UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?
UPC

UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

25.05.2017
Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska

Opublikowany został raport „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” przygotowany przez infuture hatalska foresight institute we współpracy z UPC i domem mediowym OMD. Opracowanie przedstawia zmiany zachodzące na rynku telewizyjnym w Polsce i na świecie oraz kreuje obraz telewizji przyszłości. UPC Polska, jako firma przykładająca wielką wagę do innowacji, śledząca i wyznaczająca rynkowe trendy, została jego partnerem.

- Celem raportu jest pokazanie, w jakim kierunku zmierza rozwój nowych technologii na rynku telewizyjnym i jak wpłyną one na odbiór treści wideo przez widzów. Misją UPC od zawsze było dostarczanie klientom najwyższej jakości innowacyjnych usług. Dlatego z uwagą śledzimy rynkowe trendy i wykorzystujemy te, które w naszej ocenie mają największy potencjał rozwoju. Inspirując się nimi tworzymy rozwiązania, które podnoszą komfort odbioru treści oferowanych przez nadawców. Mówiąc wprost podążamy za klientem, umożliwiając mu korzystanie z naszych usług według jego preferencji. Stąd wdrożenie do naszej oferty Replay TV i Horizon GO, które umożliwiają oglądanie ulubionych programów telewizyjnych w dowolnym miejscu i czasie – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Widz w centrum uwagi

Z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” wynika, że oczekiwania widzów, co do przyszłości telewizji są bardzo zróżnicowane. Najczęściej wybierana odpowiedź - możliwość automatycznego, inteligentnego dopasowywania programów do zainteresowań odbiorcy uzyskała 24 proc. głosów. Najrzadziej wskazana – możliwości oglądania programów na goglach VR – 16 proc. To zaledwie 8 punktów procentowych różnicy.

Na przyszłość dotyczącą telewizji inaczej patrzą różne grupy wiekowe. Najwięcej osób w najmłodszej badanej grupie (15-18 lat) zadeklarowało, że w przyszłości powinna być większa możliwość korzystania z aplikacji i usług przez telewizor np. zamawianie jedzenia czy umawianie wizyt do lekarza. Tę odpowiedź wskazał co trzeci badany. Widzowie w wieku 19-24 lata uważają, że telewizja w przyszłości powinna być mobilna i umożliwiająca oglądanie materiałów w wysokiej jakości dźwięku i obrazu.

Osoby w wieku 25-34 oraz 35-44 lata najczęściej wskazywały, że telewizor powinien inteligentnie dopasowywać programy do zainteresowań osoby, która go ogląda i wiedzieć, czy w danym momencie siedzi przed nim dorosły czy np. dziecko. Z kolei najstarsi widzowie oczekują, że będą mogli oglądać programy w technologii 360 stopni.

- W przypadku rynku telewizyjnego, gdzie zmiany postępują niezwykle szybko, trudno jest robić prognozy średnioterminowe, nie wspominając już o długiej perspektywie. Z tego powodu w raporcie, który właśnie opublikowaliśmy wspólnie z UPC i OMD, przyjrzeliśmy się najważniejszym czynnikom zmian, które dziś wpływają na kształt szeroko pojętej telewizji. W analizie uwzględniliśmy przede wszystkim czynniki społeczne – tu zwłaszcza potrzeby i oczekiwania pokoleń Y i Z, ekonomiczne – zmiana modelu biznesowego z pay-per-product na pay-per-subscription oraz technologiczne, w tym zwłaszcza takie technologie jak VR, AR czy 5G – mówi Natalia Hatalska, analityk trendów i założycielka infuture hatalska foresight institute.

Telewizja mobilna

Z raportu „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” wynika, że tradycyjna telewizja wciąż odgrywa kluczową rolę w Polsce. Ogląda ją blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem. W wyniku rozwoju technologii, zmienia się jednak sposób konsumpcji tego medium. Widzowie zaczęli oglądać filmy i programy w dogodnym dla siebie miejscu i czasie na wielu urządzeniach mobilnych.

Technologie wyznaczają trendy

Nowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość (VR), rzeczywistość rozszerzona (AR) czy wideo 360° będą wyznaczały trendy na rynku telewizyjnym. Pierwsze kanały dużych koncernów mediowych (CNN czy ESPN) już zdecydowały się wprowadzić te technologie. Wykorzystywane są one m.in. przy transmisjach wydarzeń sportowych czy w studiach serwisów informacyjnych.

„Przyszłość telewizji: czynniki zmian” pokazuje, że smartfony czy tablety nie są już tylko dodatkiem czy tzw. „drugim ekranem”, ale często służą jako główny ekran do oglądania programów telewizyjnych. Ten trend jest szczególnie widoczny wśród młodych widzów.

Obserwowane jest też coraz częstsze korzystanie z serwisów subskrypcyjnych - OTT. Rynek ten rozwija się w sposób bardzo dynamiczny. Globalnie, w ciągu ostatnich dwóch lat zanotował wzrost o 20 punktów procentowych. W Polsce z subskrypcji korzysta wciąż niewielki, choć stale rosnący odsetek osób. Jest to spowodowane dużą popularnością serwisów streamingowych oferujących nielicencjonowane treści wideo. Mimo to coraz więcej użytkowników korzysta z legalnych serwisów VOD, które oferuje większość operatorów i nadawców telewizyjnych. UPC Polska w ramach „UPC na żądanie” udostępnia swoim abonentom ponad 700 filmów krótko po kinowej premierze oraz ponad 2 500 filmów i seriali w pakiecie „My Prime”.

 

O raporcie:

„Przyszłość telewizji: czynniki zmian” to raport opracowany przez infuture hatalska foresight institute, którego założycielką jest Natalia Hatalska, jedna z najbardziej wpływowych analityków trendów i przedstawicieli technologicznej blogosfery. Partnerami raportu są UPC Polska i dom mediowy OMD.

Cały raport do pobrania jest tutaj.

News Najlepszy router - na co zwracać uwagę podczas zakupu?

Router to najważniejsze urządzenie domowej sieci. Pozwala różnym urządzeniom połączyć się z siecią Wi-Fi. Aby jednak połączenie było prawidłowe, trzeba dysponować dobrym routerem. Wybór tego urządzenia staje się więc kwestią kluczową. Na jakie parametry zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie urządzenie pozwala na podłączenie kilku innych jednocześnie? czytaj więcej

News Umówione spotkanie w salonach sprzedaży UPC poprzez Booksy

Chyba nikt nie lubi marnować czasu, prawda? UPC dba o klienta i już teraz można umówić się na spotkanie w terminie i czasie który Ci tylko pasuje, poprzez największą platformę rezerwacyjną dostępną w aplikacji mobilnej jak i na stronie internetowej Booksy. Dodatkowo, na początek w Warszawie, poprzez aplikację Booksy będzie można również umówić spotkanie z mobilnym doradcą UPC w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. czytaj więcej

News UPC Polska ma najszybszy internet światłowodowy

W lutym odbył się kolejny ranking SpeedTest. UPC Polska okazała się najszybszym ogólnopolskim operatorem internetu światłowodowego. Średni wynik sieci UPC przekroczył poziom 150 Mb/s - czyli dwukrotnie wyższy wynik od średniej prędkości krajowej. czytaj więcej

UPC 10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca

Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w dwóch kategoriach otrzymają nagrody z puli 20 tys. dolarów oraz szansę na współpracę biznesową z Liberty Global. Termin zgłoszeń upływa 29 czerwca. czytaj więcej

UPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcej

UPC Nowa sportowa oferta Happy Home od UPC

Nowa oferta w UPC: każdy z domowników ogląda to, co chce i kiedy chce. czytaj więcej

UPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę

UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcej

UPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes

Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcej

UPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcej

UPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home

Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcej

News Najlepszy router - na co zwracać uwagę podczas zakupu?

Router to najważniejsze urządzenie domowej sieci. Pozwala różnym urządzeniom połączyć się z siecią Wi-Fi. Aby jednak połączenie było prawidłowe, trzeba dysponować dobrym routerem. Wybór tego urządzenia staje się więc kwestią kluczową. Na jakie parametry zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie urządzenie pozwala na podłączenie kilku innych jednocześnie? czytaj więcej

News Umówione spotkanie w salonach sprzedaży UPC poprzez Booksy

Chyba nikt nie lubi marnować czasu, prawda? UPC dba o klienta i już teraz można umówić się na spotkanie w terminie i czasie który Ci tylko pasuje, poprzez największą platformę rezerwacyjną dostępną w aplikacji mobilnej jak i na stronie internetowej Booksy. Dodatkowo, na początek w Warszawie, poprzez aplikację Booksy będzie można również umówić spotkanie z mobilnym doradcą UPC w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. czytaj więcej

News UPC Polska ma najszybszy internet światłowodowy

W lutym odbył się kolejny ranking SpeedTest. UPC Polska okazała się najszybszym ogólnopolskim operatorem internetu światłowodowego. Średni wynik sieci UPC przekroczył poziom 150 Mb/s - czyli dwukrotnie wyższy wynik od średniej prędkości krajowej. czytaj więcej

UPC 10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca

Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w dwóch kategoriach otrzymają nagrody z puli 20 tys. dolarów oraz szansę na współpracę biznesową z Liberty Global. Termin zgłoszeń upływa 29 czerwca. czytaj więcej

UPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcej

UPC Nowa sportowa oferta Happy Home od UPC

Nowa oferta w UPC: każdy z domowników ogląda to, co chce i kiedy chce. czytaj więcej

UPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę

UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcej

UPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes

Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcej

UPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcej

UPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home

Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcej

News Czy ładowarka do iPhone'a musi być oryginalna?

Ładowanie telefonu to codzienna czynność, która dla większości użytkowników pozostaje oczywista. Jednak wybór odpowiedniej ładowarki do iPhone’a może wpływać na bezpieczeństwo urządzenia i jego wydajność. Wiele osób zastanawia się, czy zamienniki oryginalnych ładowarek są dobrym pomysłem. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ale przy odpowiednim wyborze zamiennik może być równie funkcjonalny i bezpieczny jak produkt Apple. czytaj więcej

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News Dlaczego warto mieć miernik pola elektromagnetycznego?

Promieniowanie elektromagnetyczne otacza nas każdego dnia, w niemal każdym miejscu, w którym się znajdujemy. Pola elektromagnetyczne to pola utworzone przez ładunki elektryczne będące w ruchu, a dokładniej przez prądy elektryczne oraz zmieniające się pole elektryczne. To pole ma zarówno składnik elektryczny, jak i magnetyczny, które są ze sobą powiązane i propagują się w przestrzeni jako fala elektromagnetyczna. czytaj więcej

News Jak zacząć pracę na stanowisku programisty?

Aby zacząć pracę na stanowisku programisty IT, trzeba spełnić szereg wymagań. Kwestią podstawową jest umiejętność programowania i znajomość popularnych technologii programistycznych. Mimo iż zapotrzebowanie na specjalistów IT od lat utrzymuje się na wyjątkowo wysokim poziomie, pracodawcy stawiają zainteresowanym kandydatom wiele wymagań. Oto cenne wskazówki dla osób, które chciałyby rozpocząć pracę w branży IT. czytaj więcej