Zobacz więcej na T-Mobile.pl.
W drugim kwartale bieżącego roku T-Mobile pozyskał 78 tysięcy klientów kontraktowych i 22 tysiące klientów prepaid. W sumie, na koniec półrocza T-Mobile obsługiwał 10,609 mln klientów.
Na przestrzeni ostatniego roku koncentrowaliśmy się na jakości obsługi oraz doświadczeń klienta i obserwujemy pozytywne rezultaty podjętych działań. Wzrost satysfakcji klientów, fakt, że wracają do nas i zostają w T-Mobile na dłużej ma swoje odzwierciedlenie w dobrych wynikach operacyjnych firmy. – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes T-Mobile Polska. Będziemy kontynuować naszą strategię jednocześnie rozwijając portfolio usług, aby najpóźniej w pierwszym kwartale przyszłego roku móc zaoferować klientom komplet usług stacjonarnych i mobilnych dla domu.
Churn na najniższym poziomie od 2012 roku
W badaniach satysfakcji klienci najwyżej oceniają jakość usług, w tym prędkość przesyłania danych i pokrycie siecią oraz obsługę klienta, jak również zaufanie do operatora i ofertę cenową. Ma to przełożenie na wskaźnik odejść klientów kontraktowych (churn), który w tym segmencie wyniósł 0,9% bazy klientów. To wynik lepszy od analogicznego kwartału ubiegłego roku, kiedy to wynosił on 1,1%. Ostatni raz tak niski wskaźnik odejść klientów kontraktowych T-Mobile uzyskał w 3 kwartale 2012 roku. Widoczne jest to również w statystykach przenoszenia numerów (MNP), gdzie T-Mobile w drugim kwartale stracił jak dotychczas najmniej numerów, pozyskując jednocześnie od innych operatorów ponad 87 tysięcy klientów i kończąc kwartał z dodatnim bilansem ponad 6 tysięcy kart SIM.
Uwzględniając RLAH stabilne przychody w pierwszej połowie roku
T-Mobile utrzymał przychody na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie roku ubiegłego. W drugim kwartale tego roku operator uzyskał przychody w wysokości 1,566 mln złotych (spadek o 1,8% rok do roku powodowany regulacją RLAH), a w całym pierwszym półroczu 2018 r. 3,135 mln złotych, co jest wynikiem stabilnym w porównaniu z pierwszą połową 2017r.
Wynik EBITDA w drugim kwartale tego roku wyniósł 432 mln złotych, a w całym półroczu 2018 r. 834 mln złotych. W porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku EBITDA zmalała o 17,7%, a porównując pierwszą połowę 2018 z analogicznym okresem ubiegłego roku o 12,9% za co w znacznym stopniu odpowiedzialne były niższe przychody i wyższe koszty odzwierciedlające wpływ regulacji RLAH. Bez uwzględniania tego negatywnego wpływu wynik EBITDA w pierwszym półroczu 2018 roku spadł o 4,6%.
Wynik EBITDA to w dużej mierze krótkookresowy efekt wzrostu kosztów pośrednich, jakimi są inwestycje w rozbudowę i rewitalizację sieci sprzedaży czy poprawę jakości obsługi klienta. – komentuje Juraj Andras, CFO T-Mobile Polska. Zakończenie projektów inwestycyjnych zwiększy naszą efektywność kosztową, co wraz ze stabilnymi przychodami i dobrym wynikiem operacyjnym pozwala oczekiwać polepszenia wyników w kolejnych kwartałach.
Sieć dostosowana do potrzeb klientów
W drugim kwartale T-Mobile rozpoczął proces zmiany sposobu wykorzystania posiadanych zasobów sieciowych. Zgodnie z porozumieniem zawartym z Orange obie firmy przestały współdzielić częstotliwości z zakresu 900MHz. Obecnie T-Mobile samodzielnie wykorzystuje posiadane częstotliwości, co przełożyło się na zwiększenie pojemności sieci 3G, ale pozwoliło również na uruchomienie 220 nowych stacji oferujących zasięg 3G głównie na wschodzie Polski. Jednocześnie realizowany jest drugi z projektów porozumienia, a więc zakończenie współdzielenia zasobów częstotliwości 1800 MHz. Dotychczas prace rozpoczęły się w 5 z 12 miast, a zakończenie projektu we wszystkich największych miastach Polski planowane jest na koniec tego roku.
