Virgin Mobile gotowy na RODO
Virgin Mobile

Virgin Mobile gotowy na RODO

23.05.2018
Virgin Mobile Polska zakończył proces dostosowywania do nowych przepisów o ochronie danych osobowych tzw. RODO. Wprowadzone zmiany powodują, że wszelkie dane osobowe znajdujące się w posiadaniu spółki będą w dalszym ciągu przetwarzane zgodnie z obowiązującym w Polsce i Unii Europejskiej prawem.

Zobacz więcej na Virginmobile.pl.

Wdrożenie zmian wynikających z nowego prawa obejmowało wiele obszarów działania firmy, a w szczególności IT. Zmianom uległy sposoby wyrażania i odwoływania zgód na przetwarzanie danych osobowych, informacje przekazywane w ramach wypełniania obowiązków informacyjnych oraz sposoby ochrony przetwarzanych danych klientów. W efekcie prowadzonych zmian klient ma nie tylko możliwość sprostowania, usunięcia czy ograniczenia przetwarzania swoich danych, ale może również zażądać szczegółowej informacji o zakresie i celu, w jakim przetwarzane były jego dane.

 

To, z którego prawa korzystać będą mogli klienci zależeć będzie np. od podstawy prawnej wykorzystywania przez nas danych oraz od celu ich przetwarzania. Klient może oczywiście wnieść prośbę o zaprzestanie przetwarzania danych osobowych, ale mogą zaistnieć uzasadnione prawnie okoliczności, w których taką prośbę będziemy mogli odrzucić – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

 

Mimo, iż Virgin Mobile działał w zgodzie z obowiązującymi do 25 maja 2018 roku przepisami prawa, konieczne było wprowadzenie zmian dostosowujących do nowych przepisów. Duża część z nich dotyczyła wdrożenia nowych procesów w środowisku IT. Jednym z najważniejszych zadań była ściślejsza integracja systemów, dzięki której możliwe stało się zbieranie dokładnych informacji o danych, które są przez te systemy przetwarzane oraz, zgodnie z prawem, udostępniane współpracującym podmiotom. Oprócz tego opracowane zostały nowe procedury, określające w jakich procesach, w jakim celu i w jakim zakresie dane osobowe klientów mogą być przetwarzane. Do wdrożenia koniecznych zmian powołany został specjalny zespół, który pracował nad nimi przez kilka miesięcy.

 

Warto pamiętać, że pierwszym i podstawowym elementem ochrony naszych danych jest świadomość tego, gdzie i jak udostępniamy nasze dane. Wielu konsumentów posiada dużą skłonność do pozostawiania ich wszędzie i często bez zastanowienia. To właśnie stało się podstawą problemów z niewłaściwym ich wykorzystywaniem. Do tego doszły też budzące wątpliwości działania niektórych podmiotów korzystających z tych danych – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa.

 

Nowa dyrektywa rzeczywiście zmienia podejście do ochrony danych i wprowadza większe uprawnienia dla konsumentów. Z drugiej strony staje się kolejnym utrudnieniem dla przedsiębiorców, zmuszając ich de facto do ponoszenia ogromnych kosztów dostosowania się do RODO. To, czy nowe przepisy rzeczywiście przyniosą korzyści przekonamy się dopiero za jakiś czas – dodaje Grażyna Piotrowska – Oliwa.

 

Zgodnie z nowymi przepisami w Virgin Mobile został powołany również Inspektor Danych Osobowych odpowiedzialny za kontrolę przetwarzania danych. Dodatkowo klienci firmy zostaną poinformowani o zaistniałych zmianach oraz przysługujących im prawach i obowiązkach.

News Dodatkowe 10 GB w Virgin Mobile

Przy zakupie nowego startera przez stronę internetową lub w punktach sprzedaży Virgin Mobile, każdy użytkownik dostaje dodatkowe 10 GB internetu. czytaj więcej

Virgin Mobile Trzy miesiące za darmo w abonamencie Virgin Mobile

Virgin Mobile, wirtualny operator usług mobilnych w Polsce, wprowadza promocję dla nowych abonentów, w której przez pierwsze trzy miesiące będą mogli korzystać z usług za darmo. czytaj więcej

Virgin Mobile Virgin Mobile wprowadza nowe pakiety MINI

Z końcem wakacji Virgin Mobile wprowadza nową ofertę pakietów „MINI” na kartę. Dzięki nim klienci prepaid zyskają jeszcze większą elastyczność w korzystaniu z usług operatora. czytaj więcej

Virgin Mobile Virgin Mobile Gigadaje - nowa oferta na kartę i abonament

Z początkiem kwietnia Virgin Mobile wprowadza nową ofertę na kartę oraz odświeża dotychczasowe plany w abonamencie. Nowi i obecni klienci będą mogli cieszyć się m.in. większą liczbą gigabajtów. czytaj więcej

Virgin Mobile Virgin Mobile przyznaje dodatkowe GB dla nowych i stałych klientów

Jeśli do tej pory klient czuł, że dostaje mało, to czas, aby porzucił te myśli. Virgin Mobile uruchomił promocję dla nowych i obecnych klientów, w której za staż otrzymają dodatkowe gigabajty danych. czytaj więcej

