględniający najważniejsze podmioty gospodarcze z całego świata. Lista ta cieszy się prestiżem i uznaniem oraz jest uważana za najważniejsze tego typu zestawienie. Ranking klasyfikuje firmy według przychodów i zysków, przy czym w porównaniu z innymi, większą uwagę zwraca się w nim na wielkość przedsiębiorstwa. Z czasem lista Fortune 500 stała się istotnym parametrem służącym znanym spółkom do mierzenia potencjału, wielkości i konkurencyjności na rynku międzynarodowym.
Wartość marki Huawei, która składa się z trzech grup biznesowych – Carrier, Enterprise oraz Consumer – doceniło również wiele innych cenionych instytucji, a koncern umieszczany jest w prestiżowych rankingach publikowanych na całym świecie. Huawei to jedyny chiński akcent na przygotowanej w 2017 roku przez magazyn Forbes liście najbardziej wartościowych marek. Spółka trafiła także na 49. miejsce tegorocznego rankingu BrandZ Top 100, przedstawiającego najcenniejsze marki świata. To nie wszystko — w porównaniu z zeszłorocznym zestawieniem najbardziej wartościowych marek na świecie Brand Finance Global 500, koncern poprawił swoje notowania o 7 pozycji i znalazł się ostatecznie na 40. lokacie.
Wysokie lokaty marki Huawei w globalnych rankingach potwierdzają jej silną pozycję na międzynarodowym rynku producentów nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Te osiągnięcia to zasługa długofalowej strategii rozwoju firmy, realizowanej łącznie już w 170 krajach – mówi Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Polska. Pragnę również zaznaczyć, że dalej zamierzamy stawiać potrzeby naszych klientów na pierwszym miejscu. Będziemy tez konsekwentnie działać na rzecz cyfrowej transformacji, ponieważ chcemy tworzyć jak najlepsze rozwiązania dla klientów i efektywnie wspierać przyszły rozwój firmy – dodaje.