W II kwartale 2017 r. UPC rozwijała zasięg swojej sieci, podłączając 40 000 nowych mieszkań do infrastruktury światłowodowej. Dzięki temu większa liczba klientów ma dostęp do superszybkiej sieci szerokopasmowej UPC, a spółka zwiększa swój wkład w rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce.
Istotne wydarzenia II kwartału 2017 r:
- Wprowadzenie w kwietniu przełomowej usługi Replay TV.
- Wdrożenie programu podnoszenia szybkości internetu dla obecnych klientów do minimum 60 Mb/s, co do końca roku zwiększy średnią szybkość internetu używanego przez klientów UPC Polska do 100 Mb/s.
- 1/3 wszystkich klientów telewizji cyfrowej UPC wybrała już Horizon - platformę telewizji nowej generacji
- Z urządzenia ConnectBox zapewniającego doskonałej jakości Wi-Fi w cały domu korzysta już 1/4 wszystkich klientów usług internetowych.
- Zwiększenie wartości oferty dla klientów wpłynęło na wzrost RGU o 56 800 w porównaniu z końcem II kwartału ubiegłego roku
Frans-Willem de Kloet, Prezes Zarządu UPC Polska:
„W drugim kwartale 2017 r. UPC Polska ponownie potwierdziło swoje zaangażowanie w rozwój innowacji oraz polskiej gospodarki. Rozszerzyliśmy zasięg naszej sieci światłowodowej o 40 tys. gospodarstw domowych oraz zwiększaliśmy wartość naszej oferty. Warto tu podkreślić realizację programu podniesienia prędkości internetu dla naszych klientów, która zapewnia lepszy dostęp do świata cyfrowej rozrywki, a także wprowadzenie na rynek przełomowej usługi Replay TV, dzięki której więcej klientów wybrało platformę telewizyjną nowej generacji – Horizon”.
Na koniec II kwartału 2017 r. 1 429 200 klientów UPC Polska korzystało z 2 957 500 usług (RGU), w tym:
Klienci internetu | Klienci telewizji cyfrowej | Klienci telefonii |
1 117 500 | 1 013 900 | 627 900 |
Replay TV dla wszystkich klientów platformy Horizon i większa wartość dzięki szybszemu internetowi
W drugim kwartale UPC zwiększała wartość oferty dla klientów, wprowadzając przełomową usługę Replay TV, która pozwala na oglądanie programów telewizyjnych nawet do siedmiu dni wstecz. Nowa funkcja wpłynęła na wzrost zainteresowania platformą Horizon, co w połączeniu ze zwiększeniem wartości dla klientów przyczyniło się do wzrostu liczby usług telewizji cyfrowej w drugim kwartale o 3400 do poziomu 1 013 900 usług. Oznacza to wzrost rok do roku o 34 100. Dzięki doskonałej jakości internetu w całym domu, którą zapewnia niezawodny ConnectBox, o 6000 wzrosła liczba sprzedanych usług internetu, osiągając łącznie 1 117 500 usług, czyli o 39 400 więcej niż na koniec II kwartału 2016 r.
Więcej mieszkań w zasięgu superszybkiej siec i UPC i szybszy internet
Na koniec II kwartału 2017 r. zasięg nowoczesnej sieci UPC Polska wyniósł ponad 3,2 mln gospodarstw domowych, zapewniając dostęp do usług cyfrowych UPC kolejnym 40 000 nowych mieszkań i klientów biznesowych. W ciągu roku zasięg infrastruktury następnej generacji UPC poszerzył się o 164 800 gospodarstw domowych. W czerwcu UPC Polska rozpoczęła projekt ponad dwukrotnego podniesienia szybkości internetu dla ponad jednej trzeciej klientów, co zwiększy do końca roku średnią oferowaną prędkość do ponad 100 Mb/s. Podnosząc szybkość i jakość dostarczanego internetu, UPC nieustannie wspiera rozwój polskiej gospodarki cyfrowej.
Wystartował program Digital Imagination
UPC w partnerstwie z Liberty Global rozpoczęło w czerwcu program Digital Imagination, którego celem jest wsparcie rozwoju cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań, z którymi musi zmierzyć się polskie społeczeństwo. Program skierowany jest do wszystkich, którzy zainteresowani są pomaganiem w kształtowaniu społeczeństwa przyszłości, w tym m.in. do polskich startupów oraz przedsiębiorstw oraz młodzieży. Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie: https://upc-digitalimagination.pl/
* RGU – Revenue Generating Unit czyli liczba sprzedanych usług