Światłowód od T‑Mobile – kolejny krok w realizacji strategii oferowania zintegrowanych usług mobilnych i stacjonarnych
Zobacz więcej na T-Mobile.pl.
W ramach porozumienia T‑Mobile uzyska dostęp do infrastruktury światłowodowej partnera i z jej wykorzystaniem będzie świadczył usługi oparte na transmisji danych na obszarach nieregulowanych. Umowa zagwarantuje T‑Mobile dostęp do 1,7 miliona gospodarstw domowych, co wraz z planami inwestycyjnymi partnera na obszarze regulowanym do końca bieżącego roku daje potencjał dotarcia do 2,7 mln gospodarstw domowych. Firma planuje, że pierwsi klienci – tak indywidualni jak i z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw - będą mogli skorzystać z pełnego zakresu usług stacjonarnych świadczonych przez T‑Mobile na infrastrukturze światłowodowej najpóźniej w pierwszym kwartale przyszłego roku.
„Podpisana dzisiaj umowa to krok jeden z kilku, które musimy postawić na drodze do stania się operatorem w pełni konwergentnym i dowodzi konsekwencji z jaką realizujemy raz przyjętą strategię. Zapotrzebowanie na usługi konwergentne rośnie dynamicznie ale dziś penetracja nimi jest stosunkowo niska.” – komentuje Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
„T-Mobile zyskuje dziś istotne możliwości rozwoju i wychodzi naprzeciw tym wszystkim klientom, którzy doceniają jakość jaką niesie z sobą marka T‑Mobile. Kompleksowa oferta telekomunikacyjna wymaga obecności dobrych usług stacjonarnych, dlatego chcemy ją wzmacniać w oparciu o wszelkie dostępne możliwości.” - Podsumowuje Maierhofer.
Podpisanie umowy jest jednocześnie początkiem kolejnego etapu, w którym partnerzy muszą zintegrować swoje systemy i przetestować wszystkie elementy techniczne oraz jakość i niezawodność usług, tak aby klienci T‑Mobile Polska korzystali z usługi o najlepszych możliwych parametrach.
„Pozyskanie GTS Polska i T-Systems Polska dało nam wiedzę i doświadczenie w zakresie świadczenia usług stacjonarnych dla klientów B2B, które zamierzamy wykorzystać w pracy dla klientów indywidualnych i małych przedsiębiorstw.” – komentuje Maierhofer. „Chcemy żeby pierwsi klienci mogli skorzystać z oferty światłowodowej T‑Mobile najpóźniej w pierwszym kwartale przyszłego roku, ale podstawą jest zapewnienie najwyższej jakości usług.” – dodaje.
Polityka koncentracji na perspektywie klienta i dynamiczne działania z niej wynikające przynoszą T Mobile Polska liczne pozytywne rezultaty. Firma systematycznie pozyskuje klientów, notuje coraz lepsze wyniki w bilansie przenoszalności numerów i rozwija sieć sprzedaży. Obok rosnących wyników operacyjnych notuje także poprawę w zakresie satysfakcji klientów. T‑Mobile konsekwentnie realizuje strategię transformacji z operatora usług mobilnych do operatora w pełni konwergentnego. Dotychczas w ramach realizowanej strategii T‑Mobile Polska kupił GTS Polska, a także przejął T-Systems Polska, spółkę zależną od Deutsche Telekom, i na bazie zasobów i kompetencji wszystkich firm zbudował ofertę konwergentną dedykowaną klientom biznesowym. Kolejnym krokiem będzie zaoferowanie oferty łączonej usług stacjonarnych i mobilnych klientom indywidualnym i mniejszym odbiorcom z rynku B2B.
„Wszystkie te dokonane i nadchodzące działania pozwolą nam uzyskać właściwą skalę naszej obecności na rynku. Jest to niezbędne by odpowiedzieć na wszystkie potrzeby naszych klientów, w nowej erze komunikacji” – podsumowuje Andreas Maierhofer.