Na początku tego roku T-Mobile testował przeznaczenie części częstotliwości z zakresu 2100MHz pod usługi w technologii LTE. Po udanych testach T-Mobile rozwija sieć LTE2100 na obszarach miejskich, mając na koniec pierwszego półrocza blisko 1100 takich stacji. Zmiany te mają na celu wyjście naprzeciw potrzebom klientów, którzy z każdym kwartałem coraz częściej korzystają z transmisji danych w sieci LTE.
T-Mobile konsekwentnie realizuje kolejne etapy zapoczątkowanej w 2017 roku strategii przejścia od bycia operatorem usług mobilnych do dostawcy usług konwergentnych. Kolejnymi krokami tej strategii było wprowadzenie oferty FMS, a ostatnio podpisanie umowy na dzierżawę światłowodów od Orange. Obecnie trwają przygotowania techniczne, których finałem będzie pełna oferta stacjonarna T-Mobile.
Jednocześnie firma otwarta jest na nowe biznesy budowane w oparciu o posiadane już technologie. W czerwcu br. T-Mobile podpisał porozumienie z Kazimierzem Dolnym w ramach którego już teraz trwają przygotowania do zrealizowania pierwszego w Polsce kompleksowego projektu smart city. Natomiast PEC Geotermia Podhalańska S.A będzie pierwszym przedsiębiorstwem, do którego T-Mobile, we współpracy z firmą ABARO, dostarczy kompleksowe rozwiązanie zakresu infrastruktury telemetrycznej w oparciu o technologię NB IoT
T-Mobile T-Mobile Polska - wyniki finansowe w Q1 2018
- Stabilne przychody w kwocie 1,569 mln złotych- Stabilna EBITDA po wyłączeniu wpływu regulacji roamingowej; spadek o 30 mln spowodowany regulacją roamingową
- 6,990 miliona klientów abonamentowych – wzrost o 294 tysiące w ciągu roku
- Konsekwentne inwestycje: w sieć, cyfryzację, doświadczenie klienta czytaj więcej
T-Mobile Wiosenna odwilż cen w T‑Mobile
Już od dziś, 30 marca 2018, w sklepie internetowym T‑Mobile kilkanaście popularnych modeli telefonów dostępnych będzie w specjalnych, obniżonych nawet o 200 zł cenach. czytaj więcejT-Mobile Zobacz więcej z Huawei P20 Pro – najnowsze flagowce już w T‑Mobile
Niektórzy mówią, że nie ma lepszego momentu na wymianę garderoby niż sezon wiosenny. Bezsprzecznie natomiast początek roku dla miłośników nowych technologii oznacza okazję do wymiany smartfonu. Powodów nie brakuje, skoro od dziś w sklepie internetowym T‑Mobile rozpoczyna się sprzedaż Huawei P20 oraz przedsprzedaż najnowszego flagowego modelu Huawei - P20 Pro. Oba będą dostępne z atrakcyjnymi bonusami. czytaj więcejT-Mobile T‑Mobile kontynuuje wzmacnianie organizacji w obszarze sprzedaży i obsługi klienta
T‑Mobile Polska systematycznie poprawia swoje wyniki operacyjne, notuje także wzrosty w parametrach dotyczących obsługi klienta i postrzegania marki. Operator w 2018 roku zamierza kontynuować strategię koncentracji na relacjach z klientami. W tym celu z dniem 1 kwietnia 2018 wprowadzi w swoich strukturach zmiany, które pozwolą mu jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. W części biznesowej wykorzysta zasoby i kompetencje pozyskane dzięki przejęciu T-Systems, natomiast w rynku prywatnym rozwinie obszary obsługi i zarządzania doświadczeniem klienta. czytaj więcejT-Mobile Wielkanocny zając od T‑Mobile rozdaje prezenty za zakup smartfonu z rodziny Sony Xperia
Wiosna jest z nami, a wraz z nią czas na nowe promocje! W T‑Mobile nie czekamy do kwietnia i już zaczynamy świętować – od dziś klienci, którzy kupią u Operatora smartfon z rodziny Sony Xperia, otrzymają w prezencie nawet 200 zł. czytaj więcejT-Mobile Sony Xperia XZ2 z konsolą PlayStation 4 w przedsprzedaży w T‑Mobile
Zaprezentowany podczas ostatnich targów MWC 2018 w Barcelonie najnowszy flagowiec Sony Xperia XZ2, pojawi się w przedsprzedaży T‑Mobile już dzisiaj, 16 marca 2018 r. w zestawie z konsolą Sony Playstation 4. Pierwsi klienci, którzy zdecydują się na zakup w sklepie www.t-mobile.pl, otrzymają w prezencie dostęp do mobilnych gier PlayStation, które umilą niejeden wieczór ze znajomymi. czytaj więcejT-Mobile Gwarancja satysfakcji albo zwrot pieniędzy - T‑Mobile świętuje kolejny tytuł dla najlepszej sieci
Oferta i najlepsza jakość sieci T‑Mobile sprawiają, że każdego dnia wracają do niego setki klientów. Dla uczczenia tego faktu, jak i kolejnego zwycięstwa w niezależnych badaniach jakości sieci, telekom przygotował bezprecedensową propozycję. czytaj więcejT-Mobile T‑Mobile wspiera przejście na pakiet MS Office 365
T‑Mobile pomaga przedsiębiorcom przejść na pakiet MS Office 365 i korzystać ze wszystkich korzyści związanych z pracą z dowolnego miejsca i urządzenia. Wsparcie techniczne od T‑Mobile pozwoli nawet małym przedsiębiorcom czerpać korzyści z wszystkich funkcjonalności pakietu. Przedsiębiorcy mogą być zawsze w kontakcie ze swoimi klientami dzięki profesjonalnej skrzynce pocztowej, umawiać i rezerwować wizyty klientów, a także lepiej zorganizować pracę w firmie przy pomocy aplikacji do planowania i komunikacji czy współdzielenia dokumentów i plików w chmurze na dysku o pojemności 1 TB. czytaj więcejT-Mobile T‑Mobile po czwartym kwartale i całym roku 2017
W czwartym kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 124 tysiące, a w ciągu całego 2017 roku zwiększyła się o 309 tysięcy. Istotny wpływ na ten wynik miał pozytywny bilans przenoszalności numerów, nowe kontrakty biznesowe oraz wprowadzenie oferty Internetu Domowego. W 2017 roku T‑Mobile intensywnie rozwijał sieć sprzedaży oraz zwiększał zatrudnienie w obszarach związanych z obsługą klienta oraz sprzedażą. Dzięki stałym dużym inwestycjom w infrastrukturę T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce, co zostało potwierdzone przyznaniem certyfikatu „Best in test” trzeci rok z rzędu oraz zwycięstwem w rankingu SpeedTest.pl w 2017 roku. czytaj więcejT-Mobile W T‑Mobile piątek trwa cały weekend! Specjalne promocje na Czarny Piątek – ciąg dalszy
Black Friday i Cyber Monday rozgościły się na dobre. Operator przygotował przeceny popularnych smartfonów, nowoczesnych laptopów oraz rabaty do abonamentów. Dodatkowo teraz, w ramach specjalnej oferty, łowcy okazji będą mogli upolować fantastyczne zestawy smartfonów i akcesoriów marki Samsung w bardzo okazyjnych cenach. czytaj więcejT-Mobile T-Mobile Polska - wyniki finansowe w Q1 2018
- Stabilne przychody w kwocie 1,569 mln złotych- Stabilna EBITDA po wyłączeniu wpływu regulacji roamingowej; spadek o 30 mln spowodowany regulacją roamingową
- 6,990 miliona klientów abonamentowych – wzrost o 294 tysiące w ciągu roku
- Konsekwentne inwestycje: w sieć, cyfryzację, doświadczenie klienta czytaj więcej