Pierwsze kino VR w Polsce powstało przy udziale firmy Samsung - Warszawa, Multikino Złote Tarasy
The Missed Spaceflight (pol. Przegapiony Lot)
Samsung

Pierwsze kino VR w Polsce powstało przy udziale firmy Samsung - Warszawa, Multikino Złote Tarasy

04.08.2017
Wirtualna rzeczywistość wkracza do polskich kin. Warszawa będzie pierwszym miastem w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, które dzięki smartfonom Samsung Galaxy S8 oraz goglom Gear VR, umożliwi mieszkańcom oglądanie seansów w technologii VR. W ramach współpracy firm Samsung oraz sieci Multikino Polska, miłośnicy filmów i wirtualnej rzeczywistości odwiedzający Multikino Złote Tarasy, będą mogli obejrzeć kilkanaście produkcji filmowych w 360 stopniach. Pierwsze seanse startują już 4 sierpnia.

W specjalnej sali kinowej znajdującej się na II piętrze warszawskiego Multikina w Złotych Tarasach na odwiedzających czeka 25 stanowisk wyposażonych w zestawy Gear VR i Samsung Galaxy S8. To właśnie ten smartfon odpowiada za wysoką rozdzielczość wyświetlanego w goglach VR obrazu: 2960 x 1440 pikseli. Dzięki takiej jakości obrazu można odnieść wrażenie, że jest się nie tyle widzem, co uczestnikiem samego filmu i jednym z jego aktorów.

– To dla nas ważny i symboliczny dzień. Cieszymy się, że to właśnie technologia Samsung umożliwiła otwarcie pierwszego w Polsce i jednego z pierwszych w tej części Europy kina VR. Wirtualna rzeczywistość staje się dzisiaj dostępna absolutnie dla wszystkich. Wystarczy rozsiąść się wygodnie w fotelu i założyć na głowę okulary Gear VR ze smartfonem Galaxy S8, aby dosłownie przenieść się w wybrany przez siebie seans – mówi Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska – To zupełnie nowy wymiar doświadczenia filmowego. Dotychczas to reżyser decydował o tym, co i jak oglądamy. Teraz ta decyzja leży w naszych rękach. To widz decyduje, jaki element świata chce w tej chwili oglądać. To on tak naprawdę jest reżyserem filmu VR. Jesteśmy przekonani, że dzięki takiemu przesunięciu punktu ciężkości: z obrazu na widza, wirtualna rzeczywistość okaże się kolejnym kamieniem milowym w rozwoju kina – dodaje Olaf Krynicki.

Filmy, które już od 4 sierpnia będzie można zobaczyć w warszawskim Multikinie w ramach technologii VR, zostały pogrupowane w 4 kategorie: Podróże, Niesamowite doświadczenia, Dla rodzin, Sztuka.

– Dzięki współpracy z firmą Discovery widz bez wychodzenia z kina przeniesie się w najdalsze zakątki świata, aby podziwiać piękno tamtejszej przyrody – wyjaśnia Marcin Duda, head of digital sieci Multikino Polska – Zaprosimy w podróż po m.in.: Japonii, Włoszech, Hawajach czy Arktyce. Ponadto widz będzie miał możliwość wzięcia udziału w historycznym locie statku kosmicznego Sojuz-30, uruchamiając aplikację The Missed Spaceflight (pol. Przegapiony Lot) i przenosząc się na orbitę okołoziemską. Dla dzieci mamy animacje przygotowane przez twórców „Madagaskaru”. W cyklu „Dla rodzin” pokażemy: „Invasion”, „Discovery tigers”, „Elephants on the Brink”. Filmy z kategorii „Sztuka” pozwolą zapoznać się m.in. z twórczością Salvadora Dali („Dreams of Dali”). W ramach „Niesamowitych doświadczeń” wyświetlimy: „Tokyo Light Oddyssey”, „Sonar”, „Longing for Wilderness” – dodaje Marcin Duda.

Projekcje potrwają maksymalnie 20 minut, a każdy seans zostanie poprzedzony krótkim instruktażem wprowadzającym w wirtualny świat. Widz na miejscu będzie miał możliwość wyboru tematyki oglądanych filmów. Oferta jest szeroka i skierowana do każdej grupy wiekowej – od najmłodszych po osoby starsze. Istnieje również możliwość skorzystania z oferty dla całej rodziny. – Zależy nam, żeby VR stał się za naszą sprawą rozrywką rodzinną, a nie czymś znanym bliżej tylko wielbicielom nowych technologii – tłumaczy Marcin Duda, head of digital sieci Multikino Polska.

Bilety na seanse VR będą kosztować: 15 zł (bilet ulgowy) lub 20 zł (bilet normalny) w dzień powszedni i odpowiednio - 19 zł lub 24 zł w weekendy. Zostały przewidziane także bilety w cenach promocyjnych (m.in. VR Rodzinny Weekend za 19 zł). Seanse będą zaczynać się po godz. 16 od poniedziałku do piątku, a w sobotę i niedzielę Multikino VR by Samsung będzie otwarte przez cały dzień.

Partnerami Multikina VR by Samsung są MIMO.OOO – pierwsze w kraju studio dedykowane kreacji i produkcji treści w wirtualnej rzeczywistości i wideo 360 oraz firma World of VR, która wspólnie z RDS Group stworzyła unikalny system do prowadzenia pokazów synchronicznych.

VR-ową rewolucję w europejskich kinach zapoczątkował Amsterdam. Warszawa, dzięki własnemu kinu VR, dołącza natomiast do nielicznego grona miast na Starym Kontynencie, w których mieszkańcy mogą doświadczyć wirtualnej rzeczywistości na własnej skórze.

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

Samsung Samsung otwiera swój trzeci Brand Store w Warszawie

14 września firma Samsung Electronics Polska otwiera w Warszawie swój trzeci Brand Store. Sklep można odwiedzić w nowym centrum handlowym Galeria Północna przy ul. Światowida 17. Na blisko 160 m2 Samsung prezentuje swoje najnowsze smartfony, tablety i smartwatche. Nie brakuje również sprzętu audio, RTV oraz AGD. To już siedemnasty salon Brand Store marki w Polsce. Z tej okazji firma Samsung Electronics Polska przygotowała dla odwiedzających atrakcyjną promocję. czytaj więcej