Mobile Vikings Telefony wczoraj i dziś. Jak zmieniają się nasze zwyczaje? - Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego

Liczba aktywnych telefonów komórkowych w Polsce wynosi obecnie aż 58,84 mln [x]. To więcej niż wynosi populacja naszego kraju, co oznacza, że wielu z nas korzysta z więcej niż jednego smartfona, a ta liczba wciąż wzrasta. W ekrany patrzymy właściwie nieustannie. Jeszcze do niedawna wykorzystywaliśmy nasze telefony do wysyłania SMS-ów i wykonywania połączeń. Dziś dostępne aplikacje i bogata oferta, jaką otrzymujemy w pakiecie z telefonem sprawiają, że nasze możliwości są niemal nieograniczone. Warto jednak zastanowić się, jak urządzenia mobilne wpływają na nasze życie i tworzenie prawdziwych relacji z ludźmi. Obchodzony 15 lipca Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego może być dobrym momentem na tę refleksję. czytaj więcej

News Dodatkowe 10 GB w Virgin Mobile

Przy zakupie nowego startera przez stronę internetową lub w punktach sprzedaży Virgin Mobile, każdy użytkownik dostaje dodatkowe 10 GB internetu. czytaj więcej

Virgin Mobile Trzy miesiące za darmo w abonamencie Virgin Mobile

Virgin Mobile, wirtualny operator usług mobilnych w Polsce, wprowadza promocję dla nowych abonentów, w której przez pierwsze trzy miesiące będą mogli korzystać z usług za darmo. czytaj więcej

Virgin Mobile Virgin Mobile wprowadza nowe pakiety MINI

Z końcem wakacji Virgin Mobile wprowadza nową ofertę pakietów „MINI” na kartę. Dzięki nim klienci prepaid zyskają jeszcze większą elastyczność w korzystaniu z usług operatora. czytaj więcej

Virgin Mobile Virgin Mobile Gigadaje - nowa oferta na kartę i abonament

Z początkiem kwietnia Virgin Mobile wprowadza nową ofertę na kartę oraz odświeża dotychczasowe plany w abonamencie. Nowi i obecni klienci będą mogli cieszyć się m.in. większą liczbą gigabajtów. czytaj więcej

Virgin Mobile Virgin Mobile przyznaje dodatkowe GB dla nowych i stałych klientów

Jeśli do tej pory klient czuł, że dostaje mało, to czas, aby porzucił te myśli. Virgin Mobile uruchomił promocję dla nowych i obecnych klientów, w której za staż otrzymają dodatkowe gigabajty danych. czytaj więcej

Mobile Vikings Telefony wczoraj i dziś. Jak zmieniają się nasze zwyczaje? - Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego

Liczba aktywnych telefonów komórkowych w Polsce wynosi obecnie aż 58,84 mln [x]. To więcej niż wynosi populacja naszego kraju, co oznacza, że wielu z nas korzysta z więcej niż jednego smartfona, a ta liczba wciąż wzrasta. W ekrany patrzymy właściwie nieustannie. Jeszcze do niedawna wykorzystywaliśmy nasze telefony do wysyłania SMS-ów i wykonywania połączeń. Dziś dostępne aplikacje i bogata oferta, jaką otrzymujemy w pakiecie z telefonem sprawiają, że nasze możliwości są niemal nieograniczone. Warto jednak zastanowić się, jak urządzenia mobilne wpływają na nasze życie i tworzenie prawdziwych relacji z ludźmi. Obchodzony 15 lipca Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego może być dobrym momentem na tę refleksję. czytaj więcej

Virgin Mobile Trzy miesiące za darmo w abonamencie Virgin Mobile

Virgin Mobile, wirtualny operator usług mobilnych w Polsce, wprowadza promocję dla nowych abonentów, w której przez pierwsze trzy miesiące będą mogli korzystać z usług za darmo. czytaj więcej

Virgin Mobile Virgin Mobile wprowadza nowe pakiety MINI

Z końcem wakacji Virgin Mobile wprowadza nową ofertę pakietów „MINI” na kartę. Dzięki nim klienci prepaid zyskają jeszcze większą elastyczność w korzystaniu z usług operatora. czytaj więcej

Virgin Mobile Virgin Mobile Gigadaje - nowa oferta na kartę i abonament

Z początkiem kwietnia Virgin Mobile wprowadza nową ofertę na kartę oraz odświeża dotychczasowe plany w abonamencie. Nowi i obecni klienci będą mogli cieszyć się m.in. większą liczbą gigabajtów. czytaj więcej

Virgin Mobile Virgin Mobile przyznaje dodatkowe GB dla nowych i stałych klientów

Jeśli do tej pory klient czuł, że dostaje mało, to czas, aby porzucił te myśli. Virgin Mobile uruchomił promocję dla nowych i obecnych klientów, w której za staż otrzymają dodatkowe gigabajty danych. czytaj więcej