Jako telekom, Mobile Vikings od zawsze podkreśla, że nie lubi ograniczeń, a dostęp do nowych technologii, jak wszystkie inne rzeczy - należy się każdemu. Operator podchodzi do zdiagnozowanego już dawno problemu w sposób świeży i niestandardowy - pokazuje że wymiana doświadczeń między pokoleniami może (i powinna) być przede wszystkim dobrą zabawą. Jak mówią przedstawiciele firmy, na własnym podwórku zaobserwowali, że seniorzy mają bardzo wiele do zaoferowania, ale przez brak dostatecznej wiedzy nie potrafią się tym podzielić. Te obserwacje były punktem wyjścia do zainaugurowanej właśnie akcji “Podłącz się!”.
Operator chce pokazać, że rozwiązaniem problemu nie są wielogodzinne warsztaty z obsługi Excela. Zamiast tego Mobile Vikings w planach ma między innymi Targi Nowych Technologii połączone z pokazami VR dla seniorów czy Cyfrowy Speed Dating, podczas którego podejmie dialog z osobami starszymi i pomoże rozwiązać technologiczne problemy. A wszystko w ramach wspólnego spędzania czasu i radości z czerpania z wzajemnych doświadczeń.
Skąd inicjatywa operatora?
Na co dzień mamy styczność z seniorami, dla których nowa technologia jest czymś zupełnie obcym. Przekręcanie nazw ze Skype na Skajpaj jest normą. Zarówno naszym dziadkom, jak i rodzicom nie raz tłumaczy się proces obsługi smartfona czy laptopa, ale przecież młodzi ludzie pytają o równie absurdalne z perspektywy seniorów kwestie - chociażby jak ugotować ziemniaki czy zrobić domowy rosół. To dlatego operator największy nacisk kładzie właśnie na wymianę doświadczeń i naukę nowych rzeczy.
Chociaż na pokładzie Mobile Viking dominują osoby młodsze, wśród użytkowników operatora znajdują się także seniorzy, którzy często nie wiedzą w jaki sposób wykorzystać chociażby zgromadzone w telefonie paczki internetu.
- Wielokrotnie zdarzało się, że nasi Help Desk Heroes oprócz rozmów o usłudze, podpowiadają seniorom jak rozszyfrować niektóre funkcje smartfona bądź tłumaczą, jak korzystać z aplikacji. Jedna z naszych ViQueen zawsze notuje wszystko, co mówimy jej przez telefon, bo nie jest pewna czy uda się jej to później samej powtórzyć. Z kolei inna ViQueen po pierwszej wizycie w naszym biurze, kiedy podczas rejestracji numeru przy okazji zainstalowaliśmy na jej komputerze pasjansa, odwiedza nas regularnie z prośbą o pomoc przy obsłudze sprzętu elektronicznego. To tylko przykłady, ale takich sytuacji jest naprawdę wiele - mówi Bartek Grabowski, Chief Marketing Officer w Mobile Vikings Polska.
Celem Mobile Vikings jest rozpoczęcie dialogu międzypokoleniowego, ale także - a może i przede wszystkim - nakłonienie młodych Vikingów do włączania swoich bliskich do świata wirtualnego. Internet ma być tu tylko przyczynkiem do tego, żeby się spotkać.
Już po pierwszych przeprowadzonych przez Mobile Vikings działaniach, jakimi były warsztaty organizowane we współpracy z Wrocławskim Centrum Seniora, uczestnicy wykazali swoje zaangażowanie i chęć do podjęcia dialogu międzypokoleniowego. Przedstawiciele telekomu podkreślają, że zależy im na pokazaniu siły i wartości seniorów w Polsce, ale przede wszystkim w stolicy Dolnego Śląska, czyli w naturalnym środowisku operatora. Internet i nowe technologie to przede wszystkim zabawa, która należy się im tak samo, jak młodym. Poprzez “Podłącz się!” operator chce tę radość seniorom dostarczyć - po swojemu.