Archiwalne

- Vision+ - nowy wymiar reklamy

06.06.2012

Multimedia Polska uruchomiły nową usługę – Vision+. Innowacyjny produkt stwarza nieznane dotąd w Polsce możliwości reklamy produktów.

Co to jest Vision+?
Usługa wykorzystuje interaktywność, czyli możliwości bezpośredniego kontaktu z widzem i jego reakcji na pojawiające się komunikaty. W trakcie emisji reklamy na ekranie telewizora wyświetla się informacja zachęcająca do naciśnięcia na pilocie czerwonego przycisku. W zależności od efektu, jaki chce osiągnąć reklamodawca, na specjalnej planszy pojawiają się dodatkowe informacje o produkcie, zaproszenie do zamówienia bezpłatnych próbek czy też oferta ściągnięcia firmowego dzwonka na telefon, oczywiście również za darmo. Istnieje także możliwość uruchomienia dodatkowego kanału, na którym reklama będzie wyświetlana 24 godziny na dobę.

Czy to działa?
Jako pierwszy na przetestowanie możliwości Vision+ zdecydował się operator Orange. Efekt – blisko 30% widzów, którzy zetknęli się z interaktywna reklamą, nacisnęło czerwony przycisk, czyli co do trzeciego widza trafiło więcej informacji na temat reklamowanego produktu.

Dostępność usługi Vision+
Usługa Vision+ dostępna jest w sieci Multimedia Polska, drugiego co do wielkości operatora kablowego w kraju. Sygnał kablówki dociera do ponad 2,5 mln widzów. Co ważne, usługa Vision+ może być wdrożona również w sieciach innych operatorów – jedynym warunkiem jest posiadanie w ofercie dekoderów z systemem komunikacji zwrotnej.

Jak to robią inni?
Vision+ to jedyna tego typu usługa w ofercie europejskich operatorów. W kilku krajach z powodzeniem wykorzystywane są natomiast inne funkcjonalności telewizji interaktywnej. Podczas Euro 2004 czy Mistrzostw Świata w 2006 roku abonenci kilku brytyjskich kablówek mogli oglądać mecze z wybranej przez siebie kamery! W Stanach Zjednoczonych klienci sieci Time Warner w trakcie spotkań ligi futbolu amerykańskiego mają dostęp do bieżących statystyk meczu. Możliwości telewizji interaktywnej z powodzeniem wykorzystywane są również w Niemczech. Nasi zachodni sąsiedzi najwięcej inwestują w cieszące się dużą popularnością aplikacje zakupowe.

źródło: Multimedia Polska