Jakim typem użytkownika laptopa jesteś? „Szefem”? A może „Artystyczną duszą”?
Jego wyniki pozwoliły wyróżnić pięć unikalnych typów użytkowników laptopów.
Firma badawcza Ipsos[1] – na zlecenie Huawei – przeprowadziła niecodzienne badanie wśród polskich, austriackich oraz skandynawskich konsumentów. Priorytetem była m.in. analiza sposobu korzystania z laptopów, ale w oparciu o wyniki udało się także wyróżnić pięć niepowtarzalnych typów użytkowników, których scharakteryzowano jako „Szefów”, „Najlepszych przyjaciół”, „Miłośników luksusu”, „Luzaków” oraz „Artystyczne dusze”.
Zaproponowane nazwy można oczywiście traktować z przymrużeniem oka, choć faktem jest, że oczekiwania wobec sprzętu komputerowego wiele mówią o nas samych. – Dla nas, Huawei, są także wartościową wskazówką, umożliwiają bowiem projektowanie laptopów tak, by w największym stopniu spełniały oczekiwania klientów. Przykładem jest nasz najnowszy ultrabook Huawei MateBook X Pro. „Szef” doceni w nim szybki procesor i dużą pamięć, a „Miłośnik luksusu” unikatową stylistykę i ekran FullView. Dla „Artystycznej duszy” ważne będą komfort użytkowania oraz najwyższa jakość obrazu i dźwięku - mówi Mirosław Pisaniec, Senior Sales Manager Huawei CBG Polska.
Kim są użytkownicy laptopów?
Różnice między poszczególnymi typami użytkowników laptopów dotyczą nie tylko parametrów branych pod uwagę przy zakupie i sposobu korzystania, ale też tego, czy i jak dbamy o sprzęt. Badanie Ipsos, przeprowadzone w Polsce, Austrii, Danii, Szwecji, Norwegii oraz Finlandii, dostarcza ciekawych informacji:
- „Szefowie” wykorzystują laptop głównie do pracy. Jednocześnie 46% z nich przywiązuje wagę do szybkości procesora, a 42% zwraca uwagę na wielkość pamięci wewnętrznej. Niezwykle ważna jest dla nich również bezproblemowa praca urządzenia. „Szefowie” dbają o swój sprzęt. Wszyscy zgodnie przyznają, że ich urządzenie musi być czyste;
- „Najlepsi przyjaciele” pozostają wierni swoim laptopom i niechętnie się z nimi rozstają. Niemal wszyscy respondenci (98%) definiowani jako „Najlepsi przyjaciele” korzystają z ultrabooków w domu, przy czym jest to najczęściej pokój gościnny (80%). Są oni także wierni ulubionej marce - wymieniają komputer tylko wtedy, gdy się zepsuje. 73% z nich określiło swój komputer jako stylowy, a 53% przyznało, że ich laptop często jest zakurzony;
- „Miłośnicy luksusu” istotnie różnią się od „Najlepszych przyjaciół”. 82% z nich twierdzi, że ich laptopy są czyste, a 68% regularnie dba o porządek na pulpicie. W tej grupie kluczową kwestią przy wyborze laptopa jest bezproblemowa praca urządzenia. 21% „Miłośników luksusu” używa laptopa jedynie w pracy;
- „Artystyczne dusze” to najczęściej osoby w młodym wieku - 40% ma 20-29 lat. Dla 58% „Artystycznych dusz” - podczas wyboru laptopa - najważniejsze są specyfikacja i dodatkowe, niestandardowe funkcje. Aż 63% nie może sobie wyobrazić życia bez ultrabooka. Dla 51% z nich laptop jest głównym źródłem rozrywki. 35% personalizuje swoje laptopy, na przykład naklejając na nie nalepki;
- „Luzacy” raczej nie przywiązują wagi do specyfikacji urządzenia. Tak twierdzi 43% respondentów. Dla 42% komputer służy wyłącznie do komunikacji z innymi, a 22% nie dba o wygląd swojego komputera. 25% wprost przyznaje, że ich urządzenie jest porysowane i zupełnie im to nie przeszkadza. 82% przyznało, że zdarza im się jednocześnie korzystać z komputera i pić napoje nad klawiaturą. „Luzacy” używają laptopa najczęściej w domu (88%).
