– Jesteśmy w trakcie nowej podróży. Szanse i wyzwania pojawiają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a innowacyjność jest jedynym sposobem, aby utrzymać się w czołówce. W ciągu najbliższych 10 lat Huawei będzie nadal zwiększać inwestycje w badania i rozwój, przeznaczając na ten cel co roku ponad 10 miliardów dolarów. Będziemy też aktywnie dążyć do otwartej współpracy, zatrudniać i rozwijać najbardziej utalentowanych pracowników oraz zwiększać wysiłki w zakresie innowacyjnych odkryć. Chcemy również w jeszcze większym stopniu umożliwić wszystkim gałęziom przemysłu przejście transformacji cyfrowej – mówi Ken Hu, dyrektor generalny Huawei.
W 2017 roku grupa biznesowa Huawei Carrier osiągnęła przychody w wysokości 297,8 mld CNY (45,7 mld USD), co stanowi wzrost o 2,5% r/r. Koncentrowała się ona na pomocy globalnym operatorom w zmaksymalizowaniu potencjału ich istniejących aktywów sieciowych i wykorzystaniu nowych możliwości na rynku wideo, Internetu rzeczy i chmury obliczeniowej.
Z kolei grupa biznesowa Huawei Enterprise wprowadziła liczne innowacje w zakresie Big Data, centrów danych, sieci rozległych, a także cloud computingu, Internetu rzeczy oraz innych dziedzin. Doprowadziła ona także do szerokiego zastosowania swoich produktów i rozwiązań na rynkach wertykalnych. W 2017 roku ten obszar działalności biznesowej wygenerował 54,9 mld CNY (8,4 mld USD) rocznego przychodu Huawei, co oznacza wzrost o 35,1% w porównaniu z 2016.
W działalności konsumenckiej firmy, marki Huawei i Honor rozwijały się w szybkim tempie, prowadząc do dynamicznego wzrostu na swoich rynkach. W 2017 roku Huawei dostarczyło łącznie 153 miliony smartfonów (w tym Honor). Przychody firmy w tym segmencie wyniosły 237,2 mld CNY (36,4 mld USD), co stanowi 31,9% wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
– W perspektywie 2018 roku nowe technologie, takie jak Internet of Things, cloud computing, sztuczna inteligencja i 5G wkrótce staną się rozwiązaniami na ogromną skalę. Huawei pozostanie w czołówce innowatorów technologicznych oraz inicjatorów transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Zwrócimy też szczególną uwagę na wyzwania, przed którymi stają nasi klienci w tym procesie, aby pomóc im je przezwyciężyć, a przez to przyczynić się do ich dalszego rozwoju biznesowego. Chcemy także zapewnić dostęp do technologii cyfrowych klientom indywidualnym oraz biznesowym w celu stworzenia w pełni połączonego, inteligentnego świata – dodaje dyrektor generalny Huawei.
W 2017 roku Huawei utworzył również „Cloud Business Unit”, w ramach którego uruchomiono m.in. 99 usług w chmurze. Firma zaprezentowała także platformę Enterprise Intelligence (EI) i nawiązała współpracę z ponad 2000 partnerów świadczących usługi w chmurze.
Wyniki finansowe Huawei za 2017 rok zostały poddane niezależnemu audytowi sporządzonemu przez KPMG. Z pełną treścią dokumentu można zapoznać się na stronie: www.huawei.com/en/about-huawei/annual-report/2017
-----
* Wszystkie dane liczbowe CNY w wynikach finansowych zostały przeliczone na USD wg kursu zamknięcia na dzień 31 grudnia 2017 r.: 1,00 USD = 6,5222 CNY. Wskaźniki wzrostu obliczono na podstawie danych liczbowych CNY.