Archiwalne

- Badanie firmy Ericsson: oglądaniu telewizji coraz częściej towarzyszy aktywność w mediach społecznościowych

04.09.2012

Wyniki dorocznego badania przeprowadzonego przez dział ConsumerLab firmy Ericsson — przedstawione w publikacji „TV & Video Consumer Trend Report 2012” — pokazują, że telewizja społecznościowa staje się masowym zjawiskiem rynkowym.

62 procent respondentów co tydzień korzysta z mediów społecznościowych w trakcie oglądania telewizji — jest to wzrost o 18 punktów procentowych w okresie jednego roku. Zachowuje się tak 66 procent kobiet i 58 procent mężczyzn. 25% używa mediów społecznościowych do dyskutowania na temat oglądanych właśnie programów telewizyjnych.

Niklas Rönnblom, starszy specjalista w dziale ConsumerLab firmy Ericsson, mówi: „Urządzenia mobilne odgrywają ważną rolę w odbiorze telewizji, ponieważ 67 procent konsumentów wykorzystuje do oglądania programów telewizyjnych i filmów wideo smartfony, tablety lub laptopy. Ponadto 60 procent podaje, że co tydzień korzysta z usług dostępnych na żądanie. Coraz popularniejsze staje się oglądanie telewizji w drodze. 50 procent czasu oglądania telewizji i wideo przypada na pobyt poza domem. Sprzyja temu upowszechnienie mobilnej komunikacji szerokopasmowej”.

Mimo że zachowania i oczekiwania widzów zmieniają się, tylko 7 procent konsumentów zamierza w przyszłości ograniczyć swoje subskrypcje telewizji. Konsumenci nie tylko nie szukają sposobów na zmniejszenie kosztów, lecz chcą płacić więcej za dodatkowe możliwości — 41 procent z nich podaje, że  gotowi są płacić za programy telewizyjne i materiał wideo o jakości HD.

Ponad połowa konsumentów chce mieć możliwość wyboru programu telewizyjnego i treści wideo. Rönnblom mówi: „Ze wzrostem liczby ekranów i usług klienci niecierpliwie poszukują łatwej w użyciu, skonsolidowanej usługi, która może obejmować wszystko. Powinna ona umożliwiać mieszanie telewizji na żądanie i telewizji liniowej, w tym treści przekazywanych na żywo, ułatwiać wyszukiwanie treści, wykorzystywać zalety telewizji społecznościowej oraz zapewniać bezproblemowy dostęp z różnych urządzeń".

Dane były zbierane w Brazylii, Chile, Chinach, Hiszpanii, Korei Południowej, Meksyku, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Tajwanie, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W sumie przeprowadzono 14 wywiadów jakościowych i 12 000 ilościowych, co reprezentuje ponad 460 mln konsumentów.

Dział ConsumerLab firmy Ericsson pozyskuje wiedzę realizując globalny program badawczy oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 osób w przeszło 40 krajach i ponad 15 wielkich aglomeracjach miejskich — które statystycznie odzwierciedlają opinie 1,1 miliarda ludzi. Stosowane są zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe. Ankieterzy spędzają setki godzin z konsumentami należącymi do różnych kultur.

źródło: Ericsson

News Sieć LTE 450 MHz dla energetyki. Orange Polska i Ericsson przetestowali jej możliwości

Orange Polska i Ericsson zaprezentowali sektorowi energetycznemu możliwości, jakie daje technologia LTE 450 MHz. Takie rozwiązanie zapewnia zasięg w miejscach trudno dostępnych, w oparciu o mniejszą liczbę stacji bazowych, niż tradycyjna sieć 4G LTE. Pozwala też na szybki przesył danych, prowadzenia rozmów, łączność dla Internetu Rzeczy oraz połączenia wideo. czytaj więcej

Ericsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcej

Ericsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.

Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcej

Ericsson UKE w Akademii Ericsson. Transfer wiedzy o 5G

Wspólne warsztaty Ericsson w Polsce i Urzędu Komunikacji Elektronicznej poświęcone technologii 5G. czytaj więcej

Ericsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G

- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G
- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej

Ericsson Pięć trendów, które warto śledzić. Innowacje napędzane są przez trendy technologiczne

Pięć trendów technologicznych, jakie warto śledzić - zachęca nas autor artykułu Erik Ekudden, dyrektor ds. technologii w firmie Ericsson. czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich

List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcej

Ericsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi

Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.

Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej

Ericsson Paweł Szczerkowski obejmuje nowe stanowisko w strukturach firmy Ericsson

Paweł Szczerkowski, dotychczasowy szef R&D Center w Polsce od 6 lipca 2017 roku objął funkcję dyrektora rozpoznania technologicznego i rozwoju biznesowego w globalnych strukturach strategii radiowej firmy Ericsson (Director of Technology Scouting and Business Development in Business Unit Networks). czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera budowę AGH Solar Boat - łodzi solarnej konstruowanej przez krakowskich studentów z Akademii Górniczo-Hutniczej

- Jednoosobowa łódź zasilana energią słoneczną w lipcu 2017 wystartuje na międzynarodowych zawodach łodzi solarnych w Monako
- Ericsson konsultuje oprogramowanie łodzi
czytaj więcej

News Sieć LTE 450 MHz dla energetyki. Orange Polska i Ericsson przetestowali jej możliwości

Orange Polska i Ericsson zaprezentowali sektorowi energetycznemu możliwości, jakie daje technologia LTE 450 MHz. Takie rozwiązanie zapewnia zasięg w miejscach trudno dostępnych, w oparciu o mniejszą liczbę stacji bazowych, niż tradycyjna sieć 4G LTE. Pozwala też na szybki przesył danych, prowadzenia rozmów, łączność dla Internetu Rzeczy oraz połączenia wideo. czytaj więcej

Ericsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcej

Ericsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.

Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcej

Ericsson UKE w Akademii Ericsson. Transfer wiedzy o 5G

Wspólne warsztaty Ericsson w Polsce i Urzędu Komunikacji Elektronicznej poświęcone technologii 5G. czytaj więcej

Ericsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G

- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G
- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej

Ericsson Pięć trendów, które warto śledzić. Innowacje napędzane są przez trendy technologiczne

Pięć trendów technologicznych, jakie warto śledzić - zachęca nas autor artykułu Erik Ekudden, dyrektor ds. technologii w firmie Ericsson. czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich

List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcej

Ericsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi

Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.

Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej

Ericsson Paweł Szczerkowski obejmuje nowe stanowisko w strukturach firmy Ericsson

Paweł Szczerkowski, dotychczasowy szef R&D Center w Polsce od 6 lipca 2017 roku objął funkcję dyrektora rozpoznania technologicznego i rozwoju biznesowego w globalnych strukturach strategii radiowej firmy Ericsson (Director of Technology Scouting and Business Development in Business Unit Networks). czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera budowę AGH Solar Boat - łodzi solarnej konstruowanej przez krakowskich studentów z Akademii Górniczo-Hutniczej

- Jednoosobowa łódź zasilana energią słoneczną w lipcu 2017 wystartuje na międzynarodowych zawodach łodzi solarnych w Monako
- Ericsson konsultuje oprogramowanie łodzi
czytaj więcej

News Jak wybrać idealną kamerę sportową dla początkującego filmowca?

Sportowe kamery to narzędzia, które pozwalają uchwycić wyjątkowe chwile podczas aktywności, niezależnie od tego, czy to górska wspinaczka, surfing, czy jazda na rowerze. Dla początkującego filmowca wybór odpowiedniego modelu może być wyzwaniem, zwłaszcza przy tak szerokim rynku. W tym artykule podpowiemy, na co zwrócić uwagę, aby znaleźć sprzęt idealnie dopasowany do swoich potrzeb. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Tworzenie stron internetowych Gorzów Wielkopolski - Profesjonalne projektowanie na miarę potrzeb

W dynamicznie rozwijającym się świecie cyfrowym, profesjonalna strona internetowa jest kluczową wizytówką każdej firmy. W Gorzowie Wielkopolskim konkurencja w przestrzeni online stale rośnie, co wymusza na firmach potrzebę wyróżnienia się i zaprezentowania swoich usług w jak najlepszym świetle. Wiele lokalnych biznesów decyduje się na profesjonalne tworzenie stron internetowych, zwracając uwagę na każdy, nawet najmniejszy detal techniczny i wizualny, aby przyciągnąć nowych klientów i zbudować swoją markę w internecie. czytaj więcej

News Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Agencja interaktywna stanowi odpowiedź na potrzeby zmieniającego się świata. O ile większość z nas bez kłopotu odpowie na pytanie, czym zajmuje się agencja reklamowa, o tyle temat agencji interaktywnej wydaje się bardziej skomplikowany. Dowiedz się, czym jest ta specjalistyczna firma i kto skorzysta z jej usług.

1. Agencja interaktywna - co to jest?
2. Dla kogo agencja interaktywna?
3. Jak wybrać dobrą agencję interaktywną? czytaj więcej