Zobacz więcej na T-Mobile.pl.
T‑Mobile zwiększa bazę klientów
T‑Mobile Polska na koniec września 2017 roku obsługiwał 10,297 miliona klientów. W trzecim kwartale baza klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 56 tysięcy do 6,797 miliona. W porównaniu do trzeciego kwartału 2016 roku baza abonentów Spółki wzrosła o 256 tysięcy. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 3,5 miliona i zmniejszyła się o 10 tysięcy numerów w porównaniu z poprzednim kwartałem. Jest to już kolejny kwartał, w którym T‑Mobile Polska odnotowuje stabilizację bazy klientów usług przedpłaconych po zmianach związanych z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji kart SIM prepaid.
„W wynikach T‑Mobile Polska w trzecim kwartale widoczne są efekty wzmocnienia wizerunku firmy, wprowadzenia nowych ofert oraz inwestycji w sieć sprzedaży i obsługę klienta. W 2017 roku sieć sprzedaży Spółki zyskała 52 sklepy w nowych lokalizacjach, a zespół odpowiedzialny za obsługę klientów na pierwszej linii zwiększył się w samym trzecim kwartale o ponad 300 pracowników. Wypracowaliśmy najlepszy bilans MNP w historii Firmy poprawiając wyniki zarówno w segmencie klientów indywidualnych jak i korporacyjnych. Dużą popularnością klientów cieszy się oferta Internetu Domowego, która jest idealnym połączeniem zalet naszej sieci i dbałości o najlepsze doświadczenia na każdym etapie kontaktów z Firmą. W segmencie biznesowym wzmacniamy ofertę usług ICT, dzięki kompetencjom pozyskanym wraz z przejęciem T-Systems Polska” - powiedział Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska S.A.
Najlepszy bilans MNP
4 października br. Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raporty ze statystykami przenoszalności numerów stacjonarnych i komórkowych w trzecim kwartale 2017 roku. T‑Mobile Polska z pozytywnym wynikiem ponad 10 tysięcy numerów uzyskał najlepszy bilans przenośności numerów komórkowych spośród czołowej czwórki operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. W tym czasie T‑Mobile pozyskał z innych sieci 109,8 tysiąca numerów komórkowych, oddając 99 tysięcy numerów. W przypadku wyników przenoszalności numerów stacjonarnych T‑Mobile Polska, podobnie jak miało to miejsce w ubiegłym roku, zakończył trzeci kwartał z najlepszym bilansem spośród wszystkich operatorów.
Rośnie satysfakcja klientów
Jednym z priorytetów T‑Mobile Polska jest zwiększenie satysfakcji klientów. W związku z tym Firma prowadzi szereg działań, które mają na celu podniesienie jakości ich obsługi. Od marca 2017 roku T‑Mobile Polska rozbudowuje sieć sprzedaży, która od tego czasu zwiększyła się o 52 nowe sklepy. Do końca roku sieć sprzedaży Operatora powiększy się łącznie o około 100 nowych placówek. W samym trzecim kwartale 2017 roku liczba pracowników odpowiedzialnych za obsługę klientów w sklepach i centrum telefonicznym T‑Mobile zwiększyła się o ponad 300 osób. Niezależnie od wyżej wymienionych działań, Spółka koncentruje się na upraszczaniu oferty produktowej oraz systemów obsługi klienta. Pierwsze efekty tych działań są już widoczne we wzroście satysfakcji klientów sieci sprzedaży oraz poprawie podstawowych parametrów obsługi telefonicznej.
Wakacje to tradycyjnie okres największej aktywności festiwalowej, w której aktywny udział miała scena Electronic Beats. W koncertach i festiwalach, które wspierał Electronic Beats, uczestniczyło w tym roku ponad 150 tysięcy widzów, a 100 tysięcy mogło poczuć ich atmosferę dzięki realizowanym przez T‑Mobile transmisjom w sieci. Spółka angażuje się również aktywnie w najważniejsze wydarzenia, w których biorą udział fani gier i nowoczesnych technologii w Polsce. Tegoroczną edycję T‑Mobile Warsaw Games Week odwiedziła rekordowa liczba blisko 34 tysięcy widzów.
Stabilizacja bazy klientów prepaid
W trzecim kwartale 2017 roku w segmencie rynku prywatnego T‑Mobile Polska ustabilizowała bazę klientów usług przedpłaconych oraz zwiększyła średni przychód miesięczny na klienta usług przedpłaconych do 13 złotych z 10 złotych w trzecim kwartale 2016 r.
