Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego
UPC

Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

11.10.2017
Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki.

Liberty Global, właściciel UPC Polska, od czterech lat realizuje program inwestycyjny GIGAWorld. W jego ramach, w latach 2013-2017, firma zainwestowała w rozwój superszybkiej sieci światłowodowej w Europie 14,5 miliarda euro, w tym blisko miliard złotych (408 milionów euro) w Polsce. Dzięki temu, klienci UPC Polska mogą korzystać z superszybkiego, światłowodowego, internetu oraz z szerokiej gamy innowacyjnych usług cyfrowych. Zasięg sieci UPC to już ponad 3,2 mln mieszkań.

Firma konsultingowa OXERA przedstawiła raport obrazujący skalę inwestycji Liberty Global w Europie między początkiem 2013 roku a końcem pierwszego kwartału 2017 oraz wynikające z nich korzyści dla lokalnych społeczności. Na ich całkowitą wartość – 14,5 miliarda euro – składają się przede wszystkim koszty budowy nowej sieci szerokopasmowej oraz modernizacji istniejącej infrastruktury, ale także wydatki na poprawę wydajności, prowadzenie biznesu oraz najnowszej generacji sprzęt, z którego korzystają klienci.

Jak wskazują szacunki Komisji Europejskiej, rynek cyfrowy rozwija się siedmiokrotnie szybciej niż pozostałe sektory gospodarki. Stąd inicjatywa Liberty Global GIGAWorld, której celem jest rozwój superszybkich światłowodowych sieci szerokopasmowych, zyskujących na znaczeniu w dobie rosnącego zapotrzebowania na usługi cyfrowe i internet rzeczy. Nasze inwestycje przyczyniają się dodatkowo do rozwoju firm i przynoszą korzyści społeczeństwu. Nadal zamierzamy inwestować w rozbudowę naszej sieci i oferowanie klientom coraz większej wartości  – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Korzyści z inwestycji

Analitycy z OXERA wskazują wymierne korzyści ekonomiczne i społeczne zrealizowanych inwestycji. OXERA przeanalizowała korzyści netto dla społeczności wynikające ze wzrostu prędkości internetu, poprawy wydajności pracy oraz obniżenia cen usług spowodowanych wzrostem konkurencyjności. Całkowite korzyści społeczne inwestycji Liberty Global w Europie oszacowane zostały na 7,1 mld euro, a w samej Polsce na 510 mln euro. To oznacza, że generują one 125-proc. zwrot w korzyściach społecznych.

Biorąc pod uwagę całkowity wpływ ekonomiczny inwestycji, który obejmuje działalność dostawców firmy, a także cały dalszy łańcuch dostaw, beneficjentami inwestycji Liberty Global są nie tylko konsumenci, ale również firmy. Według szacunków OXERA, wydatki poniesione przez operatora wygenerowały kolejne transakcje na kwotę 23,7 miliarda euro, w tym na 647 milionów euro w Polsce.

Gotowość do oferowania gigaprędkości

Znaczące inwestycje Liberty Global w Polsce umożliwiły przyspieszenie klientom UPC Polska internetu, dzięki czemu średnia prędkość internetu oferowanego w UPC Polska wzrosła do ponad 100 Mb/s. Co więcej, rozwój infrastruktury w Polsce pozwolił na zwiększenie – w ciągu ostatnich czterech lat – dostępu do sieci GIGAReady, opartej na światłowodowej technologii dla 516 tysięcy gospodarstw domowych.

Raport OXERA podsumowuje rozpoczętą przez Liberty Global w listopadzie 2016 roku inicjatywę GIGAWorld, obejmującą plany rozpowszechnienia w krajach Europy, w których działa grupa, internetu o prędkościach gigabitowych. Obecnie dostęp do sieci GIGAReady ma 50 milionów gospodarstw w Europie, ale dzięki ogłoszonym programom rozwoju, spółka zakłada przyłączenie do nich w najbliższych latach kolejnych milionów Europejczyków.

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej