Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.
Miejsce, marka | Wartość marki | Zmiana wartości w ciągu jednego roku | Przychód marki | Działalność reklamowa | Branża |
81. Corona | 7,5 mld USD | 10% | 4,8 mld USD | - | Przemysł alkoholowy |
82. Caterpillar | 7,5 mld USD | -11% | 38,5 mld USD | - | Sprzęt ciężki |
83. FedEx | 7,5 mld USD | -3% | 57,6 mld USD | 147 mln USD | Usługi transportowe |
84. Adobe Systems | 7,4 mld USD | 18% | 5,8 mld USD | 136 mln USD | Technologia |
85. Goldman Sachs Group | 7,4 mld USD | 12% | 37,7 mld USD | - | Usługi finansowe |
86. Lowe’s | 7,3 mld USD | 16% | 65 mld USD | 893 mld USD | Handel detaliczny |
87. Chanel | 7,3 mld USD | 2% | 5,1 mld USD | - | Dobra luksusowe |
88. Huawei | 7,3 mld USD | 9% | 75,5 mld USD | - | Technologia |
89. Target | 7,3 mld USD | 1% | 69,5 mld USD | 1,5 mld USD | Handel detaliczny |
90. Philips | 7,2 mld USD | 6% | 26,1 mld USD | 1,2 mld USD | Działalność zróżnicowana |
(Źródło: Forbes)
Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.
Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.
W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.
W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.
Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Huawei HUAWEI oraz hiszpańskie instytucje rządowe promują cyberbezpieczeństwo dla środowiska Internetu rzeczy podczas targów MWC 2017
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress firma HUAWEI, Hiszpański Narodowy Instytut ds. Bezpieczeństwa Cybernetycznego oraz organizacja Red.es opublikowały wspólny raport pod tytułem „Budowy zaufanego i zorganizowanego świata IoT”. czytaj więcejHuawei Huawei wprowadza pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G SOC 2.0 do użytku komercyjnego
Podczas trwających już targów Mobile World Congress w Barcelonie, Huawei wprowadził na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G do użytku komercyjnego pod nazwą Service-Oriented Core 2.0 (SOC 2.0). Wersja SOC 2.0 pokaże, w jaki sposób wykorzystać właściwości 5G, bowiem rozwiązanie to nie tylko gwarantuje łączność z siecią dla różnych branż, ale umożliwia także korzystanie z usług na żądanie. czytaj więcejHuawei Nowy HUAWEI WATCH 2 zaprezentowany na Mobile World Congress
Huawei Consumer Business Group zaprezentował zegarekHUAWEI WATCH 2. Urządzenie łączy w sobie możliwości smartfona z inteligentnymi aplikacjami smartwacha. Huawei Watch 2 na zewnątrz wygląda jak elegancki zegarek, a w środku oferuje zaawansowane funkcje sportowe. Nowe rozwiązania zwiększają motywację do trenowana i umożliwiają rejestrowanie bieżących postępów, jakie dają profesjonalne urządzenia do śledzenia osiągniętych wyników. czytaj więcej
Huawei Poznaj HUAWEI P10
Na początku tegorocznej edycji Mobile World Congress Huawei zaprezentował długo wyczekiwanego smartfona P10. Nowe urządzenie z serii P zachwyca designem i nowoczesnym oprogramowaniem. Ale to nie wszystko: nowe smartfony, dostępne w oryginalnych kolorach wyposażono w podwójny aparat drugiej generacji firmy Leica z zaawansowaną funkcją zdjęć portretowych. Po raz pierwszy przedni aparat został opracowany wspólnie z Leica, aby wynieść selfie na zupełnie nowy poziom. Oprócz rewolucyjnego smartfona P10, Huawei zaprezentował także drugą edycję Huawei Watch. czytaj więcejHuawei HUAWEI i Avira ogłosiły partnerstwo na rzecz cyberbezpieczeństwa
HUAWEI, dostawca rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych, podczas RSA Conference w San Francisco zawarł porozumienie o współpracy z firmą Avira, niemieckim producentem programów antywirusowych. Umowa partnerska przewiduje dostarczanie klientom na całym świecie systemów bezpieczeństwa opartych na chmurze obliczeniowej oraz ochronie przed złośliwym oprogramowaniem. czytaj więcejHuawei Prestiżowa iF Design Award dla Huawei Mate 9 Pro
Podczas Międzynarodowego Forum Wzornictwa Przemysłowego 2017 w Hanowerze, Mate 9 Pro został wyróżniony iF Design Award. To prestiżowe odznaczenie zdobyło w sumie aż pięć urządzeń Huawei. Oprócz Mate 9 Pro, docenione zostały także smartfon HUAWEI Nova Plus, tablet HUAWEI MediaPad M3, etui HUAWEI Mate 9 Pro Smart Cover i opaska HUAWEI FIT. czytaj więcejHuawei Nakładka EMUI 5.0 – szybsza niż czysty Android
Wielu użytkowników systemu Android ceni sobie możliwość korzystania z czystego systemu, czyli takiego, w którym producent smartfona nie zainstalował swoich aplikacji. Nie można jednak zapominać, że aplikacje te w kilku przypadkach sprawiają, że urządzenie pracuje stabilniej, działa jak nowe przez wiele długich miesięcy, a dodatkowo wyróżnia się niebanalnym wzornictwem. Przykładem takiej nakładki jest EMUI 5.0, zastosowanej w smartfonach Huawei z serii Mate 9. czytaj więcejHuawei Produkty HUAWEI z linii Small Cell uhonorowane prestiżową nagrodą iF Design Award
Najnowsze produkty HUAWEI z linii Small Cell – LampSite 3.0 oraz AtomCell BTS3912E – zostały wyróżnione nagrodą iF Design Awards podczas tegorocznego iF International Design Forum. Jury konkursu doceniło oba urządzenia m.in. za ich piękno oraz prostotę wzornictwa przemysłowego. czytaj więcejHuawei Dlaczego Huawei Mate 9 Pro działa jak nowy nawet po kilkunastu miesiącach?
Przez wiele lat urządzenia z systemem Android na pokładzie zwalniały po zaledwie kilku miesiącach użytkowania. Wynikało to z ogromnej liczby plików, które tworzył system. Nagromadzenie zbędnych danych powodowało nie tylko spadek wydajności smartfona, ale także skracało czas jego pracy na jednym ładowaniu. Rozwiązaniem problemów jest inteligentny algorytm, zastosowany w HUAWEI Mate 9 Pro. czytaj więcejHuawei Ruszył Mobilny Serwis Huawei
Na ulice Warszawy wyjechał Service Truck. Mobilny serwis Huawei dojedzie do każdego miejsca w Warszawie i przeprowadzi proste naprawy urządzeń Huawei (smartfony, tablety, modemy itp.). W ten sposób Firma ponownie wychodzi naprzeciw potrzebom swoich Klientów. Service Truck to kolejne udogodnienie, obok usługi Hotline i serwisu door-to-door, z którego będą mogli korzystać wszyscy Klienci Huawei. czytaj więcejHuawei HUAWEI oraz hiszpańskie instytucje rządowe promują cyberbezpieczeństwo dla środowiska Internetu rzeczy podczas targów MWC 2017
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress firma HUAWEI, Hiszpański Narodowy Instytut ds. Bezpieczeństwa Cybernetycznego oraz organizacja Red.es opublikowały wspólny raport pod tytułem „Budowy zaufanego i zorganizowanego świata IoT”. czytaj więcejHuawei Huawei wprowadza pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G SOC 2.0 do użytku komercyjnego
Podczas trwających już targów Mobile World Congress w Barcelonie, Huawei wprowadził na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G do użytku komercyjnego pod nazwą Service-Oriented Core 2.0 (SOC 2.0). Wersja SOC 2.0 pokaże, w jaki sposób wykorzystać właściwości 5G, bowiem rozwiązanie to nie tylko gwarantuje łączność z siecią dla różnych branż, ale umożliwia także korzystanie z usług na żądanie. czytaj więcejHuawei Nowy HUAWEI WATCH 2 zaprezentowany na Mobile World Congress
Huawei Consumer Business Group zaprezentował zegarekHUAWEI WATCH 2. Urządzenie łączy w sobie możliwości smartfona z inteligentnymi aplikacjami smartwacha. Huawei Watch 2 na zewnątrz wygląda jak elegancki zegarek, a w środku oferuje zaawansowane funkcje sportowe. Nowe rozwiązania zwiększają motywację do trenowana i umożliwiają rejestrowanie bieżących postępów, jakie dają profesjonalne urządzenia do śledzenia osiągniętych wyników. czytaj więcej