Internet Domowy przyciąga nowych klientów
W przypadku klientów abonamentowych nowa oferta „T-Mobile 1 - BEZ LIMITU” obejmująca nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y a także dostęp do Internetu bez limitu danych cieszy się dużą popularnością. Kompleksowe podejście do potrzeb indywidualnych klientów, duetów i rodzin sprawia, że jej udział w nowych aktywacjach przekracza 50%. Wprowadzona w połowie września nowa oferta Nielimitowanego Internetu Domowego przyciąga do T‑Mobile nowych klientów szczególnie z obszarów wiejskich i z małych miast, którzy stanowią 70% wszystkich aktywacji.
Rozwój usług ICT
W segmencie biznesowym T‑Mobile Polska aktywnie rozwija ofertę usług ICT wprowadzając nowe rozwiązania lub rozszerzając ich dostępność. W trzecim kwartale br. Spółka oddała do użytku Biuro Zapasowe we Wrocławiu oferując przedsiębiorcom w sumie 273 w pełni wyposażone stanowiska pracy, które w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej gwarantują im pełną funkcjonalność operacyjną w kilka godzin od zgłoszenia zdarzenia. W Krakowie Operator oddał do komercyjnego użytku 400 m2 powierzchni kolokacyjnej w nowym centrum danych. Dzięki temu powierzchnia kolokacyjna oferowaną przez T Mobile klientom zwiększyła się w sumie do 8 000 m2. We współpracy z Nysą i Pionkami T‑Mobile uruchomił pilotażowe wdrożenia rozwiązań z zakresu Smart Cities. Od 1 września br. wyniki T-Systems Polska są uwzględnione w raportach finansowych T‑Mobile Polska. Dane ze wcześniejsze okresy nie zostały skorygowane.
Stabilne przychody
W trzecim kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite T‑Mobile Polska wyniosły 1,6 miliarda złotych i były niższe o 1,2% w porównaniu z trzecim kwartałem 2016 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,485 miliarda złotych i były niższe o 1,5% w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 115 milionów złotych i były wyższe o 1,8% w porównaniu z 2016 rokiem.
Wpływ RLAH widoczny w wyniku EBITDA
Istotnymi czynnikami wpływającymi na wynik EBITDA są trendy rynkowe związane z dominacją nielimitowanych usług zarówno w segmencie abonamentowym jak i przedpłaconym, a także silna presja cenowa. Skutkują one obniżeniem przychodów z usług telekomunikacyjnych oraz wyższymi kosztami obsługi połączeń międzyoperatorskich. Wynik skonsolidowany EBITDA Spółki za 9 miesięcy 2017 roku jest równy 1,332 miliarda złotych i jest niższy o 11,3 procent w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku. Po wyłączeniu negatywnego wpływu regulacji roamingowych EBITDA byłaby niższa o 6,7%. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła 28,0% i była niższa o 3,5 punktu procentowego w porównaniu do 2016 roku. W okresie od 1 lipca do 30 września 2017 roku EBITDA T Mobile Polska wyniosła 375 milionów złotych. W wyniku EBITDA tego kwartału widoczny jest wpływ regulacji roamingowych w wysokości 58 milionów złotych, bez tego efektu EBITDA obniżyłaby się o 20,3% w porównaniu do trzeciego kwartału 2016 r.
10 tysięcy stacji bazowych z LTE
T‑Mobile Polska stale rozbudowuje swoją sieć aby zapewnić klientom najlepsze doświadczenia podczas korzystania z zasobów Internetu. W tym roku liczba stacji bazowych obsługujących klientów w technologii LTE wzrosła o 1 550 do blisko 10 tysięcy, a liczba stacji oferujących klientom LTE 800 MHz wzrosła o 3 100 i obecnie przekracza 5 tysięcy. Oznacza to, że 99,8 % populacji kraju znajduje się w zasięgu technologii LTE T‑Mobile. Oprócz zwiększenia zasięgu T‑Mobile Polska wdrażana nowe rozwiązania i technologie, które zapewniają klientom lepsze parametry korzystania z sieci. Technologia Carrier Aggregation LTE jest dostępna na blisko 3,5 tysiąca stacji bazowych docierając do 34% populacji Polski. Dzięki zastosowaniu modulacji QAM256/QAM64 i agregacji 3 nośnych maksymalna prędkość przesyłania danych w sieci T‑Mobile wzrosła do 395 Mb/s.