Archiwalne

- Klienci w Afryce subsaharyjskiej gotowi na następny krok w m-handlu

03.09.2012

Nowy raport opracowany przez dział ConsumerLab firmy Ericsson określa potencjał transformacji w dziedzinie m-handlu, tj. handlu obsługiwanego za pomocą urządzeń mobilnych, w regionie Afryki Subsaharyjskiej.

Z raportu tego, opracowanego na podstawie obszernych i szczegółowych wywiadów z użytkownikami telefonów komórkowych w Ghanie, Republice Południowej Afryki i Tanzanii, wynikają cztery główne wnioski: klienci ciągle szukają nowych sposobów poprawienia swoich budżetów osobistych; dzięki szybkości i wygodzie obsługi m-handel ma duży potencjał na rynku; z aktualnych zachowań i struktur społecznych wynika, że płatności mobilne będą mieć coraz szersze zastosowanie; klientom należy dostarczyć więcej informacji o funkcjonalności i bezpieczeństwie transakcji m-handlu.

Ericsson dowiedział się, że jego klienci z tego regionu używają mobilnych usług płatniczych w celu dokonywania przelewów na rzecz innych osób prywatnych oraz zakupu czasu połączeń (airtime) dla swoich telefonów komórkowych. Doceniają wygodny dostęp do swoich pieniędzy z dowolnego miejsca i w każdej chwili niezależnie od godzin otwarcia banków czy sklepów. Na przykład w Tanzanii 38% abonentów wysyła pieniądze innym osobom za pomocą telefonu komórkowego.

Z raportu wynika również, że użytkownicy m-handlu słabo oddzielają finanse prywatne od firmowych. „Wielu klientów pracuje na zasadzie samozatrudnienia, więc dokonuje przelewów firmowych z kont prywatnych, zyskując w ten sposób doświadczenie w korzystaniu z m-handlu” – mówi Anders Erlandsson, starszy doradca w dziale Ericsson ConsumerLab.

Bezpośrednie doświadczenie zwiększa zaufanie. Badania wykazały, że 44% respondentów, którzy nie korzystają z m-handlu, obawia się o bezpieczeństwo danych swojego konta w przypadku kradzieży lub zgubienia telefonu. „Bardzo ważne są bezpośrednie spotkania klientów z agentami” – mówi Erlandsson. „Gdy klient może osobiście porozmawiać z pracownikiem banku, jest bardziej skłonny do zaakceptowania bardziej abstrakcyjnych usług bankowych. Podobnie jest w przypadku usług mobilnych. Bezpośredni kontakt zwiększa zaufanie klienta, co trudno osiągnąć za pomocą samych reklam”.

Raport rzuca również pewne światło na tradycyjne sposoby zarządzania domowymi finansami i podpowiada operatorom telekomunikacyjnym, jakie nowe usługi spotkają się z zainteresowaniem klientów w badanych krajach. W tradycyjnym gospodarstwie domowym mężczyzna jest żywicielem rodziny, natomiast budżetem domowym zarządza kobieta.

Pewien 45-latek z Tanzanii powiedział: „Gdy nie mamy już pieniędzy, a musimy coś kupić, moja żona zwykle znajduje jakieś rozwiązanie.  Nie wiem, jak ona to robi. Kobiety mają swoje sposoby”.

Użytkownicy wysoko sobie cenią dostęp do swoich pieniędzy. „Niezawodność sieci jest kolejnym ważnym czynnikiem, który budzi obawy klientów” – dodaje Erlandsson. Na przykład utrata łączności z siecią powoduje, że klient zostaje odcięty od swoich zasobów pieniężnych.

Operatorzy są niezawodni i przygotowani technologicznie do tego, aby zaoferować usługi dostępne dla wszystkich i dostosowane do potrzeb każdego. Dla operatorów, którzy mają już trwałe relacje z klientami i są dostępni również na terenach wiejskich, istnieją nowe możliwości na obszarze płatności mobilnych” – stwierdza Erlandsson.

Dział Ericsson ConsumerLab pozyskuje wiedzę, realizując globalny program badawczy oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 osób w przeszło 40 krajach i ponad 15 wielkich aglomeracjach miejskich, które statystycznie odzwierciedlają opinie 1,1 miliarda ludzi. Stosuje metody ilościowe i jakościowe. Przeznacza setki godzin na kontakty z klientami pochodzącymi z różnych kultur.

W dziedzinie m-handlu głównym celem firmy Ericsson na całym świecie jest przyspieszenie dostępu do usług oraz usprawnieni połączeń między ekosystemem m-handlu a światem finansowym.

źródło: Ericsson

News Sieć LTE 450 MHz dla energetyki. Orange Polska i Ericsson przetestowali jej możliwości

Orange Polska i Ericsson zaprezentowali sektorowi energetycznemu możliwości, jakie daje technologia LTE 450 MHz. Takie rozwiązanie zapewnia zasięg w miejscach trudno dostępnych, w oparciu o mniejszą liczbę stacji bazowych, niż tradycyjna sieć 4G LTE. Pozwala też na szybki przesył danych, prowadzenia rozmów, łączność dla Internetu Rzeczy oraz połączenia wideo. czytaj więcej

Ericsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcej

Ericsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.

Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcej

Ericsson UKE w Akademii Ericsson. Transfer wiedzy o 5G

Wspólne warsztaty Ericsson w Polsce i Urzędu Komunikacji Elektronicznej poświęcone technologii 5G. czytaj więcej

Ericsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G

- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G
- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej

Ericsson Pięć trendów, które warto śledzić. Innowacje napędzane są przez trendy technologiczne

Pięć trendów technologicznych, jakie warto śledzić - zachęca nas autor artykułu Erik Ekudden, dyrektor ds. technologii w firmie Ericsson. czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich

List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcej

Ericsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi

Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.

Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej

Ericsson Paweł Szczerkowski obejmuje nowe stanowisko w strukturach firmy Ericsson

Paweł Szczerkowski, dotychczasowy szef R&D Center w Polsce od 6 lipca 2017 roku objął funkcję dyrektora rozpoznania technologicznego i rozwoju biznesowego w globalnych strukturach strategii radiowej firmy Ericsson (Director of Technology Scouting and Business Development in Business Unit Networks). czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera budowę AGH Solar Boat - łodzi solarnej konstruowanej przez krakowskich studentów z Akademii Górniczo-Hutniczej

- Jednoosobowa łódź zasilana energią słoneczną w lipcu 2017 wystartuje na międzynarodowych zawodach łodzi solarnych w Monako
- Ericsson konsultuje oprogramowanie łodzi
czytaj więcej

News Sieć LTE 450 MHz dla energetyki. Orange Polska i Ericsson przetestowali jej możliwości

Orange Polska i Ericsson zaprezentowali sektorowi energetycznemu możliwości, jakie daje technologia LTE 450 MHz. Takie rozwiązanie zapewnia zasięg w miejscach trudno dostępnych, w oparciu o mniejszą liczbę stacji bazowych, niż tradycyjna sieć 4G LTE. Pozwala też na szybki przesył danych, prowadzenia rozmów, łączność dla Internetu Rzeczy oraz połączenia wideo. czytaj więcej

Ericsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcej

Ericsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.

Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcej

Ericsson UKE w Akademii Ericsson. Transfer wiedzy o 5G

Wspólne warsztaty Ericsson w Polsce i Urzędu Komunikacji Elektronicznej poświęcone technologii 5G. czytaj więcej

Ericsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G

- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G
- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej

Ericsson Pięć trendów, które warto śledzić. Innowacje napędzane są przez trendy technologiczne

Pięć trendów technologicznych, jakie warto śledzić - zachęca nas autor artykułu Erik Ekudden, dyrektor ds. technologii w firmie Ericsson. czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich

List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcej

Ericsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi

Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.

Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej

Ericsson Paweł Szczerkowski obejmuje nowe stanowisko w strukturach firmy Ericsson

Paweł Szczerkowski, dotychczasowy szef R&D Center w Polsce od 6 lipca 2017 roku objął funkcję dyrektora rozpoznania technologicznego i rozwoju biznesowego w globalnych strukturach strategii radiowej firmy Ericsson (Director of Technology Scouting and Business Development in Business Unit Networks). czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera budowę AGH Solar Boat - łodzi solarnej konstruowanej przez krakowskich studentów z Akademii Górniczo-Hutniczej

- Jednoosobowa łódź zasilana energią słoneczną w lipcu 2017 wystartuje na międzynarodowych zawodach łodzi solarnych w Monako
- Ericsson konsultuje oprogramowanie łodzi
czytaj więcej

News Czy lajki IG wciąż mają znaczenie dla widoczności konta?

W dzisiejszych czasach Instagram nie jest tylko platformą do dzielenia się zdjęciami, ale także narzędziem do budowania marki osobistej lub marki przedsiębiorstwa. W związku z tym wielu użytkowników Instagrama zastanawia się, jak zwiększyć widoczność swojego konta. Jeszcze do niedawna, duże wpływ na ten aspekt miały interakcje pod publikowanymi postami. Z tego powodu wielu użytkownikom zależało na uzyskiwaniu polubień i komentarzy. Czy ta strategia wciąż ma sens? Odpowiadamy. czytaj więcej

News Shopware w E-commerce: Nowoczesne Rozwiązanie dla Skutecznego Biznesu Online

W dzisiejszym dynamicznym środowisku e-commerce, wybór odpowiedniej platformy handlowej może mieć ogromne znaczenie dla sukcesu biznesowego. Jednym z wiodących rozwiązań na rynku jest Shopware – zaawansowany system do prowadzenia sklepów internetowych. W tym obszernym artykule przedstawimy, dlaczego Shopware jest godnym uwagi wyborem, jakie oferuje funkcje i korzyści, oraz zaprezentujemy przykładowe wykorzystanie tej platformy w praktyce. czytaj więcej

News Podstawowe rodzaje hostingu. Czym jest hosting hybrydowy?

Nowoczesny hosting to dzierżawa zasobów internetowych i usług, które są niezbędne dla stron internetowych i poczty e-mail. Dostawca takich rozwiązań dysponuje miejscem na serwerach, które udostępnia swoim klientom. Warto w tym zakresie wspierać elastyczne rozwiązania. czytaj więcej

News Satysfakcja klienta – sprawdź, czy umiesz o nią zadbać

On-line jako kanał sprzedaży nigdy nie był aż tak ważny jak teraz. Oczywiście, branża e-commerce notowała z roku na rok spore wzrosty, ale w czasie pandemii ta forma zakupów stała się jeszcze bardziej powszechna. To sprawia, że e-sprzedający powinni zogniskować swoje wysiłki wokół zakupowej satysfakcji klienta, by go zdobyć i zatrzymać. Jak tego dokonać? czytaj więcej