Ultrabooki dopasowane do wymagań użytkowników
Wyniki badań powinny być ciekawą wskazówką dla producentów laptopów, wskazują bowiem, jakie rozwiązania i cechy powinny mieć urządzenia wprowadzane do sprzedaży. Takie opinie wzięto pod uwagę przy projektowaniu Huawei MateBook X Pro, dzięki czemu w krótkim czasie stał się on jednym z najpopularniejszych ultrabooków w Polsce.
„Szefowie”, którzy zwracają uwagę na sprawne działanie ultrabooka, w Huawei MateBook X Pro mogą docenić mocny procesor, dedykowaną kartę graficzną oraz pojemną pamięć SSD, która zapewni błyskawiczny dostęp do dokumentów i aplikacji. Spodoba im się także czytnik linii papilarnych, który umożliwia włączenie laptopa w 7,8 sekundy.
„Najlepsi przyjaciele”, którzy według badań zwracają uwagę na bezproblemowe działanie komputera, powinni docenić fakt, że flagowy notebook Huawei wyposażony został w aplikację PC Manager. Umożliwia ona błyskawiczne bezprzewodowe przesyłanie plików pomiędzy urządzeniami Huawei.
„Miłośnicy luksusu”, którzy według badań przywiązują wagę do wyglądu laptopa, mogą z kolei zwrócić uwagę na unikatowy design oraz dotykowy ekran FullView o rozdzielczości 3000x2000 pikseli. Otoczony czteromilimetrowymi ramkami pokrywa aż 91% wewnętrznej powierzchni laptopa. Dzięki temu laptop wygląda elegancko, jest też kompaktowy i lekki, co sprawia, że doskonale sprawdza się podczas podróży.
„Artystyczne dusze” z kolei na pierwszym miejscu stawiają komfort użytkowania, który może zaburzyć szybko wyczerpująca się bateria. Jednocześnie ultrabook jest przede wszystkim multimedialnym centrum rozrywki. I taki też jest Huawei MateBook X Pro. Wyposażony w wydajne baterie umożliwia nawet 15 godzin korzystania z internetu lub 12 godzin oglądania filmów. „Artystyczne dusze” docenią także profesjonalnej jakości system audiowizualny.
„Luzacy” powinni być zachwyceni Huawei MateBook X Pro także z innych powodów. Ultrabook waży zaledwie 1,33 kg. Do tego jest kompaktowy. Swoją powierzchnią niemal dorównuje kartce papieru A4. Jest także odporny na zachlapania wodą! Dla „Luzaków” to dobra wiadomość, skoro 82% z nich przyznaje się do picia napojów nad klawiaturą komputera.
W Polsce dominują „Miłośnicy luksusu”
Według badań Ipsos, w Polsce dominują „Miłośnicy luksusu” (28%) oraz „Artystyczne dusze” (26%). Do kategorii „Szefów” zalicza się 19% respondentów. 14% z nas to „Luzacy”. Najmniej liczną grupą są „Najlepsi przyjaciele” (12%). Ale niewiele więcej jest ich w innych krajach: w Szwecji - 18%, a w Danii - 17%. W Austrii, tak jak w Polsce, najliczniejsi są „Miłośnicy luksusu”, choć tyle samo jest „Artystycznych dusz” (po 26%). „Luzacy” stanowią 21%, „Szefowie” 14%, a „Najlepsi przyjaciele” 13%.
W Danii na pierwszym miejscu również znajdują się „Miłośnicy luksusu” (28%), choć „Luzaków” jest również dużo – 27%. Mniej liczną grupą są „Artystyczne dusze” (21%) i „Najlepsi przyjaciele” (17%). Najmniej jest „Szefów” - 7%. Podobnie jest w Szwecji, choć tutaj na pierwszym miejscu są „Luzacy” (25%), a na drugim miejscu „Miłośnicy luksusu” (24%). 22% to „Artystyczne dusze”, a 18% - „Najlepsi przyjaciele”. „Szefów” jest również najmniej - 11%.
