Aby wprowadzić i monetyzować informacje cyfrowe, rozrywkę, usługi finansowe i zdrowotne, których oczekują klienci, operatorzy telekomunikacyjni muszą przyjąć nowy model działania. Aby ułatwić tę zmianę, Ericsson wprowadza Digital Telco Transformation – cyfrową transformację telekomunikacji, która łączy konsulting i usługi integracji systemów z najbogatszą ofertą w zakresie OSS/BSS.
Aby stać się cyfrowym operatorem telekomunikacyjnym, operator musi zapewnić klientom spójność we wszystkich kanałach interakcji – od centrów usługowych w galeriach handlowych po Internet. Operatorzy cyfrowi powinni również mieć płynną sprzedaż, upselling i utrzymywać klientów – oraz zapewniać subskrybentom najwyższy możliwy poziom samoobsługi. Inne wymogi dotyczą dostarczanie usług i aktywacje procesów w czasie niemal rzeczywistym, wydajne i zintegrowane zarządzanie danymi zarówno wewnątrz firmy jak i w kanałach zewnętrznych, oraz możliwość zapewnienia użytkownikom jak największej wygody.
Telecom Italia Digital Solutions, członek grupy Telecom Italia, zdecydował się na taką przemianę. Claudio Contini, dyrektor wykonawczy Telecom Italia Digital Solutions, mówi: "Zadowolenie klienta i liczba użytkowników stanowią nowe źródła dochodu. Klient jest naszym panem jeszcze bardziej niż do tej pory. Tylko dzięki zrozumieniu i akceptacji, że gruntowne zmiany w sposobie prowadzenia przez nas działalności są konieczne możemy utrzymać swoich klientów”.
Ericsson nie promuje sztywnego uniwersalnego podejścia do zagadnienia telekomunikacji cyfrowej, ponieważ każdy operator jest inny. Firma przyjmuje holistyczne podejście, począwszy od wsparcia operatora w określeniu strategii i celów opartych na szczególnych aspiracjach.
Paolo Colella, wiceprezes i szef działu Consulting and Systems Integration w firmie Ericsson, mówi: "Wielu operatorów ma świadomość jak potrzebne są zmiany w kierunku telekomunikacji cyfrowej, ale niewielu wie jakie kroki należy podjąć, aby to osiągnąć. Tylko holistyczne podejście, które na nowo określi model funkcjonowania telekomunikacji, może pomóc operatorom uniknąć większych zakłóceń w ich modelu biznesowym oraz zrealizować ich wizję telekomunikacji”.
Claudio Contini zgadza się z tym przekonaniem: "Pierwsze kroki są kluczowe. Planowanie wymaga przyjrzenia się strategicznym celom firmy, oceny obecnego środowiska i planowania opartego na takich ważnych obszarach jak ludzie, procesy i narzędzia – które, odpowiednio połączone, pomogą poprowadzić transformację we właściwym kierunku."
źródło: Ericsson