Wiadomości firmowe

Polacy coraz chętniej zostają na wakacje w kraju: ponad 30-procentowy wzrost liczby wyszukiwań noclegów w Polsce

10.05.2019
Cudze chwalicie, swojego nie znacie? Wręcz przeciwnie – Polacy coraz chętniej planują wakacje w kraju. O urlopie w Polsce częściej myślą też turyści z zagranicy.
  • W tegorocznym okresie wakacyjnym Polska odnotowała wzrost zainteresowania zarówno wśród turystów z kraju, jak i z zagranicy.
  • Urlop w Polsce cieszy się największą popularnością wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii, USA i Hiszpanii.
  • Egzotyczne kierunki jak Korea Południowa, Liban czy Mongolia to kraje, w których widać największy wzrost liczby wyszukiwań lotów do Polski w stosunku do wakacji 2018.

W tym roku Polacy jeszcze chętniej planują spędzić urlop w kraju – o 32% wzrosła liczba wyszukiwań wakacyjnych noclegów w Polsce w stosunku do lata 2018. Jednak nie tylko lokalnie Polska jest coraz popularniejszym kierunkiem urlopowym. W porównaniu z zeszłym sezonem także zainteresowanie zagranicznych turystów wzrosło o niemal 9%.

Urlop w Polsce

Które miejsca w kraju najczęściej planują odwiedzić Polacy? W sezonie letnim największą popularnością cieszą się nadmorskie kurorty. W pierwszej dziesiątce znalazły się zarówno duże miasta, jak i mniejsze nadbałtyckie miejscowości takie jak: Gdańsk, Kołobrzeg, Sopot, Gdynia, Międzyzdroje i Świnoujście. Jednak nie zdominowały one czołówki rankingu – listę ulubionych kierunków Polaków otwiera Warszawa, która cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem przez cały rok. Tuż za nią, na drugim miejscu, uplasowało się Zakopane.

Z kolei zagraniczni turyści chętnie odwiedzają największe miasta: Warszawę, Kraków, Katowice czy Gdańsk, które znalazły się na czele rankingu. Co ciekawe, Katowice cieszą się największym wzrostem liczby wyszukiwań w porównaniu z ubiegłym rokiem – o ponad 126% wzrosło zainteresowanie zagranicznych turystów tym miastem. Niewiele mniejsze wzrosty odnotowały też mazurskie Mikołajki (+107%) oraz Poznań (+64%). Z kolei największy spadek w stosunku do ubiegłorocznych wakacji zanotował Wrocław – do którego liczba wyszukiwań na ten okres spadła o ponad 70%.

Aleksandra Sowa-Frąckowiak, rzecznik prasowy KAYAK.pl, komentuje: „Zarówno Polacy, jak i turyści z zagranicy coraz częściej decydują się na spędzenie wakacyjnego urlopu w Polsce. Najchętniej z opcji tej korzystają  mieszkańcy Wielkiej Brytanii, USA i Hiszpanii. Zaskakuje jednak, jak daleko sięga popularność Polski – największe wzrosty zainteresowania lotami widać w Korei Południowej, Libanie i  Mongolii. Kraje te odnotowały ponad 100% wzrostu liczby wyszukiwań z roku na rok. Rosnące zainteresowanie zaobserwowaliśmy również wśród turystów z Islandii, Arabii Saudyjskiej czy Chile, co jest naprawdę niezwykłe. Bardzo cieszy nas, że dzięki coraz większej liczbie połączeń i narzędzi ułatwiających organizowanie wyjazdów, takie piękne kierunki jak Polska cieszą się popularnością na całym świecie”.

Wiadomości firmowe Wiarygodne dane z kampanii mobile, Selectivv przedstawia narzędzie: Mobile Audience Meter

Selectivv Mobile House, ekspert w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych, przedstawia najnowsze narzędzie Mobile Audience Meter. Innowacyjne rozwiązanie pozwala na skuteczniejszą weryfikację rezultatów kampanii mobile oraz dokładne poznanie jej odbiorców poprzez weryfikację z danymi Selectivv DMP – największą w Polsce bazą danych o użytkownikach urządzeń mobilnych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wiarygodne dane z kampanii mobile, Selectivv przedstawia narzędzie: Mobile Audience Meter

Selectivv Mobile House, ekspert w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych, przedstawia najnowsze narzędzie Mobile Audience Meter. Innowacyjne rozwiązanie pozwala na skuteczniejszą weryfikację rezultatów kampanii mobile oraz dokładne poznanie jej odbiorców poprzez weryfikację z danymi Selectivv DMP – największą w Polsce bazą danych o użytkownikach urządzeń mobilnych. czytaj więcej