Większe różnice są w pozostałych krajach skandynawskich. W Norwegii prym wiodą „Artystyczne dusze” (28%) oraz „Luzacy” (23%). Co piąty Norweg jest „Miłośnikiem luksusu”, natomiast 14% badanych można uznać za „Szefów” i „Najlepszych przyjaciół”. W Finlandii najliczniejsze są również „Artystyczne dusze” (28%). Na dalszych miejscach znaleźli się „Luzacy” (24%), „Miłośnicy luksusu” (19%) oraz „Najlepsi przyjaciele” (16%)
To, co jednak łączy mieszkańców Finlandii z pozostałymi Skandynawami, to nieprzesadna chęć do szefowania. W każdym państwie skandynawskim, gdzie przeprowadzono badania, „Szefowie” byli najmniej liczną grupą. W Finlandii stanowią oni 13%. W Norwegii, Szwecji i Danii – przypomnijmy – odpowiednio 14%, 11% i 7%. W Polsce jest inaczej. „Szefowie” stanowią trzecią najliczniejszą grupę (19%).
Czy to oznacza, że lubimy rządzić? Sam się przekonaj! Kliknij w podany link, aby dowiedzieć się do jakiej kategorii użytkowników laptopów należysz.
[1] Badanie przeprowadzone w lipcu 2018 przez Ipsos dla Huawei w Polsce, Austrii, Danii, Finlandii, Szwecji i Norwegii na reprezentatywnej próbie 3 000 użytkowników laptopów w przedziale wiekowym 20-49.
Huawei HUAWEI oraz hiszpańskie instytucje rządowe promują cyberbezpieczeństwo dla środowiska Internetu rzeczy podczas targów MWC 2017
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress firma HUAWEI, Hiszpański Narodowy Instytut ds. Bezpieczeństwa Cybernetycznego oraz organizacja Red.es opublikowały wspólny raport pod tytułem „Budowy zaufanego i zorganizowanego świata IoT”. czytaj więcejHuawei Huawei wprowadza pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G SOC 2.0 do użytku komercyjnego
Podczas trwających już targów Mobile World Congress w Barcelonie, Huawei wprowadził na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G do użytku komercyjnego pod nazwą Service-Oriented Core 2.0 (SOC 2.0). Wersja SOC 2.0 pokaże, w jaki sposób wykorzystać właściwości 5G, bowiem rozwiązanie to nie tylko gwarantuje łączność z siecią dla różnych branż, ale umożliwia także korzystanie z usług na żądanie. czytaj więcejHuawei Nowy HUAWEI WATCH 2 zaprezentowany na Mobile World Congress
Huawei Consumer Business Group zaprezentował zegarekHUAWEI WATCH 2. Urządzenie łączy w sobie możliwości smartfona z inteligentnymi aplikacjami smartwacha. Huawei Watch 2 na zewnątrz wygląda jak elegancki zegarek, a w środku oferuje zaawansowane funkcje sportowe. Nowe rozwiązania zwiększają motywację do trenowana i umożliwiają rejestrowanie bieżących postępów, jakie dają profesjonalne urządzenia do śledzenia osiągniętych wyników. czytaj więcej
Huawei Poznaj HUAWEI P10
Na początku tegorocznej edycji Mobile World Congress Huawei zaprezentował długo wyczekiwanego smartfona P10. Nowe urządzenie z serii P zachwyca designem i nowoczesnym oprogramowaniem. Ale to nie wszystko: nowe smartfony, dostępne w oryginalnych kolorach wyposażono w podwójny aparat drugiej generacji firmy Leica z zaawansowaną funkcją zdjęć portretowych. Po raz pierwszy przedni aparat został opracowany wspólnie z Leica, aby wynieść selfie na zupełnie nowy poziom. Oprócz rewolucyjnego smartfona P10, Huawei zaprezentował także drugą edycję Huawei Watch. czytaj więcejHuawei HUAWEI i Avira ogłosiły partnerstwo na rzecz cyberbezpieczeństwa
HUAWEI, dostawca rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych, podczas RSA Conference w San Francisco zawarł porozumienie o współpracy z firmą Avira, niemieckim producentem programów antywirusowych. Umowa partnerska przewiduje dostarczanie klientom na całym świecie systemów bezpieczeństwa opartych na chmurze obliczeniowej oraz ochronie przed złośliwym oprogramowaniem. czytaj więcejHuawei Prestiżowa iF Design Award dla Huawei Mate 9 Pro
Podczas Międzynarodowego Forum Wzornictwa Przemysłowego 2017 w Hanowerze, Mate 9 Pro został wyróżniony iF Design Award. To prestiżowe odznaczenie zdobyło w sumie aż pięć urządzeń Huawei. Oprócz Mate 9 Pro, docenione zostały także smartfon HUAWEI Nova Plus, tablet HUAWEI MediaPad M3, etui HUAWEI Mate 9 Pro Smart Cover i opaska HUAWEI FIT. czytaj więcejHuawei Nakładka EMUI 5.0 – szybsza niż czysty Android
Wielu użytkowników systemu Android ceni sobie możliwość korzystania z czystego systemu, czyli takiego, w którym producent smartfona nie zainstalował swoich aplikacji. Nie można jednak zapominać, że aplikacje te w kilku przypadkach sprawiają, że urządzenie pracuje stabilniej, działa jak nowe przez wiele długich miesięcy, a dodatkowo wyróżnia się niebanalnym wzornictwem. Przykładem takiej nakładki jest EMUI 5.0, zastosowanej w smartfonach Huawei z serii Mate 9. czytaj więcejHuawei Produkty HUAWEI z linii Small Cell uhonorowane prestiżową nagrodą iF Design Award
Najnowsze produkty HUAWEI z linii Small Cell – LampSite 3.0 oraz AtomCell BTS3912E – zostały wyróżnione nagrodą iF Design Awards podczas tegorocznego iF International Design Forum. Jury konkursu doceniło oba urządzenia m.in. za ich piękno oraz prostotę wzornictwa przemysłowego. czytaj więcejHuawei Dlaczego Huawei Mate 9 Pro działa jak nowy nawet po kilkunastu miesiącach?
Przez wiele lat urządzenia z systemem Android na pokładzie zwalniały po zaledwie kilku miesiącach użytkowania. Wynikało to z ogromnej liczby plików, które tworzył system. Nagromadzenie zbędnych danych powodowało nie tylko spadek wydajności smartfona, ale także skracało czas jego pracy na jednym ładowaniu. Rozwiązaniem problemów jest inteligentny algorytm, zastosowany w HUAWEI Mate 9 Pro. czytaj więcejHuawei Ruszył Mobilny Serwis Huawei
Na ulice Warszawy wyjechał Service Truck. Mobilny serwis Huawei dojedzie do każdego miejsca w Warszawie i przeprowadzi proste naprawy urządzeń Huawei (smartfony, tablety, modemy itp.). W ten sposób Firma ponownie wychodzi naprzeciw potrzebom swoich Klientów. Service Truck to kolejne udogodnienie, obok usługi Hotline i serwisu door-to-door, z którego będą mogli korzystać wszyscy Klienci Huawei. czytaj więcejHuawei HUAWEI oraz hiszpańskie instytucje rządowe promują cyberbezpieczeństwo dla środowiska Internetu rzeczy podczas targów MWC 2017
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress firma HUAWEI, Hiszpański Narodowy Instytut ds. Bezpieczeństwa Cybernetycznego oraz organizacja Red.es opublikowały wspólny raport pod tytułem „Budowy zaufanego i zorganizowanego świata IoT”. czytaj więcejHuawei Huawei wprowadza pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G SOC 2.0 do użytku komercyjnego
Podczas trwających już targów Mobile World Congress w Barcelonie, Huawei wprowadził na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie sieci rdzeniowej 5G do użytku komercyjnego pod nazwą Service-Oriented Core 2.0 (SOC 2.0). Wersja SOC 2.0 pokaże, w jaki sposób wykorzystać właściwości 5G, bowiem rozwiązanie to nie tylko gwarantuje łączność z siecią dla różnych branż, ale umożliwia także korzystanie z usług na żądanie. czytaj więcejHuawei Nowy HUAWEI WATCH 2 zaprezentowany na Mobile World Congress
Huawei Consumer Business Group zaprezentował zegarekHUAWEI WATCH 2. Urządzenie łączy w sobie możliwości smartfona z inteligentnymi aplikacjami smartwacha. Huawei Watch 2 na zewnątrz wygląda jak elegancki zegarek, a w środku oferuje zaawansowane funkcje sportowe. Nowe rozwiązania zwiększają motywację do trenowana i umożliwiają rejestrowanie bieżących postępów, jakie dają profesjonalne urządzenia do śledzenia osiągniętych wyników. czytaj więcej