LG

Dobre wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2017 - przychody firmy rosną

28.07.2017
Firma LG Electronics ogłosiła najnowsze wyniki finansowe - przychody w drugim kwartale wyniosły 14,55 bln KRW (USD 12,89 mld), co oznacza blisko 4% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Najlepsze efekty w ostatnich miesiącach uzyskała kategoria AGD, która w porównaniu z Q2 2016 poprawiła wyniki sprzedaży aż o 12%. Trzy z czterech działów biznesowych LG odnotowały wyższe niż w poprzednim roku przychody. Kwartalny zysk operacyjny LG wzrósł o 13,6% iwg najnowszych danych wynosi 664,1 mld KRW (USD 588,2 mln) mimo wyzwań w kategorii Mobile.

Największy udział w przychodach i zysku operacyjnym w drugim kwartale odnotował dział Home Appliance & Air Solution (odpowiednio: 5,25 bln KRW (USD 4,65 mld) i 465,7 mld KRW (USD 412,5 mln)). Wśród najlepszych wyników z Q2 znalazły się dane z rynku koreańskiego, gdzie zaraportowano wzrost aż o 43% w porównaniu do tego samego okresu w 2016 roku. Jak donosi spółka J.D. Power, oprócz świetnych wyników, LG „otrzymało w 2017 roku więcej nagród dla sprzętów kuchennych niż jakikolwiek inny producent, co świadczy o rosnącej satysfakcji klientów”*. Dział Home Appliance & Air Solution przewiduje wzrost zainteresowania urządzeniami AGD i klimatyzatorami w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Jednocześnie produkty LG klasy premium, takie jak lodówki InstaView czy pralki TWINWash, mają zapewnić wysokie marże.

Dział Home Entertainment zanotował w drugim kwartale zysk operacyjny 343 mld KRW (USD 303,80 mln) przy przychodach w wysokości 4,23 bln KRW (USD 3,75 mld). Wyniki działu Home Entertainment polepszyły się o 2% mimo spadku zapotrzebowania na telewizory. Bardzo dobra sprzedaż modeli premium (takich jak linie LG OLED i LG SUPER UHD) oraz efektywne zarządzanie kosztami zaowocowały dobrą marżą zysku operacyjnego w wysokości 8,1%. Według prognoz, sprzedaż telewizorów premium LG pozostanie na wysokim poziomie także w trzecim kwartale.

2 kwartał był wyzwaniem dla kategorii Mobile Communications – przychody wyniosły 2,70 bln KRW (USD 2,39 mld), a strata z działalności operacyjnej 132,4 mld KRW (USD 117,27 mln). Są to niemal identyczne wyniki jak te zaprezentowane w poprzednim roku, kiedy rezultaty sprzedaży smartfonów premium były niższe niż zakładano, a koszty części samych urządzeń wyższe. Rynek północnoamerykański odnotowywał jednak 13-procentowy wzrost głównie dzięki dobrym wynikom produktów ze średniej półki przeznaczonych dla szerokiej grupy odbiorców. Według prognoz, debiut nowej serii LG Q oraz planowane w najbliższych tygodniach wprowadzenie na rynek modeli LG najwyższej klasy wzmocni wyniki firmy w drugim półroczu 2017 r.

Dział Vehicle Components w dalszym ciągu odnotowuje wyraźny wzrost. Sprzedaż w drugim kwartale sięgnęła 882,6 mld KRW (USD 781,7 mln) - to o 38% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2016. Tak dobre wyniki to w dużej mierze efekt sukcesu usług telematycznych oraz sprzedaży części do wprowadzonego niedawno na rynek w USA samochodu elektrycznego Chevrolet Bolt. Pomimo, iż stałe inwestycje w nowe obszary biznesowe, takie jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (advanced driving assistance systems, ADAS) przyniosły w Q2 stratę z działalności operacyjnej w wysokości KRW 16,4 mld (USD 14,5 mln), to działania te zaczynają teraz przynosić efekty. Firma ogłosiła właśnie rozpoczęcie pierwszej współpracy w obszarze kamer ADAS z czołowym niemieckim producentem samochodów. Według prognoz, rynek inteligentnych komponentów samochodów elektrycznych czeka silny rozwój w drugiej połowie roku – w Ameryce Północnej wzrośnie dostępność Chevroleta Bolta, a w Europie rozwijane będą projekty innych pojazdów elektrycznych.


Objaśnienie kursów w drugim kwartale 2017
Wyniki nieaudytowanych kwartalnych zysków LG Electronics oparte są na Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) dla 3-miesięcznego okresu zakończonego 30 czerwca 2017 r. Kwoty wyrażone w południowokoreańskich wonach (KRW) przeliczane są na dolary amerykańskie (USD) po średnim kursie z 3-miesięcznego okresu odpowiadającego omawianemu kwartałowi, gdzie USD 1 równa się KRW 1129,05.

* Firma LG uzyskała najwyższą ocenę w odpowiednich obszarach badania J.D. Power 2017 mierzącego poziom satysfakcji z pralek i sprzętu kuchennego (J.D. Power 2017 Laundry and Kitchen Appliance Satisfaction Study). Analizę oparto na 6241 odpowiedziach dotyczących sprzętów kuchennych i 14 745 odpowiedziach dotyczących pralek, sprawdzających opinie klientów na temat ich nowych sprzętów zakupionych w ciągu ostatnich 12 miesiącach. Badanie zostało przeprowadzone między lutym a marcem 2017 r. Doświadczenia innych konsumentów mogą być odmienne. Szczegóły: jdpower.com.

News Stwórz efektowne stoisko na targi branżowe z trybunką reklamową

Uczestnictwo w tragach branżowych to znakomita okazja zarówno do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, jak i spotkania się z potencjalnymi klientami. W targach biorą udział przede wszystkim osoby zainteresowane daną branżą i jej ofertą, dlatego warto zadbać o jak najciekawsze stoisko. Można je stworzyć z pomocą materiałów promocyjnych drukowanych oraz trybunki wystawienniczej, która pomaga wyróżnić prezentowana ofertę i lepiej zapamiętać markę.

1. Czym jest trybunka reklamowa?
2. Trybunki reklamowe przykuwają uwagę na targach czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za II kw. 2017 r.

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2017 roku. Spółka wypracowała w tym okresie przychody w wysokości 361 mln zł i wygenerowała 97 mln zł Skorygowanego zysku EBITDA (marża 27 proc.). czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej