- Badanie firmy Ericsson: oglądaniu telewizji coraz częściej towarzyszy aktywność w mediach społecznościowych
Wyniki dorocznego badania przeprowadzonego przez dział ConsumerLab firmy Ericsson — przedstawione w publikacji „TV & Video Consumer Trend Report 2012” — pokazują, że telewizja społecznościowa staje się masowym zjawiskiem rynkowym.
62 procent respondentów co tydzień korzysta z mediów społecznościowych w trakcie oglądania telewizji — jest to wzrost o 18 punktów procentowych w okresie jednego roku. Zachowuje się tak 66 procent kobiet i 58 procent mężczyzn. 25% używa mediów społecznościowych do dyskutowania na temat oglądanych właśnie programów telewizyjnych.
Niklas Rönnblom, starszy specjalista w dziale ConsumerLab firmy Ericsson, mówi: „Urządzenia mobilne odgrywają ważną rolę w odbiorze telewizji, ponieważ 67 procent konsumentów wykorzystuje do oglądania programów telewizyjnych i filmów wideo smartfony, tablety lub laptopy. Ponadto 60 procent podaje, że co tydzień korzysta z usług dostępnych na żądanie. Coraz popularniejsze staje się oglądanie telewizji w drodze. 50 procent czasu oglądania telewizji i wideo przypada na pobyt poza domem. Sprzyja temu upowszechnienie mobilnej komunikacji szerokopasmowej”.
Mimo że zachowania i oczekiwania widzów zmieniają się, tylko 7 procent konsumentów zamierza w przyszłości ograniczyć swoje subskrypcje telewizji. Konsumenci nie tylko nie szukają sposobów na zmniejszenie kosztów, lecz chcą płacić więcej za dodatkowe możliwości — 41 procent z nich podaje, że gotowi są płacić za programy telewizyjne i materiał wideo o jakości HD.
Ponad połowa konsumentów chce mieć możliwość wyboru programu telewizyjnego i treści wideo. Rönnblom mówi: „Ze wzrostem liczby ekranów i usług klienci niecierpliwie poszukują łatwej w użyciu, skonsolidowanej usługi, która może obejmować wszystko. Powinna ona umożliwiać mieszanie telewizji na żądanie i telewizji liniowej, w tym treści przekazywanych na żywo, ułatwiać wyszukiwanie treści, wykorzystywać zalety telewizji społecznościowej oraz zapewniać bezproblemowy dostęp z różnych urządzeń".
Dane były zbierane w Brazylii, Chile, Chinach, Hiszpanii, Korei Południowej, Meksyku, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Tajwanie, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W sumie przeprowadzono 14 wywiadów jakościowych i 12 000 ilościowych, co reprezentuje ponad 460 mln konsumentów.
Dział ConsumerLab firmy Ericsson pozyskuje wiedzę realizując globalny program badawczy oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 osób w przeszło 40 krajach i ponad 15 wielkich aglomeracjach miejskich — które statystycznie odzwierciedlają opinie 1,1 miliarda ludzi. Stosowane są zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe. Ankieterzy spędzają setki godzin z konsumentami należącymi do różnych kultur.
źródło: Ericsson