Wiadomości firmowe

Na myśl o poniedziałku Polacy planują wakacje? Niedzielne wieczory z największą liczbą wyszukiwań

22.03.2019
Polacy najchętniej planują swoje wiosenne podróże w niedziele, wtorki i poniedziałki.

Warszawa, 19 marca 2019r. – Wygląda na to, że Polacy wybudzają się z zimowego snu i zaczynają planować wiosenne wyjazdy. Wyszukiwarka KAYAK.pl odnotowała ponad 36% wzrost wyszukiwań lotów i hoteli względem minionego kwartału. Eksperci serwisu postanowili sprawdzić, w jakie dni tygodnia Polacy najczęściej planują swoje wojaże oraz jakie kierunki wybierają najchętniej.

Planowanie wakacji – idealna recepta na początek tygodnia?

Nic tak nie motywuje Polaków do planowania wakacji jak… myśl o pracy. Według danych KAYAK.pl, najwięcej wyszukiwań lotów i hoteli odnotowuje się w niedzielę, a najpopularniejsze godziny to przedział między 19:00 a 23:00. Czy to myśl o poniedziałku skłania Polaków do marzenia o dalekich wyjazdach? Podobnie wysoką aktywność użytkowników widać jeszcze we wtorki i poniedziałki. Można przypuszczać, że szczególnie na początku tygodnia pomaga myśl o podróży. Co ciekawe,  godzina 12:00 to poza wieczorami kolejna najchętniej wybierana pora na planowanie wyjazdu. Można przypuszczać, że około południa Polacy mają silną potrzebę oderwania się od codziennych obowiązków i wczesny lunch w pracy jest na to najlepszym sposobem. Im dalej od biura, tym zainteresowanie wiosenną wycieczką spada. W piątki i soboty wyszukiwania spadają o niemal 29% względem najgorętszego okresu w tygodniu, czyli niedziel.

Dokąd na wagary?

Nadejście wiosny rozbudziło wśród Polaków potrzebę ucieczki od codziennej rutyny i obowiązków – liczba wyszukiwań lotów i hoteli wzrosła w pierwszych miesiącach roku o 36% w stosunku do poprzedniego kwartału. Jakie miejsca Polacy najchętniej wybierają na swój „dzień wagarowicza”? Jak pokazują dane KAYAK.pl, wśród najpopularniejszych kierunków znalazły się europejskie stolice: Rzym, Londyn i Paryż. Dużym zainteresowaniem cieszą się także Mediolan, Barcelona i Lizbona. Osoby, które planują nieco dłuższy urlop chętnie wybierają Bangkok, Nowy Jork i tajlandzki Phuket.

Aleksandra Sowa-Frąckowiakrzecznik prasowy KAYAK.pl komentuje: „Po długiej zimie, większość z nas z utęsknieniem wyczekuje nadejścia wiosny. Dłuższe dni i słoneczna pogoda napawają pozytywną energią i motywują, aby wyjść z zamkniętych czterech ścian. Wyniki naszego ostatniego badania potwierdziły, że piękna aura zachęca do podróżowania, Polacy chętniej niż zimą planują wakacje. Osoby, które szukają nieco mniej oczywistych kierunków, mogą skorzystać z funkcji KAYAK Explore – wystarczy określić swój budżet oraz przedział czasowy wyjazdu, a następnie narzędzie zaproponuje listę kierunków na idealne wakacje”. 

UWAGI:

Analiza powstała w oparciu o wyszukiwania lotów i hoteli na KAYAK.pl w przedziale czasowym 1.01-6.03.2019 (Q1 2019) vs. 1.10-6.12.2018 (Q4 2018) dla podróży w przedziale czasowym 1.01-30.06.2019 vs. 1.10.2018-31.03.2019. Najpopularniejsze pory/godziny wyszukiwań zostały przedstawione dla czasu środkowoeuropejskiego (CET).

O KAYAK

KAYAK pomaga milionom podróżników na całym świecie pewnie podejmować decyzje dotyczące podróży. Jako światowy lider wśród wyszukiwarek turystycznych KAYAK przeszukuje inne strony i pokazuje informacje potrzebne do znalezienia odpowiednich lotów, hoteli, samochodów na wynajem oraz wczasów. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką należącą do Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.KAYAK.pl.

Wiadomości firmowe Wiarygodne dane z kampanii mobile, Selectivv przedstawia narzędzie: Mobile Audience Meter

Selectivv Mobile House, ekspert w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych, przedstawia najnowsze narzędzie Mobile Audience Meter. Innowacyjne rozwiązanie pozwala na skuteczniejszą weryfikację rezultatów kampanii mobile oraz dokładne poznanie jej odbiorców poprzez weryfikację z danymi Selectivv DMP – największą w Polsce bazą danych o użytkownikach urządzeń mobilnych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wiarygodne dane z kampanii mobile, Selectivv przedstawia narzędzie: Mobile Audience Meter

Selectivv Mobile House, ekspert w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych, przedstawia najnowsze narzędzie Mobile Audience Meter. Innowacyjne rozwiązanie pozwala na skuteczniejszą weryfikację rezultatów kampanii mobile oraz dokładne poznanie jej odbiorców poprzez weryfikację z danymi Selectivv DMP – największą w Polsce bazą danych o użytkownikach urządzeń mobilnych. czytaj więcej