Zobacz więcej na T-Mobile.pl.
18 września w Warszawie T‑Mobile Polska oraz Nexera podpisały umowę o współpracy, na mocy której operator kablowy udostępni swoją sieć T‑Mobile na potrzeby świadczenia usług stacjonarnych klientom prywatnym.
Dzięki umowie T‑Mobile uzyska dostęp do 450 tysięcy gospodarstw domowych, które znajdą się w zasięgu sieci światłowodowej Nexera do 2020 roku. W zasięgu budowanej na terenie 4 województw sieci (kujawsko-pomorskie, łódzkie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie) znajdą się przede wszystkim domy jednorodzinne zlokalizowane na terenach wiejskich i podmiejskich. Pierwsze komercyjne wdrożenia oferty T‑Mobile na sieci Nexera planowane są w 2019 roku.
Konsekwentnie realizujemy naszą strategię budowania operatora usług konwergentnych o zasięgu krajowym. Umowa ta w znakomity sposób uzupełnia nasz potencjał dostarczania usług stacjonarnych w technologii FTTH dla klientów indywidualnych - mówi Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile i Przewodniczący Rady Nadzorczej T-Systems.
Oprócz już ustalonych warunków dzierżawy, przed uruchomieniem pierwszych usług firmy dopracują szczegółowe zasady dostarczania ich klientom. To istotny dla T‑Mobile element budowania spójnej propozycji dla klientów usług na bazie dzierżawionej infrastruktury światłowodowej. Dzięki zawartemu porozumieniu w dokładnie taki sam sposób będą sprzedawane i dostarczane usługi dla wszystkich klientów niezależnie od tego z sieci dostępowej którego z operatorów udostępniających łącza T‑Mobile będą korzystać. Elementem umowy obu firm jest również możliwość dzierżawy przez T‑Mobile tzw. ciemnych włókien na potrzeby realizowania usług dla klientów obszaru B2B.
To druga umowa dzierżawy sieci światłowodowej FTTH podpisana przez T‑Mobile. W lipcu br. podpisana została umowa z Orange, w ramach której T‑Mobile zapewnił sobie dostęp do infrastruktury operatora na obszarach nieregulowanych. Obecnie trwają prace po stronie działów IT obu firm tak aby zapewnić integrację systemów i właściwe działanie usług.
Wszystkie prace przygotowawcze przebiegają zgodnie z planem dlatego podtrzymujemy nasze wcześniejsze deklaracje, że zaoferujemy usługi szybkiego Internetu dla klientów indywidualnych i biznesowych najpóźniej na początku przyszłego roku. - podsumowuje Maierhofer.
Do końca roku T‑Mobile uzyska dostęp do 2,7 mln gospodarstw domowych, w których będzie mógł oferować usługi z wykorzystaniem infrastruktury światłowodowej Orange. Na bazie obecnie posiadanych umów zasięg ten zwiększy się do 4,5 mln gospodarstw domowych do 2020 roku.
News Internet mobilny: jak wybrać optymalny plan dla swoich potrzeb?
Wybór odpowiedniej umowy internetu mobilnego może być trudnym wyzwaniem. To decyzja, przy której trzeba przeanalizować kilka istotnych kwestii. Na co zwrócić uwagę przed podpisaniem kontraktu, by cieszyć się komfortowym korzystaniem z sieci? czytaj więcejNews Szybka naprawa usterek IT dla Twojej firmy. Poznaj IT Service Management
Monitorowanie sieci informatycznej w firmie i sprawne usuwanie usterek to podstawa, by zapewnić optymalne warunki pracy dla każdego działu. Bez prawidłowo działającego systemu IT trudno zbudować duże przedsiębiorstwo i zadbać o jego dalszy rozwój zgodnie z nowoczesnymi standardami. Usługi informatyczne są zatem kluczowe dla współczesnych firm. Jeśli w przedsiębiorstwie nie ma jeszcze działu IT, warto stworzyć nowoczesny servicedesk, który zajmie się bieżącym monitorowaniem sieci i usuwaniem usterek.
1. IT service management a ciągłość działania systemów informatycznych
2. Intuicyjny helpdesk do zarządzania